cycloon bovenop stofzuiger maken en snel kunnen loskoppelen

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Sinds een paar maanden heb ik nu zo'n Oneida cycloon en het werkt echt super. Sindsdien geen stofzuigerzak meer gewisseld.

Momenteel staat dat nog los. Ik gebruik een Makita bouwstofzuiger met een lange slang. Daaraan de cycloon met een wat kortere slang. Hiermee loop en rij ik dan door de garage
wat niet zo prettig werkt.

De cycloon heb ik bovenop een oude aszuiger voor de kachel gemaakt. Dit heeft dus een deksel wat met van die clips snel is los te maken zodat je de opvangemmer kunt leeggooien.

Ik wil nu iets in elkaar fabriceren dat de cycloon met opvangblik bovenop de stofzuiger wordt gemonteerd. Maar dan wel op een dusdanige manier dat ik zonder al te veel kunst en vliegwerk dit eraf kan halen om leeg te gooien.

Nu zit ik te zoeken op dat soort "clips" en diverse termen gebruikt op google maar vindt niks. Duidelijk het gebruik van de verkeerde term.

Wie weet de juiste naam?

En een foto van jouw eigen bouwwerk kan ook goed als voorbeeld dienen.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Bedankt, dat is inderdaad wat ik zoek. In vele soorten en maten maar als je de juiste term niet weet kom je niet ver.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dit zoek je

€ 2,76 25%OFF | 2pcs Hand Tool Toggle Clamp Antislip Red Horizontal Door Bolts Type Quick Clamp Quick Release Tool QJS Shop

Heb ze zelf ook.
Op de stofzuiger een plaat plex daarop nog een zelfde plaat die aan de opvangbak vastzit.
2 of meer klemmen eraan en 2 deuvels om de bak uit de lijnen op de onderplaat.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Foto 1 met de klemsluiting.
Deze verbind de 2 lagen multiplex, 1 onder de emmer vastgeniet en een laag welke op de stofzuiger vast zit (met een spanband)

20200904_181047.jpg

Foto 2 de platen plex met n 2 deuvels en gaten om alles uit te lijnen zodat mijn klemmen recht bovenelkaar zitten.

20200904_181013.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bertislief

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Sinds kort maakt mijn Makita 2712 stofzuiger veel herrie. Ik ben bang dat het einde nabij is. Dan overweeg ik een karcher wd6 voornamelijk vanwege de regelbare zuigkracht en hopelijk daarmee een stuk minder herrie.

Dit projectje voor nu even op een laag pitje tot er een nieuwe stofzuiger is. Maar de bewuste eierkistscharnier was wel waar ik naar op zoek was.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.