Cut nails; hoe heten ze in het Nederlands, en waar kan je ze kopen?

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
dscn8329.jpg


Ik heb geprobeerd te googlen, een reverse image search, maar kan niet vinden how deze dingen in het Nederlands heten, en waar / of je ze in Nederland kan kopen.
Heeft iemand een idee?


Zie:

De bedoeling is om ze voor een 'dutch tool chest' te gebruiken.

(Ik hoop dat dit het correct deel van het forum is voor deze vraag.)
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Het is niet precies wat je bedoelt, maar zou je als je een klein aantal nodig hebt niet met hoefnagels uit de voeten kunnen?


Die zijn wat grover dan je zoekt volgens mij. Hier nog een alternatief:

 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Gesmede nagels en vierkante spijkers komen in de buurt, maar als ik naar de vorm kijk, en naar yt videos luister, dan hebben ze niet echt dezelfde vorm-functie.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Door een hobby smit laten maken kan ook mochten ze niet zo te koop zijn zoeken op een smits forum ?
Vorm en maat door geven ,
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.247
539
Eanske
ingoogni.nl
Als je er niet te veel nodig hebt, zelf maken?
Een dikke spijker roodgloeiend stoken. Met een paar ferme klappen plat(ter) slaan. Eventueel op lengte knippen. Dan de schuine kant er aan slijpen en misschien de rest van de schacht opruwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.247
539
Eanske
ingoogni.nl
Een echte spijker is vierkant en loopt taps toe. Ja waar je die nu nog kunt kopen?
Ronde "spijkers" zijn draadnagels.
"in de volksmond" versus "vak idioom".

vroeger had je ook van die dingen die op muurduimen lijken maar dan massief en met de zelfde vorm als de "cut nail". Als die nog verkrijgbaar zijn zou je alleen het haakje er af moeten slijpen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.591
Gaanderen

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.789
749
Enschede, Twente
Goh, hoe is het mogelijk — mijn geheugen werkt nog een beetje. Ik herinner me: Dit is zo’n beetje de laatste fabrikant van handgesmede nagels in onze contreiën:


Rivierre in Frankrijk, dus. Onder restoratoren zeer gekend, omdat de nagels identiek zijn aan die van honderden jaren her.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Nog heel erg bedankt voor alle reacties en suggesties.
Ik heb het de laatste tijd druk gehad met werk, en daardoor na x uur schermtijd niet echt animo gehad om meer achter het scherm te kruipen.
Ik ga even naar alle opties kijken.

Te info, handgesmeed komt in de buurt, maar ook de vorm is van belang.

Zie:

De Amerikaanse productie is al beperkt, dus Europa is een leuke uitdaging.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.