Coromandel, Noten en Zebrano balken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
Ik heb al een hele tijd 3 flinke balken liggen in de soort Coromandel, Noten en Zebrano. Nu is het zo dat er wat twijfel is of dit massief hout is.
Het is ooit aan Rick van Masave verkocht en die gaf aan dat het geen massief hout is. De koop is toen terug gedraaid.

De balken liggen hier echter al heel wat jaren en ze mogen toch echt weg. Het lijkt erop dat er vele lagen fineer op elkaar gelijmd zijn om zo een dikke balk te krijgen. Ik begrijp alleen niet goed waarom je zoiets zou doen. Het kopse/langs hout kijkt wat vreemd door de vele lagen, maar wellicht is het wel te verzagen tot mooie paneeltjes. Ik heb het een uurtje proberen te koken, maar hierdoor kwamen de lagen niet van elkaar. In de laatste afbeelding zie je wel een plakje waar een stukje papier tussen zat. Dat geeft wel aan dat het niet massief is.

De afmetingen zijn 120/87/79 lang 19 breed en 4.5cm dik

Het hout komt uit de failiete boedel van een meubelfabriek. Qua prijs zal ik zat zelf te denken aan 25 euro per balk met een voorkeur voor alles in een koop.
Een bod is echter altijd welkom.

IMG_3542.JPG
IMG_3548.JPG
IMG_3549.JPG
IMG_3550.JPG
IMG_3551.JPG

IMG_3547.JPG
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
288
131
55
Luzy Saint Martin
De foto’s zijn wat onduidelijk! Een foto van de kopkanten zou helpen…
Verder zie ik geen coromandel en ook geen zebrano op de foto’s.
Ik
 

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
De foto’s zijn wat onduidelijk! Een foto van de kopkanten zou helpen…
Verder zie ik geen coromandel en ook geen zebrano op de foto’s.
Ik

De foto's zouden nu beter moeten zijn. Daarnaast heb ik de afmetingen en een foto van de kopse kant toegevoegd. Wat voor soort denk je dat de 2 rechter balken zijn dan?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Ik heb een keer iets soort gelijks gezien. Werd door een scheeptimmerman/interieurbouwer gemaakt van fineer. Hij maakte er trapleuningen van in een vorm en gedraaid. Zeer hoog afwerkingsniveau. Hij werkte ook aan het schip van Steve Jobs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.