A
Athanor
Guest
Wij gebruiken hier in Fryslan ook het woord kletteren, ik verwacht dat ze dat in Bangkok zelfs doen 
Fons
Fons
jokke zei:Ik heb de indruk dat vele mensen er geen idee van hebben hoe pietjeprecies een instrumentenbouwer moet zijn. Als tantetruus spreekt over basgitaren is een haarliniaal absoluut geen overkill. Je moet wel de nodige toleranties in acht nemen en kunnen ze inschatten natuurlijk. Ik kan je verzekeren dat een haarliniaal een courant stuk gereedschap is binnen de instrumentenbouw.
@seek: Ik weet niet zeker of je een haarliniaal tracht te verduidelijken of dat je gewoon over een metalen meetlat spreekt. Die laatste is binnen de instrumentenbouw geen referentie voor de rechtheid van iets hoor...![]()
Mooi, maar voor mij iets te kort;Athanor zei:Ik heb bij Dieter Schmid een stalen rei van Veritas gekocht van 915 mm. Gebruik hem vooral het afstellen van machines, vlakbank e.d. Op onderstaande pagina zie je ook andere modellen.
http://www.fine-tools.com/straightedge.html
Fons
jokke zei:Kijk even op volgende link: viewtopic.php?f=10&t=1972
Twee van mijn leerlingen zijn momenteel bezig aan een electrische gitaar. De body zal volledig CNC gefreesd zijn. Ben op dat vlak een beetje verwend... Maar het is dan ook bedoeld als oefening voor het vak CNC. Als de resultaten er zijn wil ik gerust foto's posten.
tantetruus zei:jaap zei:Om het met Christopher Schwarz te houden, hoeft het geen stalen rei te zijn. Aluminium extrusies zijn zeer geschikt. Wij gebruiken o.a. aluminium metselprofielen van 3m. Als rei, maar ook als onderlegger om een plaat mdf of betonplex goed vlak als tijdelijk werkbank te gebruiken. Te koop bij de ijzerwarenzaken die aan de bouw leveren.
jaap
En wie zijn wij?
Wij as in the boys of bangkok?
tantetruus zei:Ben benieuwd of Amels het redt; prachtige schepen, maar enorm aanbod op die markt
en misschien wat te weinig onderscheidend vermogen binnen al het geweld van b.v. feadship, Oceanco, Lurssen etc. etc.