Besten,
Ik ben een beginneling met een ambitieus plan.
Ik wil een wandmeubel maken dat bestaat uit één verticale kolom met onderverdelingen. Deze kolom wordt in een hoek geplaatst.
Aan de zijkant van deze kolom komen 2 lange schappen.
De dikte van de schappen, onderverdelingen en zijwanden bedraagt 6cm, om esthetische redenen.

Enkele vragen:
Alle tips zeer welkom.
Alvast bedankt
Ik ben een beginneling met een ambitieus plan.
Ik wil een wandmeubel maken dat bestaat uit één verticale kolom met onderverdelingen. Deze kolom wordt in een hoek geplaatst.
Aan de zijkant van deze kolom komen 2 lange schappen.
De dikte van de schappen, onderverdelingen en zijwanden bedraagt 6cm, om esthetische redenen.

Enkele vragen:
- Welk (plaat)materiaal gebruik ik best? Het eindresultaat moet effen wit worden.
- Hoe realiseer ik de dikte van 6cm? Platen op elkaar lijmen en er een "fake" front op bevestigen van 6cm?
- Hoe construeer ik de schappen best? De schappen zijn erg lang: 350 cm en 30cm breed. Platen op elkaar lijmen en inwendig verstevigen met bvb aluminium? Of op meerdere plaatsen verankeren in de muur met bvb een draadstang? Het geheel komt tegen een stevige bakstenen muur dus in principe geen probleem om stevig te bevestigen. Vraag is of dit makkelijk recht en waterpas te realiseren is.
- De schappen sluiten aan de losse zijde aan op een oude haard met een grillig profiel (schematisch weergegeven in de tekening + rode pijl op de foto) Hoe realiseer ik dit contour best?
- Esthetiek: Is het aangeraden om de horizontale schappen en onderverdelingen iets minder dik te maken dan de verticale wanden? Uit mijn ervaring als grafisch ontwerper weet ik dat een horizontale lijn zwaarder lijkt dan een verticale lijn van dezelfde dikte. Houden jullie hier ook rekening mee bij ontwerpen?
Alle tips zeer welkom.
Alvast bedankt