Condensator (2.2uF /10/250) Creusen ds7150ts vervangen

Smith96

Nieuw lid
7 jun 2020
5
0
De condensator van de slijpmachine is stuk. Zie foto's. Iets te lang geslepen:confused:
Met Creusen contact opgenomen en zij geven aan dat ik een 5UF – 250/400VAC aanloop condensator nodig heb. Is op voorraad € 19,50 per stuk excl. BTW plus verpakking- en verzendkosten€ 7,50 excl. BTW. Inclusie btw 32,67.
Op dit forum lees ik (creusen Ds7250 hulp gevraagd) dat je een zelfde (volgens Creusen) dient te plaatsen en dat 3 euro gangbaar is (in 2018).

Zelf ben ik niet thuis in deze materie maar wat is nu wijsheid? Welke condensator moet ik kopen en waar?? Andere tips en suggesties zijn ook welkom.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
 

Bijlagen

  • condensator 1.jpg
    condensator 1.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 8
  • condensator 2.jpg
    condensator 2.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 7

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.131
2.622
Een euro of 5 incl btw is wel het maximum wat een startcondensator mag kosten. Zit er geen witgoed onderdelen hut in je woonplaats? Kan je er een afhalen, dat scheelt je weer de verzendkosten. Anders bijvoorbeeld kabelshop 4,5 uf 450 volt euro 2,95 incl btw.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Euro of 5 lijkt me inderdaad wel het maximum voor zo'n kleintje.
Je zou nog bij Conrad kunnen kijken.
Weet zo alleen niet of die axiale versies nog hebben (pootjes in de lengte), zelf gebruik ik alleen radiaal (pootjes aan de zijkant) , die zijn voor montage op printen.
5uF filmcap heb ik zelfs nog wel liggen, denk ik, zal dus wel een radiaal exemplaar zijn (van Wima, goed merk).
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.377
833
70
Veldhoven
Euro of 5 lijkt me inderdaad wel het maximum voor zo'n kleintje.
Je zou nog bij Conrad kunnen kijken.
Weet zo alleen niet of die axiale versies nog hebben (pootjes in de lengte), zelf gebruik ik alleen radiaal (pootjes aan de zijkant) , die zijn voor montage op printen.
5uF filmcap heb ik zelfs nog wel liggen, denk ik, zal dus wel een radiaal exemplaar zijn (van Wima, goed merk).
Heeft Conrad niet meer een minimum bestelbedrag? Was vroeger 30 euro.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Smith, woon je in de buurt van Eindhoven? Zo ja, ik werk in Best, dus dan kunnen we iets afspreken en kan ik de condensator overhandigen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.449
539
De condensator van de slijpmachine is stuk. Zie foto's. Iets te lang geslepen:confused:
Het lange slijpen is niet de oorzaak van het stuk gaan van de startcondensator.
Condensatoren kunnen nu eenmaal ook gewoon de geest geven.

Indien je motor dat niet zou aankunnen dan verbrandt die gewoon. Of een overbelastingscircuit onderbreekt de stroomtoevoer.
Op mijn werk hebben we een kleine Creussen, met een erg licht motortje, en dat werkt soms hele dagen, zonder probleem.
Condensatoren kunnen nu eenmaal ook gewoon de geest geven.

groeten,
Ornament
 
  • Leuk
Waarderingen: vanboomtotbeeld

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
901
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De condensator van de slijpmachine is stuk. Zie foto's. Iets te lang geslepen:confused:
Met Creusen contact opgenomen en zij geven aan dat ik een 5UF – 250/400VAC aanloop condensator nodig heb. Is op voorraad € 19,50 per stuk excl. BTW plus verpakking- en verzendkosten€ 7,50 excl. BTW. Inclusie btw 32,67.
Op dit forum lees ik (creusen Ds7250 hulp gevraagd) dat je een zelfde (volgens Creusen) dient te plaatsen en dat 3 euro gangbaar is (in 2018).

Zelf ben ik niet thuis in deze materie maar wat is nu wijsheid? Welke condensator moet ik kopen en waar?? Andere tips en suggesties zijn ook welkom.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
elke 5 uF condensator voor het juiste voltage zou moeten voldoen. Het is maar een startcondensator. En elke electra/electronicaboer kan die leveren voor een paar penningen. Grootste probleem zal zijn om een electraboer te vinden - vroeger had elk dorp er een, tegenwoordig ben je bijna verplicht om online je boodschappen te doen. Maar 35 euri voor een condensator van meneer Creusen zelf (zeker verguld...) lijkt me enigszins overdreven ;-)
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Ga eens naar naebers die zit op avantis. Als je binnen bent zullen ze je best zo'n ding verkopen.
Zij wikkelen motoren dus zullen beslist startcondensatoren hebben.

Fred
 

Smith96

Nieuw lid
7 jun 2020
5
0
Ga eens naar naebers die zit op avantis. Als je binnen bent zullen ze je best zo'n ding verkopen.
Zij wikkelen motoren dus zullen beslist startcondensatoren hebben.

Fred
Fred, Dank voor de tip. Voor mij 5 minuten rijden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.577
Gaanderen
Het lange slijpen is niet de oorzaak van het stuk gaan van de startcondensator.
Condensatoren kunnen nu eenmaal ook gewoon de geest geven.

Indien je motor dat niet zou aankunnen dan verbrandt die gewoon. Of een overbelastingscircuit onderbreekt de stroomtoevoer.
Op mijn werk hebben we een kleine Creussen, met een erg licht motortje, en dat werkt soms hele dagen, zonder probleem.
Condensatoren kunnen nu eenmaal ook gewoon de geest geven.

groeten,
Ornament
Ja dat had ik dit jaar ook bij mijn Koch slijppolijstmachine. Die staat nooit lang aan.
elke 5 uF condensator voor het juiste voltage zou moeten voldoen. Het is maar een startcondensator. En elke electra/electronicaboer kan die leveren voor een paar penningen. Grootste probleem zal zijn om een electraboer te vinden - vroeger had elk dorp er een, tegenwoordig ben je bijna verplicht om online je boodschappen te doen. Maar 35 euri voor een condensator van meneer Creusen zelf (zeker verguld...) lijkt me enigszins overdreven ;-)
Nee Henk, ik denk dat ze denken dat ze met deze prijs niet nog een keer failliet gaan. Ik denk dat ze daarmee de plank mis slaan.
 
  • Haha
Waarderingen: henkverhaar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.