Compressor voor zandstraalketel

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik ben op zoek naar een compressor die past bij mijn zandstraalketel 80 liter. Het zou minimaal 100 liter moeten zijn en hij moet ook enkele uren per dag kunnen draaien.
Iemand een goeie tip?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Hoeveel ampere krachtstroom heb je? Hoe veel lucht gebruikt je pistool en bij hoeveel bar? Beetje serieus stralen heb je een compressor met een aanzuigvolume van 500 liter voor nodig. En met een zo groot mogelijke tank. Maar veel hangt af van je plannen.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Hoeveel ampere krachtstroom heb je? Hoe veel lucht gebruikt je pistool en bij hoeveel bar? Beetje serieus stralen heb je een compressor met een aanzuigvolume van 500 liter voor nodig. En met een zo groot mogelijke tank. Maar veel hangt af van je plannen.
Dat had ik ook gelezen. Ik heb max 230V want ik heb geen drijfkracht aansluiting. 400 V is dus uitgesloten.
500 liter aanzuigvermogen zo vind je er niet veel. Plannen zijn om donkere meubelen te zandstralen (dus blank te maken). En dit aan meerdere kasten per dag. Dus +- 5a 6 uur.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Ik zou je project nog eens overdenken. Het is geen probleem om 5 of 6 uur te stralen. Je kan een hydrovane op 220 kopen en een flinke tank. Het gaat wat kosten, want je gaat dan naar een andere klasse apparaten. Maar het werk dat je in die 5 of 6 uur gaat af krijgen gaat bedroevend zijn.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik zou je project nog eens overdenken. Het is geen probleem om 5 of 6 uur te stralen. Je kan een hydrovane op 220 kopen en een flinke tank. Het gaat wat kosten, want je gaat dan naar een andere klasse apparaten. Maar het werk dat je in die 5 of 6 uur gaat af krijgen gaat bedroevend zijn.
Hoe bedoel je bedroevend?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Als je in een dag werken 2 plankjes schoon hebt gemaakt, gaat dat geen winstpakker opleveren.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
235
72
Ik heb een straalkastje voor op de werkbank en gebruik die voor kleine auto-onderdelen en dergelijke in combinatie met een airpress 425-100. Deze heeft een 100 liter tank en een 2,2 kw motor. Dit is te doen. Voor een straalketel heb je volgens mij nog een aanzienlijk grotere compressor nodig.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.173
2.633
Als je kijkt naar bijvoorbeeld een ibix 25, die veel voor houtwerk wordt gebruikt, die gebruikt al snel een 2000 liter. Dat gaat simpelweg niet op 220.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.