Compacte precisie zaagtafel van rond de € 1000

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Hallo,

Ik heb zelf ook de Bosch GTS 10 XC en wat een wereldzaag. Blij dat ik hem gekocht heb.
Zelf heb ik hem ook besteld bij rubart.de en was toen €799,30 kwijt incl verzending.
Een onderstel heb ik er niet bij maar ben aan het bouwen met de workbench van paulk waar ik hem aan ga bevestigen.

Hiervoor gebruikte ik altijd een festool tafel waar ik de invalzaag onder hing. Ook dit is een super systeem alleen qua vermogen niet te vergelijken.

Heb voor aankoop van de Bosch gezaagt met 2 DeWalt tafelzaag machines, en de 2 types van Bosch de 10J en XC en gekozen voor de laatste omdat ik die persoonlijk het degelijkste vond.

Mvg
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
@Niekosss, wat voor werk doe jij zoal met de zaag, ik doe vooral luidsprekerkasten bouwen en fijn meubelwerk.
Vraag mij gewoon af of deze zaag precies genoeg zaagt..

Ik hoor het graag.
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
@kitt1977, Thanks !!!
Knoop doorgehakt en ent de Bosch GTS 10 XC besteld met GTA 6000 onderstel voor € 812,94 ( dit is inclusief verzendkosten ).
Je krijgt namelijk ook nog eens € 10 korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief !
Heb ik ook nog geld over voor een goede bovenfrees :p.
Tips ?
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
@kitt1977, Thanks !!!
Knoop doorgehakt en ent de Bosch GTS 10 XC besteld met GTA 6000 onderstel voor € 812,94 ( dit is inclusief verzendkosten ).
Je krijgt namelijk ook nog eens € 10 korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief !
Heb ik ook nog geld over voor een goede bovenfrees :p.
Tips ?

Denk dat je een goede koop gedaan hebt .. ik heb zwaargewtijfeld tussen de bosch en dewalt .. denk beide goed .
Maar ben zelf toch voor de Dewalt gegaan voor het Rack & Pinion systeem en de breedte .. al ik ben ik zelf nogal een blauwe bosch fan :)

Ik zie hier vaak Triton voorbijkomen .. schijnt goed en betaalbaar te zijn ..

http://www.gereedschappro.nl/freesm...ra001-12mm-met-dubbele-functie-2400-watt/2217

Bosch blauw heeft ook wel leuke bovenfresen .. en anders tja .. festool/mafell maar dan zit je direct in de duurdere prijsklasse :)
Heb zelf een kleine Makita allrouder http://www.makita.be/machine/rt0700cx3j-combinatie-kantenfrees-bovenfrees-710w/
https://www.klium.be/makita-rt0700cx3j-combinatie-kantenfrees-bovenfrees-710w-304103

Maar ga wss ook later nog eens een "zwaardere" model kopen ..als ik wat meer ervaring met frezen heb :)
 
Laatst bewerkt:

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
@Niekosss, wat voor werk doe jij zoal met de zaag, ik doe vooral luidsprekerkasten bouwen en fijn meubelwerk.
Vraag mij gewoon af of deze zaag precies genoeg zaagt..

Ik hoor het graag.

Ik gebruik de zaag voor alle werkzaamheden. Bij verbouwing van mijn woning tot het zagen van meubels.
Ook gebruik ik hem voor het maken van eiken houten tafels,
Heb namelijk eigen bedrijf in de boomverzorging waar als we mooi hout tegen komen met alaskan saw mill in balken en planken zagen voor meubels. Ook daarvoor gebuik ik hem zeer regelmatig.

mvg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
@kitt1977, Thanks !!!
Knoop doorgehakt en ent de Bosch GTS 10 XC besteld met GTA 6000 onderstel voor € 812,94 ( dit is inclusief verzendkosten ).
Je krijgt namelijk ook nog eens € 10 korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief !
Heb ik ook nog geld over voor een goede bovenfrees :p.
Tips ?

Gefeliciteerd met de Bosch.
Ik ben net als jij benieuwd hoe precies hij zaagt in verstek en afkorten want er zijn maar weinig kleinere zaagtafels die echt precisie leveren.
Over de bovenfrees; veel mensen op dit forum zijn tevreden met een Triton omdat je die onder een tafel kan hangen, de prijs- kwaliteitverhouding lees ik goede dingen over.
Dit is wel een mooie middenklasser want die grote van Triton is wel heel zwaar als je ook nog 'ns los uit de hand wilt frezen; http://www.bovenfrezenshop.nl/p/71329/triton-bovenfrees-1400-watt-mof-001/
Je kan bij hun ook 1/2 inch spantangen erbij bestellen, dan kan je in Amerika en Engeland frezen bestellen, veel meer keus in bijzondere frezen en betaalbaar.
Ik heb nu een Metabo signal maar een Triton zou waarschijnlijk mijn keuze zijn als ik een nieuwe zou kopen.

Groet Willem
 
Laatst bewerkt:

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
ah ok :) was niet fout bedoeld hoor .. blijft uitkijken die prijzen ik snap dat soms helemaal niet .. sommige verschillen zijn toch zeer groot ...

btw de GST 160CE staat hier eigenlijk ook nog op verlanglijstje ... wat heb je betaald ? en zaten er hoopje zaagbladen bij ?

deze set had ik al es bekeken ..
http://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/bosch/bosch-stichsaege-gst-160-ce-professional-31-stichsaegeblaetter-in-l-boxx-nr-2/a-10482/


Bij Rubart.de bestelt voor €207. Met 3 zaagjes. €5,95 verzendkosten
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Spaander je hebt het over alternate denk ik ?

Is voornamelijk een nederlandse IT shop ..ze hebben hier een winkel in Antwerpen .. persoonlijk zou ik daar niet echt mijn gereedschap kopen . ( hun prijzen zijn ook nie zoo super )

https://www.google.be/maps/uv?hl=nl...ved=0ahUKEwj_17D59YjKAhVF1RQKHfv8C1kQoioIfzAN

denk dat gereedschap enkel online is ..

Btw als je bij svh24 inschrijft op de nieuwsbrief ook nog es 10 euro korting :)

svh24.nl forward naar de duitse site ..
Alternate is soms best gunstig geprijsd. Een jaar geleden voor €199 een Bosch GBH2-28 DFH met L-Boxx gekocht. €50 goedkoper als zo'n beetje alle andere leveranciers
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Chips!

DeWalt 7491 OF de Bosch XC?
Vermogen + pinion + breed + geen softstart OF roltafel en non-standaard mitre slots maar wel soft start?

Moeilijk kiezen.
Wat nu?
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Chips!

DeWalt 7491 OF de Bosch XC?
Vermogen + pinion + breed + geen softstart OF roltafel en non-standaard mitre slots maar wel soft start?

Moeilijk kiezen.
Wat nu?

Als je zo op het internet rond kijk,t zijn het beide echt goede machines, dus allebei zijn een goede keus. Kies die gene welke opties je het meest aanspreek. persoonlijk vind ik de Bosch er iets verfijnder uitzien en dat zou daarom mijn keuze zijn.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Geen spijt. da's mooi. Is het hebben van geen soft start een probleem of eerder een nice to have?
Hetzelfde geld voor de mitre slots op de Bosch.

hier toch de softstart nog nooit gemist .. zekering knalt er nooit uit ( 20A automaat )
Zaag hangt aan mijn starmix stofzuiger .

rack & pinion vind ik leuk en ook de breedte van 80cm .. heb er wel een beter blad op dan standaard nu .
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Ik heb de bosch gts 10xc en de dewalt 7491. De dewalt heb ik nu net 3 weken binnen. Na lezen dat er een dado op kun daar de keus voor gemaakt. Het zijn inderdaad beide goede zagen. De bosch heb ik aan mijn vader gegeven deze heb ik nu 2 jaar gehad en ik moet zeggen het is een super fijne zaag.

mijn mening is dat de dewalt een zeer goede keus. Ik heb geen spijt van dat ik hem heb gekocht.
De zaag heeft meer mogelijkheden en zeer zeker beter af te stellen. Betere nogelijkheden zijn dan de dado blade wat er op kan. Normale t tracks. Heb er een incra miter 1000 bij gekocht.
Alleen deze opties zijn in mijn optiek al beter. Het enige nadeel is de softstart en geluid. De bosch was stiller in gebruik. Nou draag ik zelf wel gehoorbescherming met zagen maar voor de buren is het minder. Roltafel van de bosch is leuk maar er zit wel speling op en heeft niet de meerwaarde als ik er op terug kijk.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
OK dan. Als er 1 komt, dan de DeWalt. Nu mijn cirkelzaagangst nog overwinnen :) en een goed excuus/project vinden om er 1 voor aan te schaffen.

Is de 7491 zoveel beter dan de 745 ander dan een beetje vermogen en breedte?
Is het onderstel de moeite van het overwegen waard of met hetzelfde gemak op een "kastje"?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.