Combinatie Fein-Festool

luc02

Nieuw lid
22 feb 2021
21
3
Beste forumleden
Kan iemand onder jullie mij helpen met het volgende probleem: ik zou graag een Fein Multimaster (FMM 350 QSL) combineren met het Festool hulpstuk om verticale invalsneden te maken 'Festool aanzethulpstuk OSC-AH). Ik heb contact gehad met beide firma's, maar ze geven tegenstrijdige antwoorden: de een zegt dat dat kan, de ander zegt dat het niet past. Het hulpstuk is in mijn omgeving enkel op bestelling leverbaar, ik kan dus niet even gaan passen. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Dank bij voorbaat.

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
Ik zal van de week eens kijken. Wordt pas vrijdag, eerder heb ik geen tijd.
Ben bezig met een keukentafel en mijn hele garage staat vol.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.934
1.162
Leeuwarden
Ik heb beide en kan die koppelen, maar je moet een vulstukje maken om het zaagje weer mooi vlak tegen het magneetstripje te laten lopen. Ik heb dat nu provisorisch uit hout gemaakt, wil dat nog eens uit aluminium maken.

Fons

8C60C909-AD09-40BA-93DE-6F37ABC91133.jpeg

A2FBE69B-CFA5-4A96-AB53-4D0B88C7A46A.jpeg

CB4B41D4-A526-4FFA-996D-CAEE1053797F.jpeg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

luc02

Nieuw lid
22 feb 2021
21
3
Hier is een topic op het festoolownersgroup forum van iemand die dat in 2019 gedaan heeft:
link
Bedankt voor de info; als ik goed gelezen heb, zou de nieuwe versie van Fein (met Starlock) zoals mijn machine moeten passen. Dus kan ik het hulpstuk op mijn aankooplijst zetten voor de actieperiode bij mijn gereedschapshandel.

luc02

Nieuw lid
22 feb 2021
21
3
Ik heb beide en kan die koppelen, maar je moet een vulstukje maken om het zaagje weer mooi vlak tegen het magneetstripje te laten lopen. Ik heb dat nu provisorisch uit hout gemaakt, wil dat nog eens uit aluminium maken.

Fons

Bekijk bijlage 100611

Bekijk bijlage 100612

Bekijk bijlage 100613
Bedankt. Als ik jouw informatie combineer met wat ik las in de discussie in de Festoolownergroup (zie link van

Fons

Bekijk bijlage 100611

Bekijk bijlage 100612

Bekijk bijlage 100613
Bedankt. Als ik deze informatie combineer met wat ik via de link van Frank-Jan kon lezen in de Festoolownergroup, dan zou de nieuwe versie van Fein (met Starlock) zoals mijn machine zonder verdere ingrepen moeten passen op het Festool hulpstuk. Nu nog wachten op de aanbiedingsperiode bij mijn gereedschapshandel om te bestellen.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.934
1.162
Leeuwarden
Zou best kunnen zijn dat de nieuwere modellen van Fein beter aansluiten, misschien dat de vorm van de zaagjes ook nog van belang kan zijn. Duidelijk is in ieder geval dat de machines van Festool bij Fein vandaan komen!

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.287
637
Fein heeft zelf ook een hulpstuk waarmee je de Multimaster in een boorstandaard met eurohals (43mm) kunt klemmen. Dat kan bij bepaalde toepassingen een bruikbaar alternatief zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.