CNC kopieerfrees in freestafel?

Edmond

Nieuw lid
18 mei 2018
6
0
Den Haag

CMT Rechte frees met wisselbare messen Z2 + kops lager + geleidelager 19 x 110 mm schacht 12 mm​


Wie weet of deze frees ook in freestafel goed gebruikt kan worden. Lees dat er verschil tussen CNC en bovenfrezen kan zitten wat betreft snijhoek en scherpte. Leek mij met vervangbare messen ideaal. Niet heel goedkoop, maar wel altijd scherp.

Wil heb gebruiken in combinatie met ingebouwde 2000w DeWalt (8-22000 rpm).
rechte-frees-met-wisselbare-messen-z2-kops-lager-geleidelager-19-x-110-mm-schacht-12-mm.jpg

Rechte frees met wisselbare messen Z2 met geleidelager op de schacht en kopse geleidelager

Bijzondere kenmerken​

  • Rechtebovenfrees met twee vervangbare messen met een lager op de kop en op de schacht.
  • Hier kan men langs beide zijde gaan geleiden.

Technische gegevens​

  • Freesdiameter D = 19 mm
  • Freeshoogte I = 50 mm
  • Freeslengte L = 110 mm
  • Opname S=12 mm

 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Een CNC frees met een geleider.... bijzonder :).
Maar nergens in de beschrijving is verder het woord CNC te vinden. Waarschijnlijk gewoon een stukje tekst wat in een tag is gekopieerd.

Dit is gewoon een standaard, goede kwaliteit, kantenfrees met verwisselbare messen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.095
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Lees dat er verschil tussen CNC en bovenfrezen kan zitten wat betreft snijhoek en scherpte.
ook hier onder geen verwijzing naar cnc
de schacht lijkt mij exclusief voor een bovenfrees
of je beide lagers zal gebruiken + of de meerprijs tov 1 lager prijsverantwoord is, kan ik niet beoordelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Edmond

Edmond

Nieuw lid
18 mei 2018
6
0
Den Haag
ook hier onder geen verwijzing naar cnc
de schacht lijkt mij exclusief voor een bovenfrees
of je beide lagers zal gebruiken + of de meerprijs tov 1 lager prijsverantwoord is, kan ik niet beoordelen
Dankjewel, nooit met CNC gewerkt maar begrijp je logica :).
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
Ik lees, behalve in het onderschrift van de webshop (waarin ze hun volledige assortiment opnoemen om in Google beter vindbaar te zijn) nergens het woord cnc (of kijk ik zo verkeerd?)
Waarschijnlijk een verhaspeling of verkeerd gelezen van de merknaam CMT?

Dit type is een gewone frees voor in een bovenfrees en dus ook te gebruiken voor de freestafel. Let op, wel voor een spantang van 12mm.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Dat is een mooie frees, ik ben dol op freesje met lager, als het lager en het snijgedeelte dezelfde diameter hebben dan noem ik het een kopieerfrees, (of) om een overstek gelijk te frezen.
Maarrr, een speciaal exemplaar zoals deze gebruik je alleen in speciale gevallen, als je veel van hetzelfde moet doen en ook nog op wil schieten bv. Je hebt er ook een flinke machine voor nodig bv. Is ook zwaar, om uit de hand te frezen, in een freestafel weer geen probleem natuurlijk.

Met een dergelijk freesje maar dan met as D8 en snijlengte een stuk minder kun je het meeste ook doen, een paar keer diepte verstellen, als de frees goed is zie je het overname randje niet of nauwelijks.
Nog fijn -af te stellen met een stukje (dun) plakband om het lagertje.

Een (paar) kopieerfreesjes is voor mij een standaard uitrusting en ideaal om met beperkte middelen heel nauwkeurig en strak te kunnen werken.

NB, nmi er is geen onderscheid tussen freesje voor CNC of niet-CNC gebruik, ik gebruik het allemaal door elkaar.
En zo kom ik er achter dat festo het vertikt om een spantang 4 mm te maken voor mijn (oude) festo bovenfrees.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.