CMS tafel uitbreiden?? wat is handig????????

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Hallo, Ik heb een Festool CMS grondeenheid met een moduledrager voor de PSB 300, de OF 1010 en voor de TS 55. De laatste gebruik ik het meesten als ik dan wat grotere werkstukken heb vind ik hem wel eens te klein en niet stabiel genoeg. Nu zijn er allerlij accessiores te krijgen zoals een schuif tafel, tafel verbreders en verlengers.
Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en wat is handig.

PS heb morgen een training FESTOOL KAPEX bij een goeie bekende van mij in dalfsen en zal daar eens wat foto's maken van zijn werkplaats. Dat is pas wat!!!!!!!!!!
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ik heb alleen ervaring met de schuiftafel voor de cms, super handig bij het frezen, icm de zaag is het ook handig, maar dan wel op kleine schaal. Zo gauw het groter wordt (b.v. plaatmateriaal 1220x2440) is en blijf de cms te onstabiel naar mijn mening... schuiftafel is z'n geld iniedergeval wel waard.

Verder is en blijft het een goed systeem.
ps: ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Geert,

Ik heb ook een mooie in nieuwstaat basis plus op de kop getikt met module TS-75 die ik ga aanpassen naar TS-55. Wat ik me afvraag is met de aanslagen die erbij zitten, hoe moet ik dan iets in verstek zagen?

Ik kan de geleider wel in verstek zetten maar hoe zaag ik dan iets.... ik heb er naar zitten kijken maar ben er nog niet uit, jij een idee?

Scheppie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.