Voor mij is het heel makkelijk om te kiezen, maar Ik heb wel veel jaren ondervinding met dit.
Even een ding uit de weg eerst, alle bekken passen op alle chucks van Nova word gezegd, en word aangevoerd als een voordeel, dat is net zo iets als wielen van een vrachtwagen die op een personen auto passen en andersom, je zult natuurlijk wel ergens in moeten leveren.
Ik heb mijn eerste Oneway Stronghold all minstens 20 jaar, heeft all veel en zwaar werk verricht, en werkt nog steeds net zo goed als toen hij nieuw was, later heb ik verschillende meer chucks gekocht, en de Oneway Talon chucks, chucks verwisselen gaat vlugger dan bekken verwisselen. (Het verschil in prijs over 20 jaar en langer verdeelt, is te verwaarlozen)
Dan is buiten de betere kwaliteit van de Oneway chucks, de gepatenteerde bekken van de Oneway chucks een groot voordeel, foto erbij gedaan hier dan kun je het makkelijker zien.

De bovenste rij zijn de smooth bekken (Dovetail), en die houden goed waneer de bekken precies passen op de cirkel, Dat wil zeggen dat je steeds aan die ene maat gebonden bent (hout krimpt), maak je de cirkel groter dan gaan alleen de hoeken tegen het hout, en dat houd niet, hetzelfde met vierkant hout, zoals je kunt zien.
Met de gepatenteerde beken heb je die bovengenoemde problemen niet, nu word de “afdrukken” als een nadeel voorgedragen, wel in mijn geval laat Ik die tenon (pen) niet aan de bodem van m’n schalen zitten, die word verwijdert, zo geen probleem,het andere voordeel is dat je geen heel stel verschillende maten van bekken nodig hebt (en verwisselen) omdat de Oneway bekken over alle maten die de chuck kan bewegen, gebruikt kunnen worden en nog goed vast houden.