China Tools Episode 6

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi beste mensen,

Een nieuwe aflevering China tools is klaar.
Ik wil nog even van de gelegenheid gebruik maken of iemand een Doweling jig heeft liggen van Woodpecker!
132638.2.jpg
Ik wil een review met een variant uit China maken en ik wil even wat zaken vergelijken. Niet dat ik dit in het review een vergelijk wil maken met de Woodpecker, maar er is me iets opgevallen en ik ben benieuwd hoe dat bij de woodpecker is.

DSC09874.jpg

Maar goed, hierbij de nieuwe aflevering. Ik hoop dat jullie hem weer leuk vinden.

Groeten

Dennis

 

J-P

Actieve deelnemer
4 jan 2020
27
1
zeeland
Weer top, Dennis. Let je wel op je spelling op de site? Het maakt het net wat perfecter. Bijvoorbeeld Height gauge ipv heught gauge ( https://www.hookedonwood.online/China-Tools-Ranking/)
Ik vind het prima dat je het in het Engels doet, soms wel wat "make that the cat wise"-achtige nederlandse gezegden in het Engels maar dat maakt het wel charmant (you can make a chance of winning these products, what do you have to do to make a chance, in beide gevallen make door have vervangen normaliter ;-) ) Maar iedereen begrijpt wat je bedoelt en daar gaat het om. Het is wel de manier om meer subscribers te krijgen dus carry on as usual ;-)
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Hallo,
leuke filmpjes maar ik vind het gebruik van het engels toch wat vreemd, langdradig en als Vlaming moet ik wel dikwijls eens effen terug gaan om je te begrijpen.... Waarom houden we het niet simpel en eenvoudig in het Nederlands???
 

Sjoerdb

Nieuw lid
9 apr 2015
16
2
Hallo,
leuke filmpjes maar ik vind het gebruik van het engels toch wat vreemd, langdradig en als Vlaming moet ik wel dikwijls eens effen terug gaan om je te begrijpen.... Waarom houden we het niet simpel en eenvoudig in het Nederlands???

In het Engels spreek je een groter publiek aan. Als je het lastig vindt kan je de ondertiteling aanzetten recht onderin :)
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Weer top, Dennis. Let je wel op je spelling op de site? Het maakt het net wat perfecter. Bijvoorbeeld Height gauge ipv heught gauge ( https://www.hookedonwood.online/China-Tools-Ranking/)
Ik vind het prima dat je het in het Engels doet, soms wel wat "make that the cat wise"-achtige nederlandse gezegden in het Engels maar dat maakt het wel charmant (you can make a chance of winning these products, what do you have to do to make a chance, in beide gevallen make door have vervangen normaliter ;-) ) Maar iedereen begrijpt wat je bedoelt en daar gaat het om. Het is wel de manier om meer subscribers te krijgen dus carry on as usual ;-)

Thanks JP,

Je hebt gelijk, ik had iets meer aandacht moeten besteden aan mijn tekst op de site. Heb er inmiddels een hoop "make that the cat wise" ;) tekst uit weten te vissen. Ik hoop dat het nu iets beter loopt.
Groet

Dennis
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
In het Engels spreek je een groter publiek aan. Als je het lastig vindt kan je de ondertiteling aanzetten recht onderin :)

Sjoerd heeft gelijk. Ik zie het mezelf het liefst in het NL doen, maar het kost veel tijd en 90% van mijn bezoekers spreekt niet Nederlands. Een tijd geleden kwam ook iemand met de suggestie om het te ondertitelen. Dat is echter erg veel werk. Maar goed nieuws. Dat kon ook automatisch. Ik heb erg moeten lachen om alle suggesties die hieruit naar voren kwam. Mijn Engels moet wel zeer slecht zijn. Een van mijn kijkers schreef in een comment "I misheard you. I thought you said "Hi and welcome to the sixth episode on genitals" ;) Nou in die hoek zat de automatische ondertiteling ook, dus het zal echt wel aan mijn Engels liggen.

Ik kan er niets aan doen mannen. Ik hoop mezelf snel te blijven ontwikkelen op dit vlak en hoop dat het beter en beter wordt. Een iemand is zo vriendelijk geweest om aan te bieden mij te helpen bij de teksten op mijn site. Een aanbieding die ik graag heb aangenomen, dus ik ga er vanuit dat het op korte termijn beter wordt.

Groeten
Dennis
 

WR1944

Oud hout
Every bird sings like it is beaked. Als je je Engels wilt verbeteren is het lezen van Engelse boeken of tijdschriften een goede methode. Vooral als het over houtbewerken gaat. Ook de demonstraties van de diverse bekende houtbewerkende figuren op YouTube geven je wat training. Maar zoals gezegd geeft een accent wat authentieks aan je video's. Door het veel te doen en kritisch naar jezelf luisteren kun je jezelf wel verbeteren. Oefening baart kunst gaat ook hier op.
Ik zit nu 10 jaar in Amerika en heb nog steeds een vet accent. Vooral bij het leggen van de nadruk op de verkeerde lettergrepen val ik door de mand. Maar heel langzaam breidt ik m'n woordenschat uit zodat ik me nauwkeuriger kan uitdrukken. Op een leeftijd als de mijne (nu 75) slaat ook een vermindering van het geheugen lichtelijk toe. Soms moet ik m'n vrouw of haar vriendinnen met het (Amerikaans) Engels helpen. ;)
Ik zie mezelf nog lang geen video's maken en inspreken. Voor een paar minuten beeld zie ik me al uren bezig met monteren en weer over doen. Voor jou video's neem ik wel m'n petje af, vooral omdat de essentie zo goed belicht wordt.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Die hoogte schuifmaat kan je door de widia punt ook prima gebruiken om te markeren, dat deden wij altijd als je iets in metaal wilde markeren. Werkt prima op hout en metaal :)
 

wim2008

Actieve deelnemer
14 feb 2020
70
7
Eindhoven
Ik kwam met toevallig op dit bericht uit vanmorgen. Vandaag de 7 filmpjes van je bekeken. Je hebt een mooie reeks gemaakt met een nuttige inhoud. Ook je site ziet er goed uit. Overzichtelijk met behoorlijk wat informatie voor menigeen.
Ik ben hier op het forum pas nieuw en zoek extra info om een juiste werkbank met evt. apparatuur samen te stellen. Je hebt mij weer extra info gegeven wat te doen met een frees in de werkbank.

Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.