Butt chissels van Nooitgedagt

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.719
840
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Forummers,

Een tijdje geleden had ik wat materiaal overgenomen van forumlid Willempie, waaronder messing plaat en wat beitels enzo.
Bij die beitels zaten ook een aantal korte nooitgedagts die ik nog nooit ergens gezien heb, maar dat zegt niet zo veel. Deze beitels waren fabriek af zo geleverd dus ze zijn niet door een vorige eigenaar ingekort of zo.
Heb van deze beiteltjes twee setjes gemaakt waarvan ik 1 in gebruik heb. De beitel heften zijn van Iep met een rood koperen ferule, gelijk ook maar voor 1 set een houder gemaakt van Mahoni en Frans Noten hout. Deze is zo gemaakt dat hij passend is in m'n beitelbakkie nr 2 die ook van Mahoni hout gemaakt is.
hieronder wat foto's.

Groetnis,
Roeland
IMG_0399.jpegIMG_0400.jpegIMG_0402.jpegIMG_0403.jpeg

Laatst bewerkt:

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.072
454
Middelburg
Leuk dat je weer post(y),..... en prachtige butt chisels daar ga je een hoop plezier aan beleven, en alle toevoegingen door jou gemaakt zoals de handvaten en het bijtelbakkie; maakt het oogstrelend:oops:🤩🥰

• Leuk
Waarderingen: Spaander en Roeland

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.