@jordiij: origineel was mijn ontwerp op 8 poten, eigenlijk 2 kasten verbonden met een blad ( engels bureau). Maar de leraar had hier zijn bedenkingen bij omdat deze 8 poten nooit allemaal kunnen dragen, ik dus het ontwerp aangepast naar het huidige. Achteraf komt deze leraar dan ook met de opmerking over het doorbuigen, te laat natuurlijk om nog terug te keren naar het originele ontwerp. (is een goede leerkracht hoor)
@roald: De doorbuiging vooraan heb ik ingecalculeerd, onderaan in de zwevende hoeken heb ik draadinserts voorzien en kan ik als het nodig is voetjes met M8 draad indraaien om steun te geven en doorbuiging tegen te gaan. Dan moet ik wel nog een plintje voorzien om deze weg te werken. We zien wel wat het doet!
Wat de zithouding betreft ben ik heel tevreden van het bureau. Volgens de richtlijnen moeten de knieen onder 90° geplooid zijn als de voeten goed op de vloer staan, dit bepaald de zithoogte. Hierbij heb ik nog zo'n 3 cm vrije ruimte. Het bureau is dan ook 80 cm hoog en de vrije ruimte eronder is 66 cm. (de hoogte is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik heb graag een hoog bureau, deze dwingt mij als het ware mooi rechtop te zitten wat beter is voor rug en nek)
De vertikale plank is ook een grote lade waar ik al mijn bureaugerief in kwijt kan

. Dus wou ik deze niet te smal nemen.