BULK verkoop houten stokken (Waarde creëren)

Jimmy van Leeuwen

Nieuw lid
7 okt 2020
2
0
Bakel
Beste Forumleden,

Namens meubelfabrikant Herso B.V. zijn wij bezig met het verkopen van een gigantisch aantal houten stokken (Verkoop alleen in bulk). Ik heb een document toegevoegd waarin jullie een overzicht zien van het aanbod, met daarbij wat foto's.

Herso gelooft in een circulaire economie, daarom willen wij deze stokken nieuw leven in blazen. De stokken worden aangeboden onder de prijzen die groothandels hanteren voor consumenten. Laat het duidelijk zijn, dat wij als doel voor ogen hebben dat er waarde gemaakt gaat worden met de stokken. Er moet dus echt iets mee gaan gebeuren.

Heb je interesse? Laat dat dan even weten via een mailtje!

Met vriendelijke groet,

Jimmy van Leeuwen

Email: Jimmyvleeuwen@outlook.com
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
569
@Jimmy van Leeuwen : Welkom op dit mooie forum, Jimmy, en fijn dat je aan ons denkt als potentieel belangstellenden voor deze prachtige stokkencollectie.
Eén van de gouden regels voor aanbiedingen op het Marktplein is: vraagprijs verplicht. Nu geef je aan dat ze worden aangeboden "onder de prijzen die groothandels hanteren voor consumenten". Betekent onder hier "voor de prijzen" of "lager dan de prijzen"?
Ik heb de gok genomen en je pdf gedownload. Maten, aantallen en afbeeldingen gezien, maar geen prijzen...

Mogen wij hieruit concluderen dat je de stokken gratis beschikbaar stelt, op voorwaarde dat wij gehoor geven aan de dringende wens van de leverancier om ze in te zetten in de geest van de circulaire economie, of was dat maar een beetje verkooppraat ;) ?
In het laatste geval is dit een commerciële advertentie en dien je de beheerder te contacteren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Ik lees hier dat hij waarde wil creëren , voor een bedrijf is dit normaal gesproken geld. Afzetten op een andere markt is voor een bedrijf ook fijn. Dit geeft geen prijsdruk in hun eigen markt. Zoals Kor al aangaf lijkt dit mij een bedrijfsmatige advertentie. Daar is de topic starter wel duidelijk over. De prijzen moeten volgens de regels vermeld worden. Ook kon ik nergens lezen wat voor soort hout dit is. Ik heb niet zoveel moeite met een enkel bedrijfsmatige advertentie. Helaas blijft het vaak niet bij een enkele.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
Ik heb een mail aan hem gestuurd om te weten te komen wat hij bedoelt met “bulk” en wat voor 2 maten de prijzen zijn.
nog geen antwoord.
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Ter info: Herso bv is op hetzelfde adres gevestigd als ons lid Rik Ruig. Waarschijnlijk zijn het dezelfde stokken (rubberwood) die Rik onlangs ook aanbood.
Dit doet ook sterk vermoeden dat zowel Jimmy als Rik Ruig als handelsonderneming op dit forum actief met een winstoogmerk.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.546
256
Ik vind het jammer dat een product hier op het forum wordt aangeboden zo behandeld wordt. Wellicht hadden een aantal leden hier best plezier van kunnen hebben... Dit gebeurd ook niet elke dag of dat het hinderlijk wordt ofzo.

Als er nou auto-onderelen werden aangeboden was ik het er wel mee eens.

Ik sta wel achter de regel dat er een duidelijke prijs vermeld moet worden en locatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmy van Leeuwen

Jimmy van Leeuwen

Nieuw lid
7 okt 2020
2
0
Bakel
Beste forumleden,

We nemen jullie reacties uiterst serieus en het is niet onze bedoeling om tegen de richtlijnen van het forum in te gaan. Het is inderdaad een commerciële post op de manier dat we stokken willen verkopen, maar het doel was om de onkosten eruit kunnen halen en tegelijkertijd jullie de mogelijkheid geven om er waarde mee te creëren. Winst is nooit de insteek geweest. Dit is ook de reden waarom we voor dit forum hebben gekozen. Het is ons verteld dat jullie met jullie passie en creativiteit wel raad zouden weten met dit hout.

Gelukkig heb ik deze week al wel wat creatievelingen blij kunnen maken met 5m3 rubberhout waarmee duivenhokken gebouwd gaan worden. De man vertelde ons dat hij normaal gesproken 5x zoveel moest neertikken voor dezelfde hoeveelheid. Stel je bent toch nog geïnteresseerd, stuur me dan maar even een privébericht op dit platform voor details (Prijs, hoeveelheid, etc.).

Nogmaals mijn oprechte excuses als ik jullie een verkeerd beeld heb gegeven.

P.S. we hebben verzocht om het bericht te verwijderen

Met vriendelijke groet,

Jimmy
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Nou, van mij mag het bericht gerust blijven staan. We moeten een beetje oppassen dat het Marktplein niet overspoeld wordt met commerciële aanbieders. Maar als de prijs aanzienlijk lager is dan de normale prijs, dan kan het wel voor mij wel. Niet dat het voorgaande enige waarde heeft, want ik heb hier niets te zeggen ;)
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
342
180
's-Hertogenbosch
Ik ben al eens bij Rik geweest om wat rond hout uit te zoeken, uit de bergen die hij heeft. En ook ik kan zeggen dat de prijs laag te noemen is.

Er word iets aangeboden waar wij als hobbyisten profijt van hebben. Ik merk steeds vaker dat er naar mij idee op een wat "negatieve" (is mischien niet het juiste woord) manier richting iemand word gereageerd.

Ik snap de reacties maar als je iets niet wilt hebben hoef je toch ook niet te reageren.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
Ik heb mail terug en de prijzen zijn top!
Bulk hangt af van het soort, als ik het goed begrepen heb. En ook ik heb geen moeite met deze advertentie.
 

rinus

Post veel
13 nov 2011
756
154
Heerde
marinusvannorel.nl
Het was absoluut niet mijn bedoeling om een negatieve lading aan het topic te geven. Ik ben er geweest en heb er stokken gekocht en ook een rondleiding (van Rik) gehad. Prachtig bedrijf met een goede doelstelling en ja ook daar moet de schoorsteen roken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
569
Ingeval en voor zover het "negatieve" mijn bericht betreft: ik heb een commerciële aanbieder erop gewezen dat het forum andere mogelijkheden biedt voor plaatsing van wervende teksten en hem daartoe naar de beheerder verwezen. Dit alles met misschien een licht sarcastische ondertoon maar wel met een knipoog.
@Jimmy van Leeuwen heeft dit ook prima opgepikt, zowel in onze PB-uitwisseling als in zijn latere bericht in dit draadje, waarvoor hulde.

Voor mij waren de prikkels om te reageren: een commercieel bericht verpakt als forumbijdrage, een nieuw "lid" met als enig zichtbaar doel het slijten van zijn handel, schending van de forumregels door ontbrekende prijsvermelding, de noodzaak om een bestand te downloaden (geplaatst door een onbekende, met alle risico's van dien) om prijzen te kunnen zien, vervolgens het ontbreken van prijzen in die download, een wollige indicatie dat het met die prijzen wel meevalt afhankelijk van wat wij er mee gaan doen. Zo op een rijtje gezet ben ik nog best vriendelijk geweest :D

Ik heb alle begrip voor de reacties van de leden die menen een lans te moeten breken voor @rik ruig en zijn activiteiten, maar wil er wel even op wijzen dat de link tussen de adverteerder en Rik alleen voor insiders duidelijk was. Mijn bijdrage was puur een reactie op een onwenselijke bijdrage van de zoveelste spammer en niet als aanval op de ideële activiteiten van @rik ruig en/of @Jimmy van Leeuwen .
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.511
969
Riemst
Jefmen is beheerder van het Marktplein en als dusdanig verantwoordelijk voor advertenties. Wie vindt dat een aanbieding hier niet thuis hoort, of dat er 'regels' geschonden worden, moet een berichtje sturen naar Jefmen. Het is aan hem en de andere beheerders om te beoordelen en eventueel in te grijpen. Als leden beginnen te roepen wordt het chaos en vervelend. Wat dat teweeg brengt hebben we gemerkt bij de nieuwe forum software.
(Dit is toch mijn mening)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.