Briljante scharnierende "dogs" voor de MFT van Benchdogs

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.688
2.527
Terkaple
www.woodworking.nl
Een goed ingerichte MFT met invulzaag en geleiderail is voor veel hobbyisten een prima alternatief voor een stationaire zaag. Het meeste gedoe is een goede positionering van de geleiderail, Deze oplossing van Benchdogs is briljant, de rail kan blijven zitten, je klapt hem omhoog waarmee de hele rail vrij komt van je werkstuk zodat je dit kunt verschuiven. Ik heb nu een versie met magneten zodat de rail aan de dogs blijft zitten, maar je moet de rail wel elke keer wegleggen bij het verschuiven van je werkstuk. Ik ga deze zeker aanschaffen.
Ander mooi ding is dat in in stalen bussen vallen die in de 20mm gaten vallen waardoor het veel soepeler gaat. Top bedacht!

jaap

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
258
116
Rijswijk
Ziet er goed uit!

Ben wel benieuwd of dit makkelijker is dan de railclips van UJK. Deze gebruik ik, en ben er wel tevreden over.

Nadeel is dat schijnbaar de spanning wat minder wordt na verloop van tijd. En je wordt gelimiteerd door je dog-hoogte.

Voordeel is dat je deze zo uit je rail schuift wanneer je klaar bent, of wanneer je een andere hoek moet zagen.
en ze kosten maar 15 euro voor een setje.
1759993062464.jpeg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.