Brandhout......of toch niet? Het resultaat....een koektrommel

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Het koelt s'avonds al weer aardig af, dus wordt in dit huishouden af en toe de houtkachel weer aangestoken. Dan moet er ook hout in:eek:, dus gaat er een stapel hout mee naar binnen, waaronder een toch wel fors stuk esdoorn met slaap. Terwijl ik dat lompe blok in m'n handen heb, probeer ik te ontdekken waarom ik dat stuk niet opzij heb gelegd om nog iets uit te draaien:unsure:. Er lijken op de kopse kanten een paar flinke scheuren in te zitten.....oke. In eerste instantie leken die scheuren door de lengte van het blok te lopen en dat is bij het draaien linke soep, vandaar als potentiële brandstof aangemerkt.
Maar bij goed licht en nog eens kijken blijken de scheuren niet door te lopen. Dit geeft de burger moed:) , hop > alsnog met dat blok naar de werkplaats: eens kijken wat er te voorschijn komt.....
Nou.....dit dus:cool::
DSC_0028.jpg
DSC_0029.jpg
DSC_0030.jpg
De 'trommel' en het knopje komen uit hetzelfde stuk hout, het dekseltje uit een eiken stukje vensterbank uit dezelfde stapel brandhout. Deksel en knopje afgewerkt met friction polish, de trommel aan de buitenzijde in de Hampshire Sheen high gloss was. Trommeldiameter = 24 cm, hoogte = 18 cm (zonder het deksel dus).
Toch weer een leuk resultaat geworden en een dag lol van gehad;) ....van dat stuk brandhout.
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Het koelt s'avonds al weer aardig af, dus wordt in dit huishouden af en toe de houtkachel weer aangestoken. Dan moet er ook hout in:eek:, dus gaat er een stapel hout mee naar binnen, waaronder een toch wel fors stuk esdoorn met slaap. Terwijl ik dat lompe blok in m'n handen heb, probeer ik te ontdekken waarom ik dat stuk niet opzij heb gelegd om nog iets uit te draaien:unsure:. Er lijken op de kopse kanten een paar flinke scheuren in te zitten.....oke. In eerste instantie leken die scheuren door de lengte van het blok te lopen en dat is bij het draaien linke soep, vandaar als potentiële brandstof aangemerkt.
Maar bij goed licht en nog eens kijken blijken de scheuren niet door te lopen. Dit geeft de burger moed:) , hop > alsnog met dat blok naar de werkplaats: eens kijken wat er te voorschijn komt.....
Nou.....dit dus:cool::
Bekijk bijlage 92773
Bekijk bijlage 92774
Bekijk bijlage 92775
De 'trommel' en het knopje komen uit hetzelfde stuk hout, het dekseltje uit een eiken stukje vensterbank uit dezelfde stapel brandhout. Deksel en knopje afgewerkt met friction polish, de trommel aan de buitenzijde in de Hampshire Sheen high gloss was. Trommeldiameter = 24 cm, hoogte = 18 cm (zonder het deksel dus).
Toch weer een leuk resultaat geworden en een dag lol van gehad;) ....van dat stuk brandhout.
Weer een pracht stuk. En dat voor een stuk brandhout 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
potje is goed gelukt, maar het dekseltje vind ik persoonlijk niet zo goed passen op het potje. Vind de overgang niet mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
317
Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind het juist leuk dat het net lijkt alsof het dekseltje er los op ligt. Maar dat is uiteraard niet zo. Ik vind het mooi gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Het koelt s'avonds al weer aardig af, dus wordt in dit huishouden af en toe de houtkachel weer aangestoken. Dan moet er ook hout in:eek:, dus gaat er een stapel hout mee naar binnen, waaronder een toch wel fors stuk esdoorn met slaap. Terwijl ik dat lompe blok in m'n handen heb, probeer ik te ontdekken waarom ik dat stuk niet opzij heb gelegd om nog iets uit te draaien:unsure:. Er lijken op de kopse kanten een paar flinke scheuren in te zitten.....oke.
Toch weer een leuk resultaat geworden en een dag lol van gehad;) ....van dat stuk brandhout.
Ik zou mijn brandhout toch nog maar eens goed doorspitten😎
 
  • Haha
Waarderingen: EdP

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik denk dat ik me maar laat verrassen door wat ik tegen ga komen ;) ......d’r ligt hier zo een kuubje of 8.....om dat nu eens even te doorspitten:unsure:....die tijd breng ik liever achter de draaibank door:cool:.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Geslaagd project netjes afgewerkt maar zoals handig 18 ook opmerkte vind ik de deksel er minder goed bij passen. Het belangrijkste is dat jij hem mooi vind daar gaat het om.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.