Het koelt s'avonds al weer aardig af, dus wordt in dit huishouden af en toe de houtkachel weer aangestoken. Dan moet er ook hout in
, dus gaat er een stapel hout mee naar binnen, waaronder een toch wel fors stuk esdoorn met slaap. Terwijl ik dat lompe blok in m'n handen heb, probeer ik te ontdekken waarom ik dat stuk niet opzij heb gelegd om nog iets uit te draaien
. Er lijken op de kopse kanten een paar flinke scheuren in te zitten.....oke. In eerste instantie leken die scheuren door de lengte van het blok te lopen en dat is bij het draaien linke soep, vandaar als potentiële brandstof aangemerkt.
Maar bij goed licht en nog eens kijken blijken de scheuren niet door te lopen. Dit geeft de burger moed
, hop > alsnog met dat blok naar de werkplaats: eens kijken wat er te voorschijn komt.....
Nou.....dit dus
:

De 'trommel' en het knopje komen uit hetzelfde stuk hout, het dekseltje uit een eiken stukje vensterbank uit dezelfde stapel brandhout. Deksel en knopje afgewerkt met friction polish, de trommel aan de buitenzijde in de Hampshire Sheen high gloss was. Trommeldiameter = 24 cm, hoogte = 18 cm (zonder het deksel dus).
Toch weer een leuk resultaat geworden en een dag lol van gehad
....van dat stuk brandhout.
Maar bij goed licht en nog eens kijken blijken de scheuren niet door te lopen. Dit geeft de burger moed
Nou.....dit dus

De 'trommel' en het knopje komen uit hetzelfde stuk hout, het dekseltje uit een eiken stukje vensterbank uit dezelfde stapel brandhout. Deksel en knopje afgewerkt met friction polish, de trommel aan de buitenzijde in de Hampshire Sheen high gloss was. Trommeldiameter = 24 cm, hoogte = 18 cm (zonder het deksel dus).
Toch weer een leuk resultaat geworden en een dag lol van gehad