Brad- of pintacker ?

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
459
154
62
Sint Odilienberg
Mensen,
Ik ben bezig met een plafond en wil de lijsten vastschieten, maar ik ben even de draad kwijt.
ik wil een makita die ik straks ook kan gebruiken als ik met het plafind klaar ben.
Geeft een bradtacker niet te grote gaatjes die storend zijn? Of valt dit wel mee. Het lijkt mij dat een bradtacket nadien beter ingezet kan worden dan een pintacket.
Wie gebruikt deze en geeft mij raad?

Fred

Mensen,
Ik ben bezig met een plafond en wil de lijsten vastschieten, maar ik ben even de draad kwijt.
ik wil een makita die ik straks ook kan gebruiken als ik met het plafind klaar ben.
Geeft een bradtacker niet te grote gaatjes die storend zijn? Of valt dit wel mee. Het lijkt mij dat een bradtacket nadien beter ingezet kan worden dan een pintacket.
Wie gebruikt deze en geeft mij raad?

Fred

Brad is onmisbaar, pin is voor heel fijn werk. Ik gebruik de pin ook veel voor sjablonen. Voor jouw werk klinkt een bradtacker als de betere keuze.

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
308
118
Delft
Er is finish nail (15ga), brad (16ga), minibrad (18ga), microbrad (21ga), en pin (23ga). Ik heb 15, 21, en 23. De 23 gebruik ik haast nooit meer sinds ik de 21 heb.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
358
154
Zaanstreek
pin nailers zijn koploze spijkers. Fijn voor lijstwerk / malletjes etc want het komt nog relatief makkelijk los en klein gaatje om te plamuren. Brads hebben een koppie en trekken veel beter aan daardoor.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.588
1.228
Enschede, Twente
Het maakt ook uit of het messing en groef is of juist recht. Hoever de regels waarop je bevestigt uit elkaar liggen. En of je ook lijm gebruikt.
Er zijn situaties waarin een kram (oftewel een niet) zelfs beter is (schuin in de messing).

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
459
154
62
Sint Odilienberg
Het maakt ook uit of het messing en groef is of juist recht. Hoever de regels waarop je bevestigt uit elkaar liggen. En of je ook lijm gebruikt.
Er zijn situaties waarin een kram (oftewel een niet) zelfs beter is (schuin in de messing).
Het gaat alleen nog om de lijsten. de platen zitten eral in en zijn geschroefd en gelijmd.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.