box clamp woodpeckers

WR1944

Oud hout
Prachtige klemmetjes, maar het lijkt me we ook wel iets om zelf te maken, of althans iets wat er op lijkt.

jaap

Dat zelf maken zou wel eens tegen kunnen vallen. De ene driehoek zit met kleine tandjes gefixeerd op het onderblok. De andere driehoek wordt langs een schuin vlak in de hoek gedrukt en door de wigwerking komt daar flink wat kracht op de zijranden.

Ik heb hier al eerder naar gekeken maar ik ben nog steeds niet echt overtuigd. Ik zoek nog steeds iets dat een hoek haaks kan inklemmen maar ook de lijmvlakken op elkaar perst.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Leuke dingen inderdaad, ik denk dat ik er ook maar eens 4 ga bestellen, voordeel van deze boven de Stanley klemmen is natuurlijk ook dat deze in kleinere hoekjes kunnen en makkelijk in je systainer passen om ze niet kwijt te raken. Die Stanleys zijn wel een beetje lomp voor kleine hoekverbindingen. Mooi spul Woodpeckers inderdaad.

Dat ze geen spindel hebben kan handig zijn, maar als ik zie dat je twee inbussen moet vastdraaien kost denk ik meer tijd?
 

WR1944

Oud hout
Dat ze geen spindel hebben kan handig zijn, maar als ik zie dat je twee inbussen moet vastdraaien kost denk ik meer tijd?

Er is één driehoek die je vastzet met een inbussleutel. Als je met de hetzelfde houtdikte blijft werken met een werkstuk hoef je dit niet meer te verplaatsen. De klemmende driehoek kan je met een inbussleutel OF een stermoer aan de onderkant vastzetten.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Dan is het dus handig als je voor je gaat lijmen ze op dikte instelt?

Is het ook bekent hoeveel Nm klemkracht ze hebben?
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Handige tooltje voor... Zie ook een voorbeeld in het filmpje dat er 16 van die dingen worden gebruikt voor een eenvoudig iets waar het verband normaliter zichzelf zoekt, mits recht gezaagd :D

Lijkt me vooral handig voor het fijnere werk maar met zuiver zaagwerk, nameten van het diagonaal en een paar klemmen kom je een heel eind.

Nu ben ik de laatste die bespaar op uitgaven als het goed gereedschap betreft maar 16 = 8 x 36,99 dollar plus verzend en eventuele inklaring voor plastic geeft me een hoop stress zonder dat er een drop lijm aan te pas komt. Denk dat je met vier stuks aardig in de goede richting zit.

Salland detail is dat topic starter zichzelf een chaotische neurotische zenuwachtiste hout frobelaar ter wereld noemt maar rood veel mooier vind:eek: Das vragen om...
 
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Giro blauw past niet bij mij huib en alles wat mij ontstressssst is mooi mee genomen!!!!
Maar je hoeft ook niet alle klemmetjes te vervangen mag best combinaties maken met andere puike klemmetjen van bv bessey (moet wel in dezelfde kleur blijven he )

Heb er zelf 4 besteld wat 83 eurries kost en als het mij tevreden stelt nog een 4 en dan vind ik het wel ok ben geen bedrijf he
 
Laatst bewerkt:

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
hahahaha, blijf het knap vinden wat betreft jezelf kennis en spot en geniet van je postings.

Edit; wil effe benadrukken dat je kissie een favoriet van me is om te volgen. Wordt er zelf ook zenuwachtig van en als straks alles naar me zin in ga ik ook aan dit waagstuk beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Emige wat hij er niet bij verteld is dat je wel moet zorgen dat je blokjes die je als aanslag gebruikt 100% haaks zijn, anders wordt het niet veel.

En zou je een houten blok niet mee vastlijmen?

Principe is lekker simpel, zoal zo vaak als je de geometrie van de verbinding gebruikt maak je er zo een hulpstuk van, where wiskunde meets woodworking
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
Emige wat hij er niet bij verteld is dat je wel moet zorgen dat je blokjes die je als aanslag gebruikt 100% haaks zijn, anders wordt het niet veel.

En zou je een houten blok niet mee vastlijmen?
lijkt me vrij logisch dat het haaks moet zijn, als je dat nog verteld moet worden !
als je de hoek iets groter maakt raakt hij de lijmnaad niet.;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.