Bovenfreestafel

ebbremmer

Nieuw lid
26 jun 2022
1
0
Drenthe
Ik heb onlangs een Parkside bovenfrees model POF 1200 D3 gekocht en ben hiervoor op zoek naar een bovenfreestafel. Kan iemand mij adviseren welke merk en model hiervoor geschikt is? Ben zelf een nieuweling op dit gebied ... vandaar deze vraag.

Eric
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hi! Welkom op het forum.
De exacte getallen weet ik niet maar in denk dat 90% van de forummers zijn freestafel zelf heeft gebouwdgemaakt al dan niet gebruikmakend van een freesplaat/freeslift.

De freesplaat/freeslift heeft meestal een voorgeboord patroon waar je je frees direct op kan bouten. Het is in dit geval handig/nodig om te kijken of je gatenpatroon overeenkomt met een “gangbaar” model. (Ik vermoed een Bosch POF 1200,, maar dat baseer ik nergens op).


1656245106511.jpeg
Die patronen zijn misschien ook nog wel te downloaden.

Verder is het vooral wat je zelf belangrijk vind in mijn geval prijsstelling want ik vind de meeste kant en klare freestafels vooral heel duur.

Doe wat inspiratie op op youtube. Je krijgt 1000+ hits op router table diy” en bedenk alvast hoe je de hoogteverstelling wilt gaan regelen gezien dit bepaald of je er een mechaniek of freeslift ($$) voor moet ritselen.

Kosten voor je freestafel worden al snel een veelvoud van de kosten van de frees.

Verder is eigenlijk alles behalve hele smalle latjes prima zelf uit de hand te frezen en vraag je vooral af of je die freestafel eigenlijk wel nodig hebt.


Succes!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.