Momenteel ben ik bezig met het vervaardigen van een ouderwets model schuifraam voor in een boerderij. Het hele frame is al op maar gemaakt, maar nu ben ik mijn hoofd nog aan het breken hoe ik de weldorpel aan de onderkant ga maken.
De onderdorpel van het raam heb ik al op de buitenste maten gezaagd en profiel voor het glas en achter onderkant, voor de tocht dorpel, zitten er ook al in. De voorkant is nu dus echter nog 1 vierkant blok en zou ongeveer een vorm als, zie bijgevoegd voorbeeld, moeten gaan krijgen.
Ik had in gedachten dit met de bovenfrees te gaan doen (of uit de hand, of op een tafel), maar ben er dus nog niet over uit hoe dat te gaan doen.
Wie o wie heeft er een goede suggestie, liefst icm foto/tekening? Alvast dank.
Voorbeel van de weldorpel, zoals die ongeveer zou moeten worden:
De onderdorpel van het raam heb ik al op de buitenste maten gezaagd en profiel voor het glas en achter onderkant, voor de tocht dorpel, zitten er ook al in. De voorkant is nu dus echter nog 1 vierkant blok en zou ongeveer een vorm als, zie bijgevoegd voorbeeld, moeten gaan krijgen.
Ik had in gedachten dit met de bovenfrees te gaan doen (of uit de hand, of op een tafel), maar ben er dus nog niet over uit hoe dat te gaan doen.
Wie o wie heeft er een goede suggestie, liefst icm foto/tekening? Alvast dank.
Voorbeel van de weldorpel, zoals die ongeveer zou moeten worden: