Bouwverslag werkbank

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Hoi!

Dit is een van mijn eerste echte posts hier dus voorstellen lijkt me niet misstaan.
Mijn naam is Teun, ik ben 28 jaar oud, heb natuurkunde gestudeerd en werk nu in de electronica/software tak.

In mijn (zeldzame) vrije tijd doe ik graag wat met audio, hout of het liefst een combinatie daarvan.
Qua houtbewerking gebruik ik voornamelijk elektrisch gereedschap maar soms komen de enkele stanley #4 en Luban low-angle block plane die ik heb goed van pas.
Al ruime tijd heb ik de wens een werkbank te bouwen waarop ik kleine projecten kan voltooien zonder dat ik afhankelijk ben van anderen qua apparatuur.

Dat zal ik toelichten; sinds de middelbare school bouw ik zo nu en dan zelf speakers, een voorbeeld hiervan is te vinden op: Speakerbouw project.
Sinds ik hiermee begon heb ik door een goede vriend van mijn vader toegang tot een basis meubelmakerij (voor gestoffeerde meubels, dus enkel carcasbouw) hout-werkplaats.
Hierin staan onder andere een (volledige plaat) formaatzaag en een simpel bovenfrees-tafeltje, afkortzaag station, kleine tafel-bandschuur machine en verder tackers in allerlei soorten en maten.
Recentelijk hebben ze ook een Biesse CNC aangeschaft.

Sinds ik op mezelf woon, nu een jaar of 3, wilde ik altijd al graag ook thuis wat aan houtbewerking kunnen doen.
Met een invalcirkelzaag en bovenfrees kan ik het meeste wat ik doe prima bewerken, maar het gebrek aan opspanmogelijkheden etc. maakte dat ik vaak uitstapjes maakte richting de houtwerkplaats om gebruik te maken van de formaatzaag.
Voorheen had ik thuis enkel een oude binnendeur liggen op simpele aluminium schragen.
Na een tuintafel en wat andere zaken voor in het huis en de tuin gebouwd te hebben op die deur, was het nu echt tijd voor een werktafel.
Hij moet komen staan in het fietsenhokje van 3.8x2m, de ruimte is dus zeer beperkt.
De binnendeur op schragen van 95x*211 vond ik echt te groot.

Een aantal uitgangspunten waar de werkbank aan moest voldoen:
  • Ongeveer 80*180, hoogte rond de 90 a 95cm om zowel voor elektrisch als met handgereedschap fijn te kunnen werken.
  • Niet al te zwaar zodat ik hem eventueel kan verplaatsen.
  • Voorzien van MFT gaten patroon om in allerlei orientaties materiaal op te kunnen spannen.
  • Een rail op de voorkant om ook verticaal plaatmateriaal in te kunnen klemmen vooral voor tijdens assemblagewerk.
  • Een bankshroef moest erin.
  • Een vorm van een haakse aanslag voor de invalcirkelzaag, zonder te veel moeite zuiver haaks.
  • Omdat ik de frees veelvuldig inzet wil ik heel graag een freeslift erin, die makkelijk nauwkeurig in te stellen is. De frees in de werkplaats is maar een kleine met een 900W motor, en stokt snel bij grotere passes dus een zware frees, zeker met een 12mm/1/2" kraag moet erin kunnen.
  • niet volledig onbelangrijk, vooral niet te duur aan ruw materiaal. Dit is mijn eerste echte werkbank en zoals ik overal lees is er bijna niemand die oneindig lang met zijn eerste werkbank doet of achteraf spijt heeft van bepaalde zaken. Een lekker zwaar massief beuken blad zat er dus niet in.

Op basis van deze basis criteria ben ik gaan zoeken, en verdwaalde ik zoals andere vast ook doen op het internet.
Uiteindelijk heb ik een mengvorm uitgetekend van de Paul K workbench, een MFT en de multi-functionele werkbank uit Holzwerken 37+38.
Een aantal zaken die ik van de Holzwerken werkbank 1 op 1 heb overgenomen zijn de in hoogte verplaatsbare aanslagen achterop de tafel, de wegklapbare geleiderail en de ruwe constructie van het onderstel.
Het blad heb ik volledig los opgebouwd van het onderstel en ligt daar "los" op, op zijn plek gehouden door uitsparingen in de staanders en 1 enkele schroef door het blad in elke staander.

NX_1.PNGNX_2.PNG

Toen ik in NX de tekeningen had gemaakt kwam ik erachter dat het toch echt handiger was als ik een aantal delen liet frezen, dus uiteindelijk heb ik het gehele bovenblad en box-constructie gefreesd.
Het bovendeel is volledig opgetrokken uit 18mm berken multiplex, de voor en achter stroken alsmede het bovenblad zijn 24mm berken betonplex, 1-zijdig antislip.

De Biesse software op de CNC doet feature based machining en normaal wordt op deze CNC niet kleiner dan 35mm gefreesd dus we hadden zelf een pad voor een doghole van 20mm geprogrammeerd.
Daarna zijn een paar testgaten gefreesd om te kijken of de dogholes 19.95, 20.00 of 20.05 moesten zijn. 20.00 bleek prima te passen en netjes 20.00 te zijn zoals je verwacht van een dergelijke CNC.
De week erna toen het bovenblad gefreesd zou worden ging er met de tool-gang van de dogholes iets mis. De gaten die rond zouden moeten zijn, waren dat verre van... :-(
We waren erg verbijsterd maar er was net onderhoud gepleegd aan de CNC inclusief een software update, daar gooide de CNC frezer het op.
Gezien alle outlines al gefreesd waren en de uitlijning van de dogholes zowel op het bovenblad als op de wangen zit, besloten we de gefreesde gaten te veranderen in boorgaten van 10mm.
Achteraf bleek dat de onderhoudsmonteur de freesmotor op de Y-as vergeten was vast te zetten, een pijnlijke fout want ook in de gefreesde outlines en pockets bleken verspringingen te zitten :-(
Tot zover de beloofde nauwkeurigheid van CNC.

Enigzins teleurgesteld thuisgekomen met de onderdelen ben ik gaan kijken hoe ik het makkelijkste de 10mm gaten kon opruimen naar 20mm.
Ik heb overwogen om dit met een bovenfrees + mal te doen maar ik heb geen 20mm freesje en de mal zou ik dan ook nog moeten komen.
Bovendien zou de mal keurig moeten uitlijnen op de bestaande gaten, een pen van 10mm zou daar geschikt voor zijn geweest.
Omdat ik het snel gedaan wilde hebben en me er al bij had neergelegd dat de echte nauwkeurigheid niet meer moest komen van de dogholes, heb ik met de kolomboor geprobeerd het 10mm gat op te boren met een stappenboor tot 20mm.
Dat ging verrassend prima. Vervolgens heb ik vanaf de onderkant met een kantenfrees, ingesteld zodat het lager langs de 20mm kraag gemaakt door de stappenboor zou lopen.
Even testen, de dogs paste prima in deze dogholes. Na er 4 gedaan te hebben over grote afstand, bleek het ook keurig haaks. Gelukkig :) dat was een meevaller en ik had weer zin om verder te gaan.

De 18mm delen zijn later op een andere CNC frees gefreesd, een kleine zelfbouw van een vriend me. Deze bleek wel perfect nauwkeurig.

Daarna ben ik alle delen gaan nabewerken met de geleidrail en bovenfrees.
Wat correcties her en der moeten doen op sponningen omdat de frees daar ook verschoven was halverwege een sponning, maar ook op de onderkant gezien vanaf de CNC.
2021-06-10-18h11m25.JPG

Het verlijmen van de torsiebox van het bovendeel heb ik gedaan op de keukenvloer omdat dat de vlakste ondergrond in huis was, met een paar vulplaatjes en een waterpas perfect vlak gekregen.

2021-06-13-13h08m44.JPG

Toen gelijk even uitgetest wat de opspanmogelijkheden gingen bieden door het frame met blad op de tuintafel te leggen, het werd hier eindelijk iets.
2021-06-13-17h26m46.JPG

Ondertussen waren de aluminium miter-track profielen binnen van baptist en heb ik deze in het blad gefreesd, ook maar eens de freeslift gepast (Jessem prestige).
Dat glijdt perfect met de miter-gauge waarvan ik niet kan wachten deze voor een eerste project te gebruiken :) , dat zullen waarschijnlijk de lades worden voor in de werkbank waar ik zwaluwstaartjes wil toepassen.
2021-06-20-13h27m13.JPEG

De bankschroef is er een peaktool geworden met snel-ontspanner. Deze heb ik voor nu met slechts 2 M6 bouten aan het achterste blok vast zitten door de werktafel heen en deze valt in de sponning die op de eerste foto te zien is, totop heden is dat zeer stevig gebleken.
Omdat de bankschroef door de tafel heen steekt moesten de bek met spil en het achterblok uit elkaar. Een holle, gevouwen borgpen door de spil houdt de achterkant op zijn plek. Deze heb ik eruit geslagen en vervangen door een buisklem zodat ik de spil makkelijk en snel terug kan fixeren.
2021-05-05-17h06m48.JPEG 2021-06-18-14h45m20.JPG

Omdat er maar 10 foto's in een post mogen schrijf ik later verder aan het verslag van het onderstel in de volgende post.
 
Laatst bewerkt:

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Ondertussen heb ik nog uit het 24mm berken een voorplaat gemaakt voor de bankschroef. Daarmee was het bovendeel voorlopig klaar. Tijd om aan het onderstel te beginnen!
Dit is volledig opgetrokken uit vuren welke ik bij de lokale hornbach heb uitgezocht om zo recht mogelijke balken te gebruiken.

De onderste 2 liggers worden met een draadeind opgespannen, hiervoor heb ik gelijk gebruik gemaakt van de werkbank om een groef te frezen met de bovenfrees op de smalle zijde van een balk van 44x119.
2021-06-25-14h32m53.JPEG

Daarna ben ik verder gegaan met de staanders. Door de schaarste die ineens ontstond op de houtmarkt schoten de houtprijzen omhoog en heb ik gekozen om vuren balken die ik nog had liggen te lamineren i.p.v. nieuwe balken te kopen in grotere kopmaten. Even bij een lokale houtbewerker over de vlakbank gehaald zodat de zijdes vlak genoeg waren om dit te kunnen doen.

Daarna heb ik op de afkortzaag met de diepteaanslag alle inkepingen gezaagd, een balkje erachter om met de trekfunctie ver genoeg te kunnen zagen zodat het laagste punt van het blad net achter de te bewerken balk valt en de inkeping vlak is tot achteraan.
2021-07-04-12h14m10.jpg

De liggers heb ik met een pen-gat verbinding gemaakt. De pennen wederom op de afkortzaag, de gaten door met een forstnerboor de bulk uit te boren en vervolgens met een beitel tot op de lijn op te schonen.
Scherpe observatoren zien dat ik hier ook maar gelijk de tijd heb genomen een stroompuntje bij te toveren achter de werkbank, toch wel handig :) .

2021-07-12-16h55m24.JPEG

Onder het mom lijmklemmen heb je nooit genoeg, ik wou dat ik de Bessey corpusklemmen die gisteren binnen zijn gekomen vanuit Amazon (bedankt voor de tips iedereen!) eerder had gehad. De spanbanden werkte nu echter ook ruim voldoende om de zijkanten in elkaar te kunnen lijmen.
Onder de vuren balken heb ik nog multiplex stroken gelijmd zodat het vuren wat van de vloer vrij staat.

2021-07-18-09h02m15.JPG
Hierop kun je ook al onderaan de gaten zien voor het draadeind waarmee de liggers vastgezet worden.

Daarna zat al snel het onderstel in elkaar en kon ik eens kijken of alles netjes haaks was zodat het blad over de pennen heen zou vallen op de staanders van het onderstel. Dit was een positieve verassing, alles paste perfect zonder enkel wringen terwijl de draadeinden al op spanning zaten.

IMG_0098.JPG


Nu was het enkel nog een kwestie van het blad erop leggen, vastschroeven en als laatste de achterste balk ter versteviging vastzetten.

IMG_0099.JPG

De ruimtes tussen de liggers in het onderstel van voor naar achter had ik zo uitgekozen dat helemaal links de stofzuiger mooi kan staan. Rechts ervan moeten nog ladeblokken komen, dat is voor later.
 

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest om iets wat ik zeker sinds de bouw van de tuintafel al heel graag wilde omdat lange balken afkorten met de bijgeleverde steun van Makita bij de LS1018 bepaald geen pretje is.
Een afkortzaag onderstel had me toen veel tijd en frustratie bespaart maar met het idee dat de werkbank er toch nog wel ging komen en als die er eenmaal was, het onderstel amper nog gebruikt zou worden, heb ik er nooit een gekocht.
Anderhalf jaar later dan eindelijk maar even de tijd genomen om dit idee van WoodSmith te verwezelijken (bron: Miter Saw Workstation).

Eerst begonnen met het frezen van de T-track ( van Baptist, type B voor rail klemmen) met de kantgeleider en een bredere zool onder de frees voor meer stabiliteit (deze heb ik uit 6mm trespa CNC laten frezen na de originenele zool na te tekenen), een foto van toen de rail er al in zat:

IMG_0849.JPG
De rail loopt niet helemaal door achter de bankschroef, daar zag ik het nut niet van in, als eindstop heb ik een blokje op de tafel gespannen waar de kantgeleider tegenaan loopt.
De bankschroef moest om de rail te frezen wel eruit maar gelukkig gaat dat nu makkelijk nu de spil is vervangen door de buisklem, onder de minuut is de bankschroef eruit.

IMG_0851.JPG

Daarna simpel een plateau gemaakt voor de afkortzaag om op te staan met een lip om de positie van de afkortzaag t.o.v. de werkbank vast te liggen.

IMG_0870.JPG

Vervolgens uit de losse stukken berken 18mm die nu eindelijk een keer van pas kwamen 2 steuntjes gemaakt. Achteraan zitten 2 20mm gaten waar een benchdog in past, deze dienen om een aanslag te kunnen maken voor gebruik aan de linker of rechter kant.

IMG_0875.JPG

Als laatste de afkortzaag op het plateau uitgelijnd t.o.v. het plateau en met 4 bouten vast gezet.

IMG_0879.JPG
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
242
42
Erg mooi. Heb je geen last van het frame op de vloer? Ik wil altijd wel wat ruimte voor mijn voeten.
 

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
De gedachte is wel eens door mijn hoofd gegaan tijdens het ontwerp om het frame hoger te plaatsen voor ruimte voor de voeten. Het verlies van hoogte onder de werkbank als de basis hoger kwam te zitten heeft me doen besluiten het toch maar zo te maken. Tot op heden geen spijt van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Thanks, werkplezier geeft het me zeker, het is erg fijn eindelijk snel iets te kunnen maken zonder capriolen uit te halen. Als dat schuurtje nu nog wat groter was....

Afgelopen weekend weer verder gegaan. Na lang wachten zag ik eindelijk dat bij fine-tools de Ls positioners weer op voorraad waren, dus snel besteld, wat een bouwpakket....
YIIW3221.JPG
Het is de 630mm versie geworden met wonder fence (split fence). Het duurde me eerlijk gezegd veeeeel te lang om hem fatsoenlijk haaks te krijgen, daar was meer tape voor nodig dan ik had gedacht om alles te "shimmen", dat vertellen ze je er niet bij :-(
Om de LS positioner snel op de werkbank vast te kunnen zetten heb ik er een plaat onder gemaakt met 2 20mm gaten waar Veritas Long dogs doorheen passen (met de TSO speedknobs omdat het allemaal goed strak zit en wat grip welkom is).
IMG_1230.JPG
IMG_1232.JPG
De oplettende kijker ziet dat op de tweede foto de hoeken van de plaat nog zijn afgerond omdat het toch wel wat scherp was :).

Gelijk maar gebruik van gemaakt om (owwww wat fijn zo snel en precies te kunnen frezen met combinatie van freeslift+positioner) de kantelbare geleiderail te maken.

De geleiderail zit met een Makita koppelstrip vast met een onderplaat op de rail.
IMG_1289.JPG
IMG_1306.JPG
Het 24mm deel glijdt over een aluminium 10x10 koker en wordt middels de knoppen tegen de werkbank geklemd. De groef aan de gladde kant van het betonplex had ik op de freestafel in de houtwerkplaats gemaakt, veel te wijd omdat daar geen enkele stelmogelijkheid op zit behalve tegen het fence aan tikken om te verzetten. Daarom op de werkbank aan der andere zijde maar opnieuw een groef gefreest die wel perfect past, vandaar dat het deel waar de geleiderail op zit andersom zit tov de in hoogte verstelbare aanslagen.

Oef dat past maar net onder het plafond!
IMG_1302.JPG
Ik ga de rail nog met 50cm inkorten (150cm --> 100cm), want hij steekt nu ook wel erg uit voorbij de werkbank.
IMG_1303.JPG
Hier kun je goed zien waarom de in hoogte verstelbare aanslagen erop zitten.
Om de werkbank niet te ver naar voren te hoeven halen heb ik maar een gat gezaagd in het spaanplaat van dit toch al zeer slecht geïsoleerde schuurtje.

De isolatie was een actie van de vorige bewoner, EPS niet aansluitend, nergens dampdoorlatend/dampdichte folie, flinke kieren in het spaanplaat en als ergste, het groene spaanplaat dak waar rechtstreeks de bitumen op ligt is dan weer niet geïsoleerd dus het wordt alsnog gloeiend heet als de zon erop staat...

Volgende actie is om aan de voorkant van de werkbank een afneembare pal te maken waar het kanaal onderin de geleiderail in valt zodat alle zijwaartse beweging vanuit het scharnier opgevangen kan worden en de rails perfect haaks stellen tov de aanslag. Dat ga ik doen door de koppelstrip los te halen en opnieuw vast te zetten, hier zit een millimeter of 3 speling op.
De rail is nu zonder stellen ongeveer 1mm uit haaks aan de voorkant van de tafel zonder te stellen, dat valt niks tegen.

Daarna nog wat flip stops maken voor op de aanslagen en een centimeter op de aanslagen plakken, daarna is de werkbank zo goed als af.
 

Bijlagen

  • IMG_1291.JPG
    IMG_1291.JPG
    128,2 KB · Weergaven: 34
  • IMG_1308.JPG
    IMG_1308.JPG
    161,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
324
88
Apeldoorn
Wellicht een domme vraag, maar waarom zou de wonder fence haaks op de LS positioner moeten staan?
Voor zover ik kan bedenken maakt dat voor de resultaten niets uit (behalve in onze gedachten), het gaat immers enkel om de afstand tussen frees en geleider.

Of heb je het over de haaksheid tov de werkbank?
 
  • Leuk
Waarderingen: teunos

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Het gaat inderdaad enkel over de haaksheid tov de werkbank. Voor het stellen stond de winkelhaak aan de bovenkant van het standaard fence ongeveer 0.5mm achterover geheld. Beide helften van de wonder-fence helden bijna 1mm naar achter nadat het standaard fence precies haaks was gesteld.

Bij gebruik van de freestafel als mini vlakbank (ik heb nog geen vlak/vandikte bank dus dit was een welkome feature) is het zonder exact haaks te stellen onmogelijk een goed resultaat te behalen, je moet dan goed opletten waar je de outfeed kant van de fence gelijk legt met de frees (die wel haaks is t.o.v. de tafel).
 

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Vandaag weer wat vorderingen gemaakt, de inklapbare aanslag is klaar.
De rail is in 2 stukken gegaan, 1 stuk van 1m wat permanent aan de werkbank zit, 0.5m om makkelijk kleine stukken mee te bewerken, die kwam gelijk van pas voor de groef in de wang van de werkbank om de verstelbare aanslag aan de voorkant te geleiden.

IMG_1318.JPG
Hier glijdt ( zo goed als 1 op 1 overgenomen van de aanslag uit Holzwerken) wederom een alu profiel in met een plaat dat in de geleiderail valt.
IMG_1326.JPG

Daarna heb ik er nog een groef in gefreest zodat middels een sterknop en t-track bout de aanslag makkelijk op hoogte te stellen en verwijderen is.
IMG_1366.JPG

Op naar de afzuigbox voor onder de frees.
Ze zijwanden daarvan worden uit 15mm betonplex en de tussen delen van 9mm.
Omdat dit niet heel nauw komt qua maatgeving en Sketchup nog steeds sneller is dan in NX, dit in Sketchup uitgetekend. Zoiets moet het worden:
1633729501685.png
Omdat de stofzuiger er nog uit moet kunnen zit de lage kant richting de muur, de hoge kant (dichts bij het werkblad) komt naar voren toe en de slang naar achteren. Zo kan de CTL26 met een paar cm speling over de ligger van de bodem heen worden gekanteld zonder dat de afzuigbox in de weg zit.
De aansluiting wordt een simpel gat, opgedikt met een stuk 18mm (niet ingetekend) voor een 58mm connector op ~1m 38mm slang direct naar de CTL26.

Alles moet op de werkbank zelf te zagen/frezen zijn, de schuine hoekdelen worden op de afkortzaag (compound mitres zagen is daarop het handigste).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LinkinTED en SunRayes

teunos

Nieuw lid
12 apr 2021
16
36
Oss
Dankje! ik ben erg blij met hoe het uiteindelijk allemaal is gelukt.

Afgelopen weekend de (voorlopig) laatste hand gelegd qua functionaliteit, de afzuigbox zit in elkaar.
Met een kopieerfrees en dubbelzijdige tapijt-tape precies de opening voor het deurtje gemaakt en met een pianoscharnier de deur bevestigt (inliggend, tip; koop geen pianoscharnier waar de gaten recht tegenover elkaar zitten op beide scharnier helften want dan mag je naboren :-( ).
2021-10-09-10h51m31-1.JPG
De sluiting is simpel; rest stukje 18mm met een bolkopschroef en tussen het 18mm en de zijkant een opdekring.
2021-10-10-12h51m31.JPG

Voor de opening voor de slang heb ik eerst met de bovenfrees een mal gemaakt uit 18mm met een gat van 57mm en op het 9mm paneel over gezet wederom met de kopieerfrees. Daarna de mal afgezaagd en gemonteerd op het 9mm berken voor wat meer stevigheid.

2021-10-10-16h55m48.JPG

Van bovenaf gezien ziet het er dan zo uit:
2021-10-10-16h55m38.JPG
Richting de onderkant van de foto zit de doorvoer voor de stekker van de frees naar buiten toe.

Na kort geprobeerd te hebben om de doos onder de tafel gecentreerd omhoog te houden terwijl ik probeerde een schroef onder in het blad te draaien, heb ik toch maar het blad eraf gehaald en alles vanaf boven gedaan, hier zie je linksboven op het blad de uitsparing voor de bankschroef en rondom de gefreesde lip waarmee het blad in de torsiebox valt.

2021-10-10-17h40m33.JPG
Mocht de box er ooit nog af moeten, heb ik 2 dunne latjes met dubbelzijdige tape vast gezet zodat de juiste positie snel gevonden is.

De frees weer in de tafel met het deurtje open:
2021-10-10-18h02m58.JPG

En het belangrijkste waar ik van tevoren zo nauwkeurig mogelijk alles had opgemeten, past de stofzuiger er nog onder?
2021-10-10-18h07m21.JPG
Oef, dat scheelt niet veel!
Ik had al op de balk vooraan een 45 graden hoek gefreesd om een paar centimeter extra speling te hebben, maar zelfs dan zit er slechts ~1cm speling tussen de stofzuiger en de stofbox.

Volgende stap is om nog iets te bedenken om valse lucht in de afzuigbox te laten en hard na te denken over wat de gunstigste locatie is hiervoor, zodat bij het frezen van groeven het hout niet te strak tegen de tafel gezogen wordt.
 

Bijlagen

  • 2021-10-08-21h00m13.JPG
    2021-10-08-21h00m13.JPG
    79,2 KB · Weergaven: 6
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en mink

jelmer

Post veel
10 jan 2009
2.047
632
Fryslân
koop geen pianoscharnier waar de gaten recht tegenover elkaar zitten op beide scharnier helften want dan mag je naboren :-( ).
Ik ken geen andere pianoscharnieren. Dan heb je te dikke schroeven gebruikt. Schroeven met een dunne kop passen prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.