Bouwverslag van een Dungeons and Dragons Dungeon Master-scherm

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
Ah, goed om te weten. Handig als je een freestafel hebt, ik zou het met de losse frees vast niet voor elkaar krijgen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Houd wel rekening met de richting van het hout. In de lengte richting kan je de plank er snel langs halen. Dwars op het hout is dit een probleem, het splintert uit. In dit geval gebruikte ik een 2 mm schijffrees met 2 tanden van rvs. Misschien dat je met het 3 tandige model minder problemen hebt. (die had ik niet in 2 mm)
Met een 3 mm stift frees is het ook maar de vraag of je het voor elkaar krijgt. Die dingen breken zo snel. Of mijn machine of ik zijn te lomp.
Ik frees nog maar weinig met de bovenfrees. Wel met een kantenfrees. De rest gaat met de freestafel. Alles is met incra tot op tiendes in te stellen en eenvoudig te herhalen.
 

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
Ik zou er graag een hebben, helaas is mijn workshop minder dan 6m2 en moet ik heel weloverwogen keuzes maken wat ik wel en niet koop. Ik zie zeker de allure van een tafel, helaas ook de voetafdruk voor ruimte
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Zo groot hoeft een freestafel niet te zijn. Met de Incra LS word de tafel wel erg groot voor je ruimte. Met een tafeltje of een plank van 30x20 kan je al veel doen. Klein werk maar dat is ook leuk. En een fence hoeft niet meer te zijn dan een haaks stuk hout. Groter mooier uitgebreider is makkelijker. Keuzes maken is lastig.
 

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
Dat laatste slaat de spijker op de kop! Ik overweeg de afkortzaag te verkopen, wellicht leuk om dan klein tafeltje ervoor in de plaats te doen
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Dat laatste slaat de spijker op de kop! Ik overweeg de afkortzaag te verkopen, wellicht leuk om dan klein tafeltje ervoor in de plaats te doen
De meeste afkortzagen hebben veel ruimte nodig. Als je ze 30 cm naar voren kan trekken dan gaat ie ook weer 30 cm naar achteren + je maat van de machine. Festool en bosch hebben modellen waarbij ze dit anders oplossen. Hebben ook een andere prijs. Ik heb hier trouwens nog een metabo afkortzaag staan. Nog gemaakt in duitsland en deze gebruik ik bijna nooit. Dus mocht je belangstelling hebben stuur maar een PB.
 

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
De meeste afkortzagen hebben veel ruimte nodig. Als je ze 30 cm naar voren kan trekken dan gaat ie ook weer 30 cm naar achteren + je maat van de machine. Festool en bosch hebben modellen waarbij ze dit anders oplossen. Hebben ook een andere prijs. Ik heb hier trouwens nog een metabo afkortzaag staan. Nog gemaakt in duitsland en deze gebruik ik bijna nooit. Dus mocht je belangstelling hebben stuur maar een PB.
Dank je Wim, ik hoop stiekem geen afkortzaag meer nodig te hebben. Zaagtafel icm zaagslede krijg ik beter resultaat. En inderdaad, ik heb nu een makita telescopische en het ding is gigantisch. Die staat standaard onderin de werkbank omdat er geen andere plek voor is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.