Bouwverslag houten boorklem

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Leuk project. Ik vind je z/w foto's wel wat hebben. Mooie verzameling kwaliteits gereedschap. Vooral de spookschaaf van dat merk zie je niet zo vaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
395
173
Groene Hart
Hoe maak je die houten schroefdraad?
Gewoon met een (grote?) tap en snijijzer? Ik zie dat je geen draaibank hebt.

(ik wordt nog niet gehinderd door kennis op dit gebied, en vroeg me dit af.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Trapdraaibank, ja ieder zijn keus. Ik ben blij met mijn draaibank met Frequentieregeling.
Wel een gewerkt op een metaaltrapdraaibank als revalidatie. Dat waren wel doortrappers.
Ik had toen nog niets met draaien en houtbewerking.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Een antieke voet bediende houtdraaibank zal moeilijk te vinden zijn om te kopen,
Dat wordt af kijken bij een museum en na maken ,
Tis lang geleden dat ik bij ons in het museum ben geweest maar daar stond er nog een
Met voet pedaal , niet mijn ding, ben verwend met electromotor, zo lang er nog stroom is,
Toch verbazing hoe snel je een gat kan boren met een handboor met scherpe boor in hout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Er staat een uitgebreide beschrijving van de bouw van een top trapdraaibank hier op het forum.
Even zoeken in de vele bijdrage van andre bekend onder forumnaam Tuoh.
Helaas is hij niet meer actief hier op het forum. Ik dacht nog wel op facebook maar daar kom ik bijna nooit,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.