Bouwverslag Harley Davidson CVO

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Ik maak op aanvraag houten modellen van auto's, motors, huizen, restaurants etc. Nu wil ik eens laten weten hoe ik aan zo'n proces begin. De opdracht was een specifiek type Harley na te maken.
Ik begin dan om afbeeldingen te zoeken zowel beide zijden maar ook boven aanzicht. Meestal zijn dat blueprints anders foto's.harley boven.jpg image00001_21.jpeg image00015_21.jpeg

Deze afbeeldingen print ik uit op het formaat wat het houten model moet worden.
Voordat ik dan begin zoek ik ook nog uit wat voor frame ik kan gebruiken.
Mijn project.jpg Ik zorg dat dit frame ook de juiste afmeting heeft en maak dit na met rondhout.IMG_1684.jpeg Ik spuit dit zwart omdat dat een mooi contrast geeft met het hout. Nu begin ik aan het motorblok, hiervoor heb ik weer internet voor nodig en na een tijdje zoeken vind ik een mooi plaatje.
panhead&trans.jpg Weer op maat uitprinten en in het frame passen. IMG_1757.jpeg Het liefst zou ik het rondhout op maat willen buigen maar daar heb ik nog het gereedschap niet voor.
Het is nu een kwestie van de motor aankleden.IMG_1772.jpeg Regelmatig zet ik hem weg om er een avondje naar te kijken. Je kan dan zien aan het laatste plaatje dat de tank nog niet goed van vorm is, het achterwiel moet ook een open velg hebben en de ruimte achter het moterblok is te open.

Na die laatste aanpassingen heb ik het kuipje aan de voorzijde (3X) gemaakt. Duurde even voordat het goed was
.IMG_1790.jpeg IMG_1791.jpeg En dit is het eind resultaat, weer iemand blij gemaakt.

Ik gebruik hiervoor: Figuurzaagmachine, schuurmachine en draaibank.
Hout: Meranti, beuken, eiken en wenge
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Vraag het me dan toch af, hoe verlijm je al die kleine stukjes in het frame?
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Vraag het me dan toch af, hoe verlijm je al die kleine stukjes in het frame?
Ik spuit die stukjes in met een activator, even laten drogen. Daarna druppeltje 2 seconde lijm (Titebond) pincetje erbij en deeltje aanbrengen. Met activator echt in seconde vast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.