Bouwpakket Molen

Rkrichard

Nieuw lid
28 mei 2021
6
0
Schilpuiden
Hoi,

ik heb onlangs een bouwtekening van een molen via dit forum gekregen. Deze wilde ik deze winter in Thailand gaan maken, echter zijn de benodigde materialen daar slecht verkrijgbaar. Hier heb ik weinig tijd om de componenten te maken. Weet iemand waar ik de molen als bouwpakket kan kopen? Het gaat om een soortgelijke molen als de buitenkruier uit Werktekeningen van Karweipost V2.0

alvast bedankt
 

Rkrichard

Nieuw lid
28 mei 2021
6
0
Schilpuiden
Thomas, bedankt. Deze hollandse molen was ik in m‘n zoektocht tegen gekomen. Dit is een opengewerkt model en minder geschikt om buiten in de tuin te plaatsen. Mogelijk met wat aanpassingen (afdichting en inwendig loopwerk)is deze wel geschikt te maken. ik overweeg hem als er geen alternatieven zijn.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
ervan uitgaande dat je een huis in Thailand hebt waar die molen in de tuin komt, kun je de materialen niet daarheen sturen?
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
@Jan van den Broek
tja voor niets gebeurt het niet. Maar een bouwpakket kost ook wat. Die moet ook weer mee naar het oosten. En lijkt mij dat het niet in Thailand wordt gebouwd om mee terug gekomen in nl. Dus voor TS enkel een overweging.
 

Rkrichard

Nieuw lid
28 mei 2021
6
0
Schilpuiden
ervan uitgaande dat je een huis in Thailand hebt waar die molen in de tuin komt, kun je de materialen niet daarheen sturen?
@Joost Kok Dat is mijn idee, door de materialen kant en klaar te hebben, kunnen ze gewoon mee in het vliegtuig. Ruw materiaal weet je niet of je voldoende hebt, eventuele verliezen en fouten, of gewoon onderdelen over het hoofd zien levert problemen op. Daarnast zal het verscheept moeten worden: zie post Jan van den Broek.
 

Rkrichard

Nieuw lid
28 mei 2021
6
0
Schilpuiden
ik zou denken dat je juist daar bij zo’n lokaal kleine houtbewerker relatief goedkoop aan het juiste materiaal zou kunnen geraken …
Goed, relatief goedkoop, maar brengt de nodige problematiek in communicatie en uitvoer. Je krijgt niet het product wat je wilt, tenzij je de bouw constant begeleid En bijstuurt, zelfs als je gedetailleerde tekeningen hebt. Dan kan ik het net zo goed zelf maken.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
970
310
Rosmalen
Ten aanzien van hout daar naartoe sturen, da's misschien ook nog lastiger dan het lijkt, voor verpakkingsmaterialen moet dat hout aan allerlei eisen voldoen, om te voorkomen dat er parasieten (beestjes en schimmels) ergens aan de andere kant van de wereld geintroduceerd worden, wellicht zijn er ook voor niet-verpakkingsmaterialen allerlei regeltjes waar je aan moet voldoen.
Maar je zou zeggen dat je in Thailand ook wel iets zou moeten kunnen vinden wat geschikt is (teak?), en iemand met een schaaf/vandiktebank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.