Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Wat me opvalt is dat men voor dit soort werkbladen begint met gaten aan een rand of hoek en van daaruit het blad op 'wandelt'.
Men heeft ooit geprobeerd mij te leren hoe ik een scheepsbouwkundig lijnenplan moest maken. Voor een lijnenplan is een exact rooster nodig. Dat rooster moesten we uitzetten vanuit het midden van de tekening omdat je op die manier de minste stappen hoeft te maken. Papier kwam van de grote rol. Die tekeningen waren makkelijk 2 meter of meer lang.
Het kader rond de tekening zette je later uit op basis van het rooster dat je had opgezet en het teveel sneed je eraf.
Ik zou verwachten dat het gatenpatroon in zo'n tafel nauwkeuriger wordt als je werkt vanuit het midden en later de rand op maat zaagt vanuit het rooster.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartolomus

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
212
87
Rijswijk
In de handleiding van de UJK Parf guide staat ook dat je in eht midden moet beginnen omdat dit het zuiverst is.
Volgens mij zegt Peter Parfitt het ook nog ergens in een van de filmpjes, maar dat weet ik niet zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartolomus

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
De pantorouter in de werkbank geplaatst. Het is straks de bedoeling dat die bij niet gebruik 90 graden naar beneden kantelt en onder de tafel schuift.
06FA7BB7-A81B-4B20-80E8-65C550F483C7.jpeg
D5FFCCC2-DA2B-4FB4-A55E-C2951B2DFB9D.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Als je dat allemaal zelf gaat bouwen is dat (voor mij in ieder geval) een uitdaging. Heb je de werktafel van klavieratelier op you tube al eens bekeken. Wel in het duits.
 

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
Als je dat allemaal zelf gaat bouwen is dat (voor mij in ieder geval) een uitdaging. Heb je de werktafel van klavieratelier op you tube al eens bekeken. Wel in het duits.
Zeker een onze eigen hooked on wood natuurlijk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Zeker een onze eigen hooked on wood natuurlijk.
Ik heb heel veel respect voor Hooked on wood en kijk al zijn youtube filmpjes. De woorden onze eigen Hooked on wood zijn de jouwe.
Naar mijn mening heeft hij dit forum als springplank gebruikt. Daar is niets mis mee. Masave hout lift ook mee
en de houtdraaierij van ronald kanne ook. Van de laatste twee komen regelmatig bijdrage en die mis ik al lang van hooked on wood. Ook ik heb in het verleden wel een gebruik gemaakt van dit forum om traffic op mijn website te verkrijgen. (vuurwerk jaren geleden)
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639 en Bartolomus

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ik had het ook nog niet gezien. Kwam het net vandaag tegen.
Best slim van die youtuber om dat eens te controleren.
Mss was er wel een aanleiding voor om dat te doen.
 

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
15 graden patroon met de ujk dat gaat trouwens niet lukken. Je kan alleen 30 en 60 graden. Daarom nu in dubio. Of gewoon alleen 90 graden en dan naast de zaag snede een t track maken met een mitre gauge bv

JessEm Mite-R-Slide™ II.​

Die kan ik ook voor de router gebruiken. Of tevreden zijn met 30 en 60 graden.
 

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
Zo zoals gemeld had ik nog wat andere werkzaamheden in huis maar ondertussen een start gemaakt met de bouw van de werkbank. Ik merk dat de eerste werkbank waarschijnlijk het lastigst is omdat ik op de vloer moest werken. Nu er eindelijk wat is wat een genot om aan te staan.
Hierbij de status.
 

Bijlagen

  • IMG_5368.jpeg
    IMG_5368.jpeg
    157 KB · Weergaven: 93

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
Zo zoals gemeld had ik nog wat andere werkzaamheden in huis maar ondertussen een start gemaakt met de bouw van de werkbank. Ik merk dat de eerste werkbank waarschijnlijk het lastigst is omdat ik op de vloer moest werken. Nu er eindelijk wat is wat een genot om aan te staan.
Hierbij de status.
Ook lukte het wel om met parf guide systeem 15 graden hoeken te maken. Dus zaagtafel kan nu iedere 15 graden gesteld worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb heel veel respect voor Hooked on wood en kijk al zijn youtube filmpjes. De woorden onze eigen Hooked on wood zijn de jouwe.
Naar mijn mening heeft hij dit forum als springplank gebruikt. Daar is niets mis mee. Masave hout lift ook mee
en de houtdraaierij van ronald kanne ook. Van de laatste twee komen regelmatig bijdrage en die mis ik al lang van hooked on wood. Ook ik heb in het verleden wel een gebruik gemaakt van dit forum om traffic op mijn website te verkrijgen. (vuurwerk jaren geleden)
Ik lees dit bericht nu pas. Springplank? Ik denk dat ik dat gevoel ook heb Wim. Een soort van waardering, aandacht of erkenning voor dit forum had ik verwacht. Goed, het is geen halszaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Het hoeft ook niet. Er staat nergens in de forumregels dat het moet. Als ik op zijn Youtube filmpjes zie hoe schoon zijn werkplaats is, dat heb ik nergens gezien in werkplaatsen die veel gebruikt worden. Hij kan natuurlijk de uitzondering zijn op de regel. Als ik de kwaliteit van zijn filmpjes zie dan zijn die bijna professioneel. Daar gaat veel tijd inzitten. Dus als je werkt en nog een bijbaan hebt aan het promoten van chinese spullen en hoge kwaliteit filmpjes maakt heb je niet veel tijd om op ons forum te zitten. Maar ik heb respect voor de dingen die hij maakt. Ze zijn mooi.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Dennis heeft zelf wel eens aangegeven dat voor hem het vegen een zijn werkplaats een hobby op zich zelf is. En spingplank? Ik denk dat hij het forum vooral ontgroeit is. Zijn publiek is grotendeels internationaal.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
@Superkees een Forum ontgroei je niet, hier zit een giganitsche bom aan kennis van de leden van het forum. Ik denk meer dat hij er geen zin in heeft hier zaken te posten gezien zijn kanaal nu enorm goed loopt. In het begin poste hij regelmatig en naderhand niks meer. Maar anyway, die werkbank die gebouwd gaat worden is het topic en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Laten we niet teveel afwijken :)
 

Bartolomus

Nieuw lid
30 nov 2020
19
6
Routerplaat ingebouwd en noodstop op kniehoogte gemonteerd.
 

Bijlagen

  • IMG_5503.jpeg
    IMG_5503.jpeg
    140,5 KB · Weergaven: 43
  • IMG_5505.jpeg
    IMG_5505.jpeg
    80,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.