Een van de eerste grootte bouw aktiviteiten die ik zelf heb ondernomen was de bouw van een carpoort. Wij hadden onze woning in Juni 2009 betrokken en in Oktober van dat jaar ben ik begonnen met de bouw van de carpoort.
De woning heeft een zeer groot erf, maar dat was over de jaren flink overgroeid, ik bedoel echt overgroeid, Ik denk dat ongeveer 60% van het erf onder bosjes en struik gewas was verdwenen. Een plan was gesmeed om in een hoek van het erf een carpoort te maken.
Hiertoe moest eerst een deel van het struikgewas geruimd worden.
Untitled by Chris, on Flickr
En onder de bosjes vonden we een meter hoge berg van bladeren en compost.
en een tapijt????
Maar na een paar uur flink hakken en zagen konden we toch het daglicht weer zien
Het was gewoon te veel hout om te verbranden, dus alles in de skip
Ondertussen was ook een van de eerste leveringen van het bouwmateriaal aangekomen
De fundering voor de carpoort zijn kartonnen kokers die een diameter van 300mm hebben en 1000mm diep de grond in gaan, (gaten graven is hard werk) versterkt met betonijzer en daarna gevuld met beton.
WORDT VERVOLGT
De woning heeft een zeer groot erf, maar dat was over de jaren flink overgroeid, ik bedoel echt overgroeid, Ik denk dat ongeveer 60% van het erf onder bosjes en struik gewas was verdwenen. Een plan was gesmeed om in een hoek van het erf een carpoort te maken.
Hiertoe moest eerst een deel van het struikgewas geruimd worden.

En onder de bosjes vonden we een meter hoge berg van bladeren en compost.

en een tapijt????

Maar na een paar uur flink hakken en zagen konden we toch het daglicht weer zien

Het was gewoon te veel hout om te verbranden, dus alles in de skip

Ondertussen was ook een van de eerste leveringen van het bouwmateriaal aangekomen

De fundering voor de carpoort zijn kartonnen kokers die een diameter van 300mm hebben en 1000mm diep de grond in gaan, (gaten graven is hard werk) versterkt met betonijzer en daarna gevuld met beton.

WORDT VERVOLGT