Bouw van nieuwe werkplaats

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Iets anders (groter / commerciëler) dan de meeste werkplaatsen die hier voorbij komen, maar wellicht daarom ook juist leuk om te volgen voor de forumleden hier :)

We gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe bedrijfshal van 800m² waar wijzelf nog eens 200m² verdiepingsvloer in gaan plaatsen.
In december al een huurvoorstel getekend en afgelopen week zijn ze dan éindelijk begonnen met voorbereidende werkzaamheden. Volgens planning wordt begin augustus als laatste de vloer erin gestort en kunnen we per september gaan verhuizen.

Nu lopen we tegen de muren op in onze huidige werkplaats. Een iets oudere en wazige foto toen het ietsjes leger stond: (benieuwd hoeveel mensen van hier de werkplaats herkennen, ik weet dat er meerdere forumleden al eens binnen zijn geweest :D):

qGMqOT5.jpg


In de nieuwe hal gaan we het nog veel mooier maken. Even een opsomming van wat er zoal in komt, deels al in bezit:
  • +- 100m² showroom, dat is beter dan eigen werkbanken schoonhouden om te showen haha, kijk hier toch wel erg naar uit. Stukje trots op eigen product denk ik :giggle:
  • Flink wat palletstellingen en draagarmstellingen voor de gigantische lading aan voorraden (heb nog 100m² opslag die al vol staat naast de werkplaats van hierboven)
  • Aardige productieruimte met natuurlijk de eigen werkbanken / werktafels en nog leuker het volgende speelgoed:
  • Trotec Speedy 400 lasersnijder, deze ontvangen we met een kleine maand al hier. We hebben nu van een Nederlands merk wat ik niet ga noemen een lasersnijder welke echt zéér teleurstellend is en een gigantische bron van ergernis is. Kan dus niet wachten op deze flinke upgrade.
  • Felder Format4 Profit H80I CNC machine, met aanvoer- en afvoer. Dit wordt toch wel het pareltje van de werkplaats
  • Felder K 740 S formaatzaag met alle toeters en bellen
  • Felder F 700 Z freesmachine
  • Felder FB 610 lintzaag
  • Prusa 3D printers, mooi in de showroom achter plexiglas deurtjes op display
  • Afzuiging / perslucht / hele lading stroompunten

En natuurlijk een foto van de huidige stand van zaken, toch wel imponerend hoor. Zeker met de wetenschap dat ik eind 2020 pas ben begonnen met ondernemen vanuit een uit de hand gelopen hobby. Daar ben ik stiekem toch erg trots op en dat deel ik graag :)

li4Ffej.jpg


De hal zou in september al af moeten zijn waarna wij kunnen beginnen met alle installatiewerkzaamheden en plaatsen van verdiepingsvloeren. Als het goed is komen er dus redelijk snel updates hier, tijd om flinke stappen te maken!
 

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
Iets anders (groter / commerciëler) dan de meeste werkplaatsen die hier voorbij komen, maar wellicht daarom ook juist leuk om te volgen voor de forumleden hier :)

We gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe bedrijfshal van 800m² waar wijzelf nog eens 200m² verdiepingsvloer in gaan plaatsen.
In december al een huurvoorstel getekend en afgelopen week zijn ze dan éindelijk begonnen met voorbereidende werkzaamheden. Volgens planning wordt begin augustus als laatste de vloer erin gestort en kunnen we per september gaan verhuizen.

Nu lopen we tegen de muren op in onze huidige werkplaats. Een iets oudere en wazige foto toen het ietsjes leger stond: (benieuwd hoeveel mensen van hier de werkplaats herkennen, ik weet dat er meerdere forumleden al eens binnen zijn geweest :D):

qGMqOT5.jpg


In de nieuwe hal gaan we het nog veel mooier maken. Even een opsomming van wat er zoal in komt, deels al in bezit:
  • +- 100m² showroom, dat is beter dan eigen werkbanken schoonhouden om te showen haha, kijk hier toch wel erg naar uit. Stukje trots op eigen product denk ik :giggle:
  • Flink wat palletstellingen en draagarmstellingen voor de gigantische lading aan voorraden (heb nog 100m² opslag die al vol staat naast de werkplaats van hierboven)
  • Aardige productieruimte met natuurlijk de eigen werkbanken / werktafels en nog leuker het volgende speelgoed:
  • Trotec Speedy 400 lasersnijder, deze ontvangen we met een kleine maand al hier. We hebben nu van een Nederlands merk wat ik niet ga noemen een lasersnijder welke echt zéér teleurstellend is en een gigantische bron van ergernis is. Kan dus niet wachten op deze flinke upgrade.
  • Felder Format4 Profit H80I CNC machine, met aanvoer- en afvoer. Dit wordt toch wel het pareltje van de werkplaats
  • Felder K 740 S formaatzaag met alle toeters en bellen
  • Felder F 700 Z freesmachine
  • Felder FB 610 lintzaag
  • Prusa 3D printers, mooi in de showroom achter plexiglas deurtjes op display
  • Afzuiging / perslucht / hele lading stroompunten

En natuurlijk een foto van de huidige stand van zaken, toch wel imponerend hoor. Zeker met de wetenschap dat ik eind 2020 pas ben begonnen met ondernemen vanuit een uit de hand gelopen hobby. Daar ben ik stiekem toch erg trots op en dat deel ik graag :)

li4Ffej.jpg


De hal zou in september al af moeten zijn waarna wij kunnen beginnen met alle installatiewerkzaamheden en plaatsen van verdiepingsvloeren. Als het goed is komen er dus redelijk snel updates hier, tijd om flinke stappen te maken!
Gefeliciteerd met deze groeistap! Ben wel erg benieuwd naar jullie bedrijf/website nu! staan daar speelgoed/ werkbanken op en wil je die delen?
 

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Klinkt goed allemaal, gefeliciteerd met dit alles. Dit draadje ga ik volgen. Ik was laatst in den bosch bij een bedrijf en daar stond ook een bakbeest van een Trotec geen idee meer welk type. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe die speedy 400 gaat bevallen
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Gefeliciteerd met deze groeistap! Ben wel erg benieuwd naar jullie bedrijf/website nu! staan daar speelgoed/ werkbanken op en wil je die delen?
Dankjewel! We maken maatwerk werkbanken, werktafels en bedrijfswageninrichtingen :) Website: www.rmesolutions.nl
Klinkt goed allemaal, gefeliciteerd met dit alles. Dit draadje ga ik volgen. Ik was laatst in den bosch bij een bedrijf en daar stond ook een bakbeest van een Trotec geen idee meer welk type. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe die speedy 400 gaat bevallen
Bedankt! Had graag een nog grotere Trotec willen kopen, maar ze zijn érg prijzig (alle waar naar hun geld) ;)We hebben een demo gehad bij Trotec en ondanks de toch al hoge verwachtingen zijn die eerlijk gezegd zelfs overtroffen. Hieronder twee foto's, ik denk dat ik niet hoef te zeggen welke met de huidige en welke de Trotec is. En dan doet de Trotec het ook nog eens in een kwart van de tijd... En we hebben nu ook al een 150W laser, dus we doen het niet met een klein apparaatje.
 

Bijlagen

  • IMG_0999.JPG
    IMG_0999.JPG
    87,4 KB · Weergaven: 88
  • IMG_1002.JPG
    IMG_1002.JPG
    95 KB · Weergaven: 93

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Knap om in die korte tijd zo te groeien! Zie ik het nu goed en verplaatsen jullie naar Ruurlo?
Goed gespot! :) In Borculo was helaas niets naar wens te vinden dus straks een paar minuten extra rijden. Dan kan ik hopelijk wel eindelijk afkicken van te vaak “nog even snel naar de zaak” in de avonden en op zondagen…
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Konden die verdiepingsvloeren niet met de bouw meegenomen worden? Dan heb je gelijk de mogelijkheid om lage temperatuur vloerverwarming te installeren?
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Konden die verdiepingsvloeren niet met de bouw meegenomen worden? Dan heb je gelijk de mogelijkheid om lage temperatuur vloerverwarming te installeren?
Terechte vraag en als het aan ons lag wel inderdaad. Maar we gaan het pand huren, de verhuurder had een meerprijs ontvangen voor de bouw van een entresolvloer. Dat kwam voor een enkele laag (100m2 i.p.v. 200m2 wat we nu doen) uit mijn hoofd op iets van €90.000 wat ze (begrijpelijk) teveel geld vonden. Boven komt enkel een relatief klein kantoortje en kantine waar we airco plaatsen dus verwarming is ook niet zo'n issue. De rest van de hal verwarmen/koelen is kosten technisch geen beginnen aan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Mijn vrouw en ik hebben 3 jaar geleden een nieuw gebouwd pand gekocht. Dat heeft zowel op de begane grond als op de verdieping vloerverwarming. En hoewel veel kleiner, de verwarmingskosten bleken echt minimaal te zijn. Dat is echt een groot verschil met oude panden. Ik heb de verdiepingen gescheiden, beneden hoef je niet te stoken voor mijn werk. Het is niet onder de 12 graden gekomen, afgelopen stookseizoen. Boven stoken we op 21 graden omdat mijn vrouw veel stil zit tijdens haar werk. Maar 800 m/2 is wel een flink oppervlak en je gebruik vermoedelijk een flink deel puur als opslag.
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Mijn vrouw en ik hebben 3 jaar geleden een nieuw gebouwd pand gekocht. Dat heeft zowel op de begane grond als op de verdieping vloerverwarming. En hoewel veel kleiner, de verwarmingskosten bleken echt minimaal te zijn. Dat is echt een groot verschil met oude panden. Ik heb de verdiepingen gescheiden, beneden hoef je niet te stoken voor mijn werk. Het is niet onder de 12 graden gekomen, afgelopen stookseizoen. Boven stoken we op 21 graden omdat mijn vrouw veel stil zit tijdens haar werk. Maar 800 m/2 is wel een flink oppervlak en je gebruik vermoedelijk een flink deel puur als opslag.
Een stuk kleiner zal dan vermoedelijk een verzamelgebouw zijn? En een tussenunit of op de hoek, dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in stookkosten, zeker als buren ook verwarmen. We willen in het kantoor wel koelen/verwarmen gezien je daar stil zit. Nu hebben we het ook onverwarmd/ongekoeld, met deze dagen wat minder aangenaam. De winterdag lekker de jas aanhouden en dat werkt dikke prima als je het mij vraagt :)

Het wordt op het gedeelte met vloer na een open hal van 700m² met 8,5 meter vrije hoogte, zowel opslag als productie, 6.000 kuub dus...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Wel een verzamelgebouw, maar wordt weinig gestookt. De meeste units worden gebruikt voor opslag. Het klinkt misschien raar, maar die hoge lege gebouwen vindt ik altijd erg oneconomisch.Je betaald voor lege meters. Met een flinke vloer er in, kan je met een stuk minder meters uit de voeten, wat je maandelijkse kosten drukt. Maar geweldig dat je zo'n mooi vrijstaand pand hebt kunnen bemachtigen. Daar kan je flink in doorgroeien met je bedrijf. Zit er ook nog een beetje buiten terrein bij?
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Wel een verzamelgebouw, maar wordt weinig gestookt. De meeste units worden gebruikt voor opslag. Het klinkt misschien raar, maar die hoge lege gebouwen vindt ik altijd erg oneconomisch.Je betaald voor lege meters. Met een flinke vloer er in, kan je met een stuk minder meters uit de voeten, wat je maandelijkse kosten drukt. Maar geweldig dat je zo'n mooi vrijstaand pand hebt kunnen bemachtigen. Daar kan je flink in doorgroeien met je bedrijf. Zit er ook nog een beetje buiten terrein bij?
Met ongeveer 270 palletplaatsen (wellicht wat overkill als ik het zo benoem :ROFLMAO:), 5 meter hoge draagarmstellingen en de entresolvloer wordt de ruimte ook in hoogte flink benut hoor. We kunnen eerlijk gezegd niet met minder af.

De CNC machine is bijvoorbeeld ook geen kleintje. Volgens de technische tekening is die incl. lichtschermen 11.576mm lang bij 4.220mm breed (ja dik 11 meter) , zonder de ruimte eromheen die je nodig hebt voor material handling :oops:

Buitenterrein is hoofdzakelijk parkeerplaatsen, niet echt bedoeld voor opslag maar we hebben ook niks wat we buiten op zouden willen slaan met uitzondering van afval. In ieder geval genoeg ruimte om normaal te kunnen laden/lossen, dat was een harde eis.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Ik vindt het knap wat je neerzet. Daar mag je echt trots op zijn. Zeker in zo'n korte tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenM

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Dat is wel een succesverhaal zo te lezen. Ik weet wat het kost om een winkel 900m2 met 700m2 magazijnen en kelder te verwarmen. Dat was in 2008 al een heel bedrag (slecht/niet geisoleerd) ketel 140kw stond bij vrieskoude 24 uur op maximaal vermogen te branden. Dat zou met de huidige prijzen niet meer te doen zijn.
Ik hoop dat je op tijd je stroomaansluiting krijgt dat is tegenwoordig nog wel eens een probleem.
 

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Dat is wel een succesverhaal zo te lezen. Ik weet wat het kost om een winkel 900m2 met 700m2 magazijnen en kelder te verwarmen. Dat was in 2008 al een heel bedrag (slecht/niet geisoleerd) ketel 140kw stond bij vrieskoude 24 uur op maximaal vermogen te branden. Dat zou met de huidige prijzen niet meer te doen zijn.
Ik hoop dat je op tijd je stroomaansluiting krijgt dat is tegenwoordig nog wel eens een probleem.
Haha, dat geloof ik graag inderdaad. Ik ben bang met de stroomaansluiting, naastgelegen pand heeft een half jaar zonder aansluiting van Liander gezeten. Verhuurder heeft wel aangegeven dat ze rechtsom of linksom regelen dat we stroom hebben, desnoods maar met een aggegraat ernaast... Gaan het zien
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Ze zijn het hier in utrecht nog aan het uitrollen. Wat dat betreft verbaas ik me nergens over.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.700
101
Utrecht
Ze zijn het hier in utrecht nog aan het uitrollen. Wat dat betreft verbaas ik me nergens over.
Haha, ja exact, gisteren werd de aansluiting voor ons erf (Utrect) neergelegd. Ter vergelijk; Ik kreeg 12 jaar geleden in Den Bosch mijn aansluiting al aangelegd :ROFLMAO:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.611
Het zal mij benieuwen hoe lang lombox het nog vol houdt. Ze zijn nog steeds het goedkoopste. Ze waren ooit een voorloper.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.