Sinds een half jaar bespeel ik de luit. Daar ik nu een luit van men lesmevrouw gebruik, zou ik er toch nog een keer zelf een moeten aanschaffen, Maar aangezien deze zeer duur in aanschaf zijn begon bij mij van de week opeens een lampje te branden. Luit ----> =hout, Dus ik ben wat op internet aan het rondneuzen geweest, en heeft een luitbouwer een complete cd met handleidingen en tekeningen te koop staan om je eigen luit te bouwen. Deze ga ik begin volgende maand aanschaffen (als het geldschip weer is langs geweest ) als dit binnen is ga ik ook bij een luitbouwer op bezoek om wat dingen af te kijken.
Hier zijn vast een paar foto's van een barok luit
Aangezien ik me er degelijk van bewust ben dat dit een zeer moeilijk project gaat worden (met mijn weinig houtervaring) ga ik eerst veel dingen oefenen.
Om te beginnen wil ik gaan oefenen met een rozet uitsnijden.
Alleen welke gereedschappen kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik zal in dit topic jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen en hoe ik het allemaal wil gaan doen.
Groeten Wilhelm
Attached files

Hier zijn vast een paar foto's van een barok luit
Aangezien ik me er degelijk van bewust ben dat dit een zeer moeilijk project gaat worden (met mijn weinig houtervaring) ga ik eerst veel dingen oefenen.
Om te beginnen wil ik gaan oefenen met een rozet uitsnijden.
Alleen welke gereedschappen kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik zal in dit topic jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen en hoe ik het allemaal wil gaan doen.
Groeten Wilhelm
Attached files