Bouw kampeerhut

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nu dat het gras erop ligt is mijn vrouw toch van mening gewijzigd over de kleur. Het zwart op de vloer blijft (sowieso een goeie kleur die wegvalt tegen de grond en niet snel 'vies' word van schoenen e.d.) maar zojuist de bestelling gedaan voor 10 liter echte Falu RotFärg :D . Hopelijk is het er snel...
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nat van het zweet én de regen, die toch zoals voorspeld aankwam. Gelukkig pas nadat de plaggen erop lagen, maar daarna moest de beschoeiing van het dak nog, en de achterwand. Ik had maar nét genoeg stukken pallethout over.

20210328_185556.jpg

20210328_185545.jpg

Next steps: Tingeltjes regelen... deze week komt de verf binnen en dan moeten beiden ertegen.
Daarna nog een mooie betimmering vinden voor de binnenzijde en dan kan er gekampeerd worden :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22 en arjaano

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
De Tingels zitten ertegen. Met dank aan Jan JP houthandel waar ik een kofferbak vol regeltjes gratis mee mocht nemen (oplat houtjes). Heb daarnet nog wel een pak lengtes gekocht voor de voor en zijwand.

De ergste garen in de pallet planken even afgesmeerd met stopverf. Nu wachten op de verf!

20210329_203219.jpg
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb wat second opinions nodig :).

De verf voor het huis zelf is besloten en onderweg met de post. Dit word traditioneel 'Zweeds Rood'.

Maarrr... de beschoeiing van het dak? Die kan ook rood worden, maar ergens zegt een stemmetje in mij 'zwart'.
Ik heb de bovenrand van de beschoeiing (waar het rubber van de liner tussen gevouwen zit) met zwarte teer behandeld omdat dit gedeelte veel water te verwerken zal krijgen en omdat de rubberen rand zelf ook zwart is.

Maar nu denk ik dat een hele zwarte dakrand goed zou staan bij het rode huisje. Het zou ook minder 'massief' ogen en van een afstand ook minder hoog lijken.

Wat jullie?

20210331_141600.jpg
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.571
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik vond de kieren in de boeidelen toch te groot, dat viel extra op nu met het zwart erop dus ik heb nog 4 latten erover getimmerd, zelfde idee als met de facade. Heeft te maken met de constructie, ik moest wat buurmannen om die onderste delen vast te maken aan de zijkant van het dak, en dat heeft weer te maken met het frame waarvoor de balken te kort waren.

Anyhoe, het zit :). Laatste aanschaf moet binnenbekleding worden. Ik kan onbewerkt vuren krijgen voor 1,90 per meter, maar aangezien de binnenkant onbewerkt blijft zijn schaaldelen misschien wel mooier en authentieker.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Als je gras wilt, in plaats van mos, dan zul je moeten bemesten. Je bomen nemen alle voedingsstoffen op. Ik heb hier het zelfde probleem langs de beukenhagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.