BOSCH SERVICE
Nadat ik mijn nieuwe Bosch GTS 10 XC zaagtafel voor de eerste keer startte wist ik meteen dat het fout zat. Wat een herrie. Waarschijnlijk een kapot lager.
Het servicenummer stond in het boekje van de gebruiksaanwijzing. Maar eens bellen. Online het een en ander ingevuld en de volgende dag werd de machine opgehaald. Na uiterlijk 5 dagen zou hij terug zijn. Ik hou daar wel van, van concrete beloftes.
Het kwam me slecht uit want ik had mijn oude machine verkocht en veel zaagwerk te doen.
Vanwege Corona, zo deelde Bosch me mede, zou het wat langer kunnen duren dan de vijf dagen die normaal voor ophalen, reparatie en retour staan.
Online kon ik de status van de machine volgen. Verder dan het vakje “diagnose en reparatie” kwam het niet. Na tien dagen maar eens een mail gestuurd. Kreeg volgende dag bericht dat ik een nieuwe machine kreeg. Ik kon die over veertien dagen verwachten.
Gemaild dat dit voor mij niet acceptabel was. De Nederlandse leverancier kon mij veel eerder een machine leveren.
Ik hoorde niets. Tot twee dagen later een vrachtwagen voor de deur stopte met daarin….een gloednieuwe Bosch GTS 10 xc.
Hij loopt als een zonnetje en zaagt preciezer als ik me voor kon stellen.
Toen wist ik: er zijn bedrijven die ècht je best voor je willen doen. Voor wie service beleid is en daarin creatief en doortastend kunnen zijn. Ook al werkt de tijd waarin dit gebeurde niet mee. Dat blijft hangen en doet de irritatie over het defect ruimschoots vergeten.
Voor mij dus" “Bosch for ever.”
Nadat ik mijn nieuwe Bosch GTS 10 XC zaagtafel voor de eerste keer startte wist ik meteen dat het fout zat. Wat een herrie. Waarschijnlijk een kapot lager.
Het servicenummer stond in het boekje van de gebruiksaanwijzing. Maar eens bellen. Online het een en ander ingevuld en de volgende dag werd de machine opgehaald. Na uiterlijk 5 dagen zou hij terug zijn. Ik hou daar wel van, van concrete beloftes.
Het kwam me slecht uit want ik had mijn oude machine verkocht en veel zaagwerk te doen.
Vanwege Corona, zo deelde Bosch me mede, zou het wat langer kunnen duren dan de vijf dagen die normaal voor ophalen, reparatie en retour staan.
Online kon ik de status van de machine volgen. Verder dan het vakje “diagnose en reparatie” kwam het niet. Na tien dagen maar eens een mail gestuurd. Kreeg volgende dag bericht dat ik een nieuwe machine kreeg. Ik kon die over veertien dagen verwachten.
Gemaild dat dit voor mij niet acceptabel was. De Nederlandse leverancier kon mij veel eerder een machine leveren.
Ik hoorde niets. Tot twee dagen later een vrachtwagen voor de deur stopte met daarin….een gloednieuwe Bosch GTS 10 xc.
Hij loopt als een zonnetje en zaagt preciezer als ik me voor kon stellen.
Toen wist ik: er zijn bedrijven die ècht je best voor je willen doen. Voor wie service beleid is en daarin creatief en doortastend kunnen zijn. Ook al werkt de tijd waarin dit gebeurde niet mee. Dat blijft hangen en doet de irritatie over het defect ruimschoots vergeten.
Voor mij dus" “Bosch for ever.”