Bosch GMF 1600 CE

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
leuke frees ..ik koop mijn bosch materiaal bijna altijd bij werkzeugalarm.dehttp://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/bosch/bosch-multifunktionsfraese-gmf-1600-ce-professional-in-der-l-boxx-mit-zubehoer/a-10182/
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Kijk nou! Hij is er! Nou ja bijna, er staat binnenkort leverbaar

Twee jaar geleden geklaagd op hun forum en ze beloofde binnen 6 maanden dit aan te bieden. Na twee was er nog niets daardoor andere bosch gebruikers mijn topic overname om flink te schelden op bosch.

Maar weer een jaar later is het ze toch gelukt iets te verkopen wat ze al jaren maken. Het nadeel van een gigagroot bedrijf, de bureaucratie.

Voor liefhebbers de link naar het topic
https://www.bosch-professional.com/...f-1600-ce-fixed-base/389918-t/389917#id389917

Sang, zie de Duitse site van Bosch professional. Daar staat de vaste basis als accessoire aangegeven (ca 100,-)

@ André, Dat is idd een leuke anekdote!

De freestafel van Serial-Zip: Daar wordt de vaste basis onder gehangen. Ik ben inmiddels een stapje verder met de schakeling. Cosmo heeft gewoon een onderdeeltje bij Bosch besteld. Hier de uitleg: http://youtu.be/-vcUa4XA_AU
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
hhmh best vervelend idd die switch in het handvat zit ..
Volgens mij is het wel te fixen zonder het printje .. lijkt mij gewoon drukknopje en enkele c'tjes .
Wss op laagspanning .. dus in de router zit een circuitje ..

Moet je eigelijk blijven drukken op de basis als je freest ? ( knopje indgedrukt houden ? )
 
Laatst bewerkt:

serial_zip

Nieuw lid
20 dec 2014
13
0
Je moet de knop indrukken om te frezen ja.... :rolleyes:
Deze kan je vergrendelen. Als ik hem vergrendel kan ik hem via externe schakelaar aan en uit zetten
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Je moet de knop indrukken om te frezen ja.... ��Deze kan je vergrendelen. Als ik hem vergrendel kan ik hem via externe schakelaar aan en uit zetten
dat lukt zolang je de basis gebruikt natuurlijk .. als je enkel de router zelf wil gebruiken moet je dus creatief zijn :)
 
Laatst bewerkt:

serial_zip

Nieuw lid
20 dec 2014
13
0
Waarom zou je dat willen? Of gebruik je hem dan als pentorouter?.... Niet echt te vergelijken dan met de triton, zoals eerder opgemerkt in topic.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Waarom zou je dat willen? Of gebruik je hem dan als pentorouter?.... Niet echt te vergelijken dan met de triton, zoals eerder opgemerkt in topic.
idd .. onder freestafel gebruik je gewoon de voet .Ben aan het uitijken voor betere frees . ( zwaarder dan mijn rt0700 makita ) maar weet het nog niet zo goed .. Triton is wel betaalbaarst voor mijn gebruik .Die bosch lijkt me wel ok maar overkill voor mij denk ik
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
idd .. onder freestafel gebruik je gewoon de voet .Ben aan het uitijken voor betere frees . ( zwaarder dan mijn rt0700 makita ) maar weet het nog niet zo goed .. Triton is wel betaalbaarst voor mijn gebruik .Die bosch lijkt me wel ok maar overkill voor mij denk ik

Met de Bosch kun je de vaste basis onder de tafel hangen en hem dat in klikken en de plunjer basis gebruiken voor los gebruik. Dan kun je met één machine toe. Om nu de vast basis ook boven de tafel tot je beschikking te hebben, kun je de inventieve oplossing van Cosmo gebruiken. Nadeel is dat je dan weer een lift moet bouwen, terwijl je anders de verstelmogelijkheid van de vaste basis kunt gebruiken. Voor rond de €100,- heb je weer een extra basis. Ach, zoals Sang al schreef: keuzes, keuzes, keuzes......
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
inderdaad .. freestafel is leuk ... maar telkens wisselen soms niet leuk ..( of omslachtig )de reden dat velen gewoon 2 frezen hebben . eentje dedicated voor freestafel .. maar zo wordt het een dure grap natuurlijk :)
 

serial_zip

Nieuw lid
20 dec 2014
13
0
Dat is naar mijn mening dus zo mooi en praktisch aan de Bosch gmf.... Hiermee heb je een bovenfrees zoals ieder merk wel heeft en een kopieereenheid die je vast onder de tafel laat zitten. Wisselen is niet de hele wereld en financieel loop je niet leeg met 2 machines. Als hij dan ook nog "stand alone" moet kunnen werken in bv. Een pentorouter..... Ja... Schaap met 5 poten. :p
 

serial_zip

Nieuw lid
20 dec 2014
13
0
Oh ja dat geknutsel met die schakelaar.... Ff bij Kruis kijken op de onderdelen tekening. Als je de microswitch tezamen met de kunstof binnenbekleding met contactjes zou aanschaffen, ben je 10 a11 euro verder.... Beetje knutselen en je bent er ook volgens mij.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Oh ja dat geknutsel met die schakelaar.... Ff bij Kruis kijken op de onderdelen tekening. Als je de microswitch tezamen met de kunstof binnenbekleding met contactjes zou aanschaffen, ben je 10 a11 euro verder.... Beetje knutselen en je bent er ook volgens mij.

yup denk ik ook hoor .. kan niet veel zijn .. ik zou als snel multimeter op die basis zetten :)

Btw die video van die freestafel is ook demo door Alan .. dat ik volgens mij toch een Britt .. zou ik toch denken dat die in europa verkrijgbaar is :)
 
Laatst bewerkt:

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Even een schop tegen een oud topic. Ik heb deze bovenfrees op het oog voor inbouw in mijn freestafel. Maar dat gaat dan wel gebeuren zonder de behuizing. Want dat is nu het het voordeel van deze frees: het is feitelijk een body. Maar hoe zit het nu met die nullast schakelaar? Schakelaar kun je gewoon vast zetten en dan een externe nullast schakelaar? Kan iemand dat eventueel testen, dmv van het vast zetten van de schakelaar en dan de stekker in het stopcontact?
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Ik zie trouwens dat het topic over de GMF gaat, tegenwoordig is het de GOF. Mijn vraag gaat dus over de GOF
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Het is wel een beetje een lofzang op de Bosch. Is vast een goed ding. Bij een bovenfrees is ergonomie en functionaliteit erg belangrijk. De meesten willen bovendien hun eigen freestafel bouwen. Ik heb in 2006 een Trend T11 gekocht met daarbij de Trend PRT freestafel. Inclusief no volt release switch en een goede afzuigpoort. Met de quick release wartels haal je de machine er zo uit. Verstelling kan ook van boven. Het ding zo uit het schap bevalt heel goed. Ik had het zelf niet beter gedaan :)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Ik zoek een bovenfrees die uit zijn behuizing kan, omdat mijn zelfbouw freestafel ook een kantelfunctie heeft en dan zit de zool in de weg. Alternatieven zijn AEG (bouwkwaliteit onduidelijk), AUK (idem en rare snelheidsregelaar), Mafell (dan heb ik alleen een freesmotor en geen zool), tal van kantfreesmachines (weinig vermogen) of van een Triton de geleidestangen er af slopen (geen garantie meer).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.