Bosch accucirkelzaag 12V

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik heb wel ervaring met de Makita tegenhanger, ook de 12v. Hij bevalt me prima, is een lagtoeren machientje, doet echt lang op een 4AH accu en je kan er best stevig spul mee zagen. Ik heb m vorige zomer gebruikt bij het verzagen van kunstof delen voor tegen de wand. Verwacht geen precisie of refeloze zaagsneden, het doet wat het doen moet, ff snel ergens doorheen. Met een goede dikke winkelhaak kun je met beleid best goed recht zagen maar het blijft een kleine simpele machine.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en ZotVanHout

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
Een vriend van me heeft dat ding en is er tevreden over, heb 'm zelf nog niet (geprobeerd).

De grote invalzaag van Bosch kan ook op een festool rail, van deze kleine weet ik het niet, sorry.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Heb de gks, zal morgen eens ff kijken of het op m’n Makita rail past.
Is een handig machientje gebruik het meestal voor ruw werk en dun materiaal dat met een gewone zaag teveel beweegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Uiteraard pas het dus ook op de Makita rail, nagenoeg geen speling in de plastic rails. prettig is ook dat je de afstand kunt instellen zodat je de splinterstrip niet beschadigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: StefanV

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
En kan bevestigen dat hij inderdaad op de Bosch rails past, ik heb de machine ook en gebruik hem regelmatig met de bosch rails. Je kan ook makkelijk laten invallen en hij geeft een zeer smalle zaagsnede.
 
  • Leuk
Waarderingen: StefanV

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ik lees ff mee.
Ben vanaf afgelopen vrijdag (ook) in de oriëntatiefase om een accuzaag te kopen als snelle vervanger van de gewone gesnoerde inval-versie. Zoiets als deze Bosch dus.

Specifiek om op locatie snoerloos wat plaatwerk op (ruw)maat te kunnen zagen. Het idee is om er zelf dan een geleiderail voor te make van hout die tegen een stootje kan op locatie.
Of zou je met zo'n soort zaag ook op het oog recht kunnen zagen langs een potloodlijn?

Heb echter geen accu's van Bosch. voorkeur gaat op dit moment uit naar een Parkside-model. Heb echter nog niets gevonden van hun.
 
Laatst bewerkt:

Rdl

Post veel
7 okt 2021
971
397
hilversum
Ter info.
De 12v van dremel past ook in de Bosch.
De groen en blauw accu's kunnen ook gewisseld worden.
Of je schroeft de plastic dop eraf en verwisseld ze of zoals ik gedaan heb de plastic doppen/klem deel aanpassen met een drempel.

Kan eventueel even kijken of ik er een foto van kan maken.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
het gaat snel . . . deze week nog komt die kleine blauwe cirkelzaag van bosch bij mij toe
omdat de meerprijs voor 2 batterijen 3A + een lader slechts 60 euro is, heb ik die er gelijk bij genomen
opletten met de advertenties van internetwinkels
bij eentje was de prijs even hoog als bij de andere . . . alleen was het niet duidelijk of die in een kartonnen of een plastieken doos zit
het bleek een kartonnen doos te zijn (ze waren dan toch zo 'eerlijk' om hun advertentie aan te passen)
dank aan de tips + ervaringen van de collega's
da boschke zal enkel voor het kleine minder precieze werk dienen, waar het te omslachtig is om mijn festool 75 mm er op te gooien
 
Laatst bewerkt:

Jeweetje

Actieve deelnemer
10 jul 2021
27
11
Zeeuws Vlaanderen
Specifiek om op locatie snoerloos wat plaatwerk op (ruw)maat te kunnen zagen. Het idee is om er zelf dan een geleiderail voor te make van hout die tegen een stootje kan op locatie.
Of zou je met zo'n soort zaag ook op het oog recht kunnen zagen langs een potloodlijn?

Heb echter geen accu's van Bosch. voorkeur gaat op dit moment uit naar een Parkside-model. Heb echter nog niets gevonden van hun.
parkside heeft de Bosch wel eens gebruikt voor inspiratie zeg maar, of deze nog leverbaar is durf ik niet te zeggen.
Accu-handcirkelzaag 12V zonder accu kopen? | LIDL

rechtzagen langs potlood lijn lukt wel, gebruik ook nogal eens een rechte lat of winkelhaak als het over enkele tientallen cm gaat, door de geringe werkbreedte van het machientje is dit eenvoudig te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Ben sinds kort extreem fan van Bosch 12v en heb onder andere dit machientje ook voor plaatmateriaal. Erg schattig maar super handig gereedschap! Al moet ik toegeven dat ik de 12v haakse slijper al heb moeten terugsturen omdat hij niet meer startte en de metalen contactjes in de 12v batterijen zijn wel erg kwetsbaar. Niet hard in een machientje duwen als je weerstand voelt. Dit spreek ik uit ervaring ...
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
de metalen contactjes in de 12v batterijen zijn wel erg kwetsbaar.
die batterijen hou ik nu speciaal in het oog
ik had er 2 van 2A bij de schroefmachine
eentje daarvan krijg ik niet meer dan 1 lichtje op de machine opgeladen
hopelijk is het enkel omdat het nu te koud is
ondertussen had ik een 3A besteld
de meerkracht is theoretisch 50 %, en is ook goed merkbaar
kwam toch rond de 40 euro
om die reden heb ik er 2 voor een totaal van 60 euro bij de zaag genomen
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
parkside heeft de Bosch wel eens gebruikt voor inspiratie zeg maar, of deze nog leverbaar is durf ik niet te zeggen.
Accu-handcirkelzaag 12V zonder accu kopen? | LIDL
Bedankt voor het linkje!
Ik was naar die opzoekk, maar kon hem niet vinden.
Laatst was er ook iemand hier op het forum die zei dat Parkside ook een invalzaag op accu had. Weet niet meer welk topic en/of wie dat was. Wie weet dat nog? De zag uit het linkje is helaas (nu) niet (meer) leverbaar. Wellicht komt die nog.

Mss ook iets voor jou ZotVanHout?
 
Laatst bewerkt:

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
Als Bosch 12v fan kan ik je verzekeren dat je er plezier van gaat hebben. 2 upgrades helpen er meer uit te halen: zoals gezegd de 3ah accu of zelfs de 6ah. En er is een zaagblad voor te koop “multimaterial” deze heeft meer tanden en geeft een strakkere zaagsnede.
Veel plezier ermee!!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als Bosch 12v fan kan ik je verzekeren dat je er plezier van gaat hebben. 2 upgrades helpen er meer uit te halen: zoals gezegd de 3ah accu of zelfs de 6ah. En er is een zaagblad voor te koop “multimaterial” deze heeft meer tanden en geeft een strakkere zaagsnede.
Veel plezier ermee!!
dank
de zaag met 2 x 3A accut is net geleverd
heb je mij een link naar dat alle-materialen-zaagblad ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.