Boomstam in planken zagen, Zeeland

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Hoi,
Ik ben op zoek naar iemand die een boomstam (ca. 40cm doorsnee, 4m lang) in planken kan zagen met een 'alaskan/ kettingzaag'. De essen stam ligt in een natuurgebiedje vlakbij Bruinisse (Zeeland).

Groet!

Ruben
 

harrymontana

Actieve deelnemer
20 feb 2013
40
2
bolivia
nl.hardydeck.com
Hoi,
Ik ben op zoek naar iemand die een boomstam (ca. 40cm doorsnee, 4m lang) in planken kan zagen met een 'alaskan/ kettingzaag'. De essen stam ligt in een natuurgebiedje vlakbij Bruinisse (Zeeland).

Groet!

Ruben
hi Ruben, hoe ze het op de zagerij doen (en in het bos) is de stam in een blok zagen met de motorzaag en dan over de circelzaag halen. Eerst de onderkant en dan de bovenkant. ipe hardhout stammen rooien
 

Slingerland

Nieuw lid
26 apr 2011
23
3
Lekkerkerk
Hoi,
Ik ben op zoek naar iemand die een boomstam (ca. 40cm doorsnee, 4m lang) in planken kan zagen met een 'alaskan/ kettingzaag'. De essen stam ligt in een natuurgebiedje vlakbij Bruinisse (Zeeland).

Groet!

Ruben

Hoi,
Ik ben op zoek naar iemand die een boomstam (ca. 40cm doorsnee, 4m lang) in planken kan zagen met een 'alaskan/ kettingzaag'. De essen stam ligt in een natuurgebiedje vlakbij Bruinisse (Zeeland).

Groet!

Ruben
Ik ben in het bezit van het bovengenoemde zaag systeem, wat had je in gedachten? welke lengtes? 4 meter is wel lastig om een goede zuivere eerste zaagsnede op te krijgen, wij zagen normaliter de eerste zaag snede met een ladder op de stam (2,40m). Betreft het vers of nat hout?
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
Ik ben in het bezit van het bovengenoemde zaag systeem, wat had je in gedachten? welke lengtes? 4 meter is wel lastig om een goede zuivere eerste zaagsnede op te krijgen, wij zagen normaliter de eerste zaag snede met een ladder op de stam (2,40m). Betreft het vers of nat hout?
Ah super, kortere lengtes is ook helemaal goed. Het is een stam die er nu een jaar (los vd grond) ligt. Zal dus nog volop nat zijn. Ik zou er graag dikke plakken van maken om deze te drogen en daarna gebruiken voor m.n. draaiwerk.
Ik kan er voor betalen of ruilen voor deel vh. Hout?

Groet!
Ruben.
Ik stuur je een pb
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.