Boog in balken na het op dikte brengen

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Waar nu verhoging staat. Maar dan moet je ook wel versteviging onder je bovenste plaat aanbrengen. Met alleen plaatmateriaal wordt het sowieso lastig om precies op de goede hoogte te komen.
 

PatrickVB

Nieuw lid
14 jun 2021
19
0
Den Haag
Dat is wat ik al dacht.
Dus misschien toch beter om verhoging toch gewoon te laten. Ik zal wel even kijken hoe vlot het allemaal loopt.

Stelvoetjes/stelschroeven hebben wel het voordeel dat ze erg makkelijk af te stellen zijn.
Misschien gewoon wat verstevigings latten onder de bovenste plaat maken en het is wel ok....
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Je kan ook vragen of er niemand in je buurt is met een grote vlakbank. Voor een kleine bijdrage voor de slijtage van de machine gaat er vast wel iemand je uit de nood willen helpen. Dat gaat een gegarandeerd goed resultaat geven en veel minder frustratie dan de kleine machine aanpassen.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Zoals ik het begrepen heb is 1 kant van de balken nog steeds vlak. PatrickVB heeft dus een vvdb nodig. Helaas zijn die meestal met kortere tafels.
 

PatrickVB

Nieuw lid
14 jun 2021
19
0
Den Haag
Zoals ik het begrepen heb is 1 kant van de balken nog steeds vlak. PatrickVB heeft dus een vvdb nodig. Helaas zijn die meestal met kortere tafels.
Ik ga gewoon lekker aan de slag met het voorgestelde ontwerp. Is hoe dan ook interessante oefening. En als het inderdaad teveel frustratie oplevert dan is het zeker wel een optie om te kijken of er iemand in de buurt met een grotere vlak/vandikte die me uit de nood wil helpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.