Boeidelen plaatsen kopse kanten

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Goedendag,


Ik zou graag advies willen. Binnenkort ga ik beginnen met het plaatsen van boeidelen. Tussen beide kopse kanten van de boeidelen wil ik een ruimte hebben om de werking van het hout op te vangen. Voor het esthetische wil ik een zwart band plaatsen.


Wat is jullie ervaring hierin en wat voor merk type is er in de markt hiervoor te verkrijgen.
 

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Hoi Frank, dat is niet helemaal wat ik bedoel het is een soort van band heel dun voor de afwerking erachter maar niet om de boeidelen zelf moet komen
 

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Het dient achter de naden van de boeidelen. Ik bedoel een EPDM folie of PVC folie als het maar UV bestendig is. wie weet daar een fabrikant of merk voor?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.623
1.143
Fryslân
Elke epdm of dpc gaat in dit geval goed zijn. Daarbij maakt een merk weinig verschil. Het is een naad van maximaal 5 mm, dus het zal lang meegaan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.599
Gaanderen
Of dpc folie/band Dantuma-Wegkamp
Het maakt alleen uit als je de boel vast moet plakken. Dan is het heel belangrijk dat je de juiste kit gebruikt.
Hier zal hoop ik geen kit gebruikt worden. Nieten is meer dan voldoende.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.