BLUM Legrabox

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Hallo woodworkers,

Ik heb 4 jaar geleden een heleboel kasten gemaakt en destijds gebruik gemaakt van de BLUM Legrabox.
Nu wou ik terug wat technische info opvragen maar ik zie door het bos de bomen niet meer.
Een bestelnummer destijds was :

LEG740C550BLS hoogte C 550mm lang (bls = blumotion?)

Die nummer is echter niet meer terug te vinden bij de leverancier.

Bij de leverancier kan ik nu opteren voor TIP-ON of BLUMOTION / TIP-ON respectievelijk 741 en 742 reeks.

Maar dit zou betekenen dat het steeds TIP-ON is? En enkel TIP-ON is NIET zacht sluitend???


Hier spreekt men van montage TIP-ON + BLUMOTION op een geleider.

Bij de geleiders die ik vroeger gebruikte (740) had je geen aparte unit te monteren, gewoon 2 geleiders en die waren toch zachtsluitend (wel geen TIP-ON).

Ik heb overigens slechte ervaringen met TIP-ON in kasten, hoe goed werkt dat met schuiven?

thx
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)
Misschien niet helemaal wat je wenst, maar ik heb een paar maanden geleden een kast gemaakt met BLUM Movento S ladegeleiders. (zie draadje "multifunctioneel kastje voor tiny appartment")

Aangezien de klant (mijn schoondochter) een greepvrije kast wilde, heb ik deze ook voorzien van een tip-on . Dit ging perfect samen met het Movento S systeem. Om de lade te openen gewoon eventjes drukken en om te sluiten gewoon tegen duwen (en ze sluit zachtjes vanzelf).

Groetjes
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
193
41
Ik weet niet precies wat je vraag is, maar volgens mij is tegenwoordig de keuze die je maakt bij legrabox óf Bluemotion óf Tipon Bluemotion. Bluemotion staat voor softclose, zachtsluitend. Vroeger was Tipon niet zachtsluitend, tegenwoordig wel.
Wanneer je voor Tipon kiest krijg je geleiders waar je een systeempje op klikt. Als je die weg laat heb je een gewone Bluemotion geleider.
Ik ben ook geen fan van Tipon trouwens, zeker niet in keukens.
 

jorisvh

Post veel
Legrabox lades hebben Movento geleiders.
Die hebben altijd Blumotion (zachtsluitend), dat zit in de geleiders.
Voor tip-on moet je aan beide zijdes een extra module klikken + synchronisatiestang.

Die code is volgens mij geen Blum code maar een code van de leverancier voor de set van alle onderdelen die wat je nodig hebt voor 1 lade of zelfs voor een voorgemonteerde lade (waarbij bodem en rug al op de juiste maat gezaagd zijn en gemonteerd).
Kan zijn dat de code niet meer bestaat maar de onderdelen zijn bij mijn weten niks veranderd in de voorbije jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: XXL66

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Legrabox lades hebben Movento geleiders.
Die hebben altijd Blumotion (zachtsluitend), dat zit in de geleiders.
Voor tip-on moet je aan beide zijdes een extra module klikken + synchronisatiestang.

Die code is volgens mij geen Blum code maar een code van de leverancier voor de set van alle onderdelen die wat je nodig hebt voor 1 lade of zelfs voor een voorgemonteerde lade (waarbij bodem en rug al op de juiste maat gezaagd zijn en gemonteerd).
Kan zijn dat de code niet meer bestaat maar de onderdelen zijn bij mijn weten niks veranderd in de voorbije jaren.
Thx Joris, ik bestel bij LMC.
Dit is indd een set met geleiders en zijkanten (de houten onder en achter panelen laat ik zagen). Ik moet enkel de frontbevestiging apart bestellen.

Maar het rare is hier in eerste URL dat men spreekt van enkel TIP-ON en de extra module staat niet op de tekening. Lijkt me logisch.


Bij deze tweede URL spreekt men over BLUMOTION + TIP-ON


Hier staat de extra module op de tekening MAAR deze set is 50% goedkoper dan die in de eerste URL?...
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.149
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik bestel bij LMC
heb goeie ervaringen met lmc
stel hen de vraag rechtstreeks
hoe goed werkt dat met schuiven?
aha, nog iemand uit een streek waar men over schuiven spreekt !
heb het woord 'schuiven' hier ooit geplaatst
sommigen begrepen het in de zin van 'hoeveel schuift dat ?'
of in de zin van 'vondelingenschuif'
 
  • Haha
Waarderingen: DannyL en XXL66

jorisvh

Post veel
heb de Blum bijbel er eens bij gepakt en ik was blijkbaar verkeerd als ik zei dat movento altijd blumotion heeft.
ik kende enkel de geleiders met typenr met S op het einde (Blumotion S = zachtsluitend), maar ze zijn er ook met T op het einde (tip-on). op de S kan je tip-on modules toevoegen.

ik bestel legrabox quasi altijd als voorgemonteerde lades bij Vanhoecke. die lades worden enkel met S geleiders aangeboden, met of zonder tip-on modules.
bij de aparte geleiders voor legrabox heeft Vanhoecke ook enkel de S variant (bvb 750.5501S).
enkel bij de movento geleiders voor zelfbouwlades zijn zowel S (bvb 760H5500S) als T (bvb 760H5500T) varianten te koop. de T zijn meestal geen stockproduct en enkel per volle verpakking (6) te bestellen. erg populair zijn die dus blijkbaar niet.

de T variant is ~10€ duurder dan de S variant en de tip-on set kost ~20€.
vermoedelijk is je eerste link met T geleiders en de 2de met S geleiders (maar zonder de tip-on modules).
wel bizar dat lmc producten aanbiedt die Vanhoecke zelf niet verkoopt.

BTW, LMC biedt via optima ook complete lades aan
 
  • Leuk
Waarderingen: XXL66

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
heb de Blum bijbel er eens bij gepakt en ik was blijkbaar verkeerd als ik zei dat movento altijd blumotion heeft.
ik kende enkel de geleiders met typenr met S op het einde (Blumotion S = zachtsluitend), maar ze zijn er ook met T op het einde (tip-on). op de S kan je tip-on modules toevoegen.

ik bestel legrabox quasi altijd als voorgemonteerde lades bij Vanhoecke. die lades worden enkel met S geleiders aangeboden, met of zonder tip-on modules.
bij de aparte geleiders voor legrabox heeft Vanhoecke ook enkel de S variant (bvb 750.5501S).
enkel bij de movento geleiders voor zelfbouwlades zijn zowel S (bvb 760H5500S) als T (bvb 760H5500T) varianten te koop. de T zijn meestal geen stockproduct en enkel per volle verpakking (6) te bestellen. erg populair zijn die dus blijkbaar niet.

de T variant is ~10€ duurder dan de S variant en de tip-on set kost ~20€.
vermoedelijk is je eerste link met T geleiders en de 2de met S geleiders (maar zonder de tip-on modules).
wel bizar dat lmc producten aanbiedt die Vanhoecke zelf niet verkoopt.

BTW, LMC biedt via optima ook complete lades aan
Bedankt. Het is erg verwarrend op de website van LMC. Er staat altijd tip-on vermeld...
Ik heb ook een login voor Optima, ik zal daar eens rondneuzen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.