Blog : Mijn belevenissen in houtland

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.330
684
Omgeving Eindhoven
Schuiven op een papieren plattegrond vind ik ook altijd fijner. Dan lukt het mij idd ook sneller om iets te verplaatsen als digitaal. Meestal plak ik de uitknipsels op en dun plaatje mdf oid wat ik mee uitzaag, dan blijven ze stabieler (en ook beter liggen bij een beetje wind).

En als je er ongeveer uit bent, dan de machines op ware grootte uittekenen op een rol behang en fysiek in de werkplaats wegleggen (of op de vloer uitzetten met schilderstape voor oa stellingen), om er omheen te kunnen lopen en te kijken of de looproutes/werkruimte ook voldoende en logisch zijn? Dan kan je het pas echt goed zien en voelen is mijn ervaring.

Maar een mooi vooruitzicht in ieder geval. Ik ben benieuwd naar de foto's, en natuurlijk om het in het najaar in het echt te komen bekijken. Ik wilde nog steeds een keer langskomen (ipv alleen hout afhalen bij de deur ivm corona), dus dat wordt meteen een goede reden om weer een rit naar het noorden te gaan maken...

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.568
93
46
zwolle
www.masave.nl
@klusrob Dat is precies het plan. Heb al mooie berg schilderstape gehaald.

We hopen zaterdag aan t einde van de dag het afbreek en opruimwerk klaar te hebben. Zaterdag maken we ook al een klein begin met het opbouwen. Waterleidingen leggen, hekwerk voor 1e verdieping en alvast wat schilderwerk. Iedere m2 geschilderd is al weer 1 hahaha

Vandaag is er weer wat hout binnengekomen . Eigenlijk wilde ik dat tot een minimum berperken maar dit had ik echt nodig...of wilde ik het gewoon graag hebben. 1 van de 2 . Het merendeel direct geschaafd zodat de tekening in t hout beter zichtbaar is. Fijn om zo'n hele berg hout te schaven. Dat doe ik toch het liefste.

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
279
100
Mechelen
Ik heb vandaag een mailing gekregen met nieuws over de verhuis en wat foto's... Dus als jullie ook een abo hebben op de mailings, dan zal ie ook wel "in de bus vallen" :p

Veel succes met de verhuis Rick!

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.568
93
46
zwolle
www.masave.nl
Hallo hallo allemaal

De tijd gaat momenteel erg hard. Verhuizen is erg leuk maar ook erg uitdagend. Het reguliere werk gaat ook door natuurlijk. Deze week veel hout ingekocht. Gelukkig kan een deel tijdelijk bij de leverancier blijven staan maar een ander deel moest daar zsm weg... oa iep,noot,alder en linde. Daar ga ik straks een plekje voor zoeken.

De nieuwe locatie vordert gestaag. Momenteel nog veel schilderwerk. We hopen aanstaande dinsdag te beginnen aan de verdiepingsvloer. Daar komt een nieuwe laag 18mm underlayment overheen. 350m2 is dan een best groot stuk hahaha. Gelukkig is er volgende week 1 extra hulpkracht.

Vanmiddag rondje boodschappen doen. Van verf tot versnaperingen.

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.568
93
46
zwolle
www.masave.nl
@hartvoorhout.jouwweb.nl Altijd welkom!!!

Verhuizen is een mooi iets maar ook wel erg druk. Je kan je tijd maar aan 1 ding besteden he. Dit weekend gaan we eens precies alles opschrijven wat er moet gebeuren en wanneer dat dan moet gebeuren. De grote klussen lopen gestaag door. Meeste grote wanden zijn geschilderd en dat ziet er al beter uit. Meeste tijd gaat vaak zitten in al die kleine klusjes.

We hebben nu dus ook een stuk buitenterrein, ik weet niet wat erin de grond zit hier maar planten groeien er erg hard op. Daar moet ik dus even naar kijken. Ben gek op planten maar nog meer op een nette werkomgeving.

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.114
208
Heelsum
@hartvoorhout.jouwweb.nl Altijd welkom!!!

Verhuizen is een mooi iets maar ook wel erg druk. Je kan je tijd maar aan 1 ding besteden he. Dit weekend gaan we eens precies alles opschrijven wat er moet gebeuren en wanneer dat dan moet gebeuren. De grote klussen lopen gestaag door. Meeste grote wanden zijn geschilderd en dat ziet er al beter uit. Meeste tijd gaat vaak zitten in al die kleine klusjes.

We hebben nu dus ook een stuk buitenterrein, ik weet niet wat erin de grond zit hier maar planten groeien er erg hard op. Daar moet ik dus even naar kijken. Ben gek op planten maar nog meer op een nette werkomgeving.
Roundup....

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.