Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@scheppie, Klopt . Had al een lijstje voor voor en tegens gemaakt om mijzelf wijs te maken dat ik zo'n machine echt nodig heb. Sterker nog ipv een boek zal ik de catalogus van felder te bestuderen maar hopelijk ben ik niet de enige die zulke dingen doet...hahaha

Straks lekker een ochtendje bezig. Een partij eikenhout wacht op verwerking tot vensterbanken en 1 tafelblad.
 

deTafelvanHendrick

Actieve deelnemer
11 okt 2017
176
19
Warns
Heb jij niet plek voor 2 vDiktebanken, 1 met mes voor het grove en 1 met spiraal (hoef je ook minder te schuren) voor het fijne werk? En ja, je hebt je vakantiebestemming verraden: Barneveld! :) Gr, Hendrick
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Da's ook een mooie machine tuoh, er is zoveel moois om de markt. Heb zelfs mensen gesproken die vandiktebanken bouwen tot 1300mm breed...hahaha...

Gisteren nog even een tijdje gesproken met mijn contactpersoon voor de machines van scm. Daar gaat mijn persoonlijke voorkeur naar uit. Heb er veel ervaring mee en eigenlijk alleen maar positief. Scm heeft ook uiteraard zijn eigen spiraalschaafas. Xylent , ook mooi bedacht. De offertes liggen naast elkaar nu. Volgende week even langs de boekhouder om te horen wat hij denkt. Sinds we dit bedrijf hebben ingehuurd is er veel meer rust aan de administratieve kant van Masave. Bevalt erg goed. We betrekken hun dan ook in alle grote besluiten die er spelen. Het is namelijk geen doosje schuurpapier wat je gaat kopen.

Straks lekker naar de werkplaats. Eerst supersnel even een paar stuk hout schaven aangezien deze straks gehaald worden. Order binnen 1 dag klaar!!

Goed weekend allemaal
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Rick een wijs besluit om als het kan de dingen die een ander beter en sneller kan uit te besteden. Je houd nu nog meer tijd over voor jouw hobby. Ook ik liet bij het nemen van grote investeringen de accountant meedenken. Maar boekhouders ed. zien niet altijd de kansen. Vooral in zo'n leuke nichemarkt.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@wimkluck, ieder zn vak he. Deze man wordt intens gelukkig van cijfers. Mooi om dat te zien. Hetzelfde heb ik met hout, daar wordt ik echt blij van

@sunrayes, wij zijn ook erg blij


Deze week maken we een besluit qua investering in het machinepark. Pfff...serieuze bak geld maar als het er eenmaal staat scheelt dat enorm qua tijd en geluid.

Morgen komt er rond de middag nog een levering met assorti hout. Normaal duik ik daar dan gelijk in. Ben benieuwd hoe dat morgen verloopt met t warme weer.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Nou....t besluit is genomen. We blijven toch bij scm qua machines. Vond ik allemaal zeer degelijk uitgevoerd en de ervaringen zijn goed te noemen. En zo kunnen we ook het onderhoud bij hetzelfde bedrijf houden.

Naast een 630mm brede vandiktebank komt er ook een grotere vlakbank. Ze hebben daarvoor een dusdanig mooi aanbod gedaan dat de keuze snel gemaakt was. We gaan qua vlakbank van 410 naar 520mm. Echt superblij mee!!!! En alles uitgevoerd met spiraalschaafas . Straks een stuk minder herrie aan het hoofd dus.

Momenteel hebben we scm class en die versie komt er weer terug. Ze hebben ook een luxere lijn maar daar zaten mij teveel knopjes aan. Hahaha...soms moet je dingen niet te ingewikkeld maken.

Levertijd verneem ik deze week, ik ga uit van 3 maanden tot 4 maanden.

Erg spannend want het is een serieuze bak geld maar ik ben ervan overtuigd dat het een goede investering is. Tijdswinst zullen we vooral halen doordat het schaafbeeld een stuk beter is.

:D

Morgen gaan we verder met het verwerken van de nieuwe voorraad hout. Erg mooi purperhart staat morgenochtend op het programma.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@spaander, bedankt

Vandaag is de winkel weer geopend. Het kan wel eens een drukke ochtend gaan worden. Erg gezellig dus. Van hout voor huiswerk tot hout voor gitaren.

Vanmiddag komt een goede houtvriend van materiaal brengen dat bij hem niet meer paste. Een beste partij Libanon cedar!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Wat een heerlijke ochtend. Een hele partij hout gezaagd voor komende projecten. We proberen altijd op maandag al het hout alvast grofweg op maat te zagen. Dan laten we het even "rusten" en gaan we er woensdag verder mee. Dit doen we nu sinds 3 maanden en bevalt super. Er komt altijd wat spanning vrij tijdens en na het zagen. Hout voor 2 tafels, serie vensterbanken en 1 salontafel.

Volgende week dinsdag begint mijn vakantie. Dan ben ik 2 weken niet in de werkplaats. Mijn collega's draaien gewoon door dus we hoeve niet te sluiten in de zomer. Ik ben gek op mijn werk maar 2 weken afstand nemen is erg goed. T hoofd even helemaal leeg !! Nu zit er niet zoveel in, dat scheelt...Hahaha

Zal zo even een foto maken van het olijfhout wat ik vanmorgen voor een klant heb gezaagd. 330mm breed olijfhout door de lintzaag....als boter!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
20190701_083606.jpg
Da's wel een mooi setje olijfhout...

We zagen wel vaker hout wat klanten elders gekocht hebben. Is eigenlijk nooit geen probleem. Ik kan niet iedereen al hun hout leveren...en eigenlijk wil ik dat ook niet. Vlakken,schaven, zagen,lijmen...kan allemaal. Heb je dus iets waarmee je hulp nodig bent....gewoon even mailtje sturen en dan maak ik er even een prijsje voor.

Vanmiddag heb ik extra externe hulp....Er ligt nog veel hout wat gevlakt moet worden....straks staat er een enorme kerel met spierballen zo groot als mijn bovenbenen al het hout van vorige week te vlakken. Altijd fijn extra hulp.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.084
37
Leiden
De dames hier op het forum staan te springen denk ik om de foto van de heuse zwarzenegger in een stoere werkbroek achter een brute machine terwijl zijn spierballen glinsteren in de olie :p
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hahaha @hstraat .... Ik zal de volgende keer als hij komt helpen een flesje druiven pitolie leeggieten .

Gisteren echt enorm veel gedaan. De vlakbank heeft veel hout voor zijn kiezen gehad. Nu verheug ik me al op minder lawaai met de nieuwe machines. Straks is de winkel wel weer geopend en tussendoor proberen we dan wat kleine orders klaar te maken en wat schuurwerk te doen aan lopende projecten. Vanmiddag ga ik bezig met het inruimen van al het geschaafde materiaal. De vakken liggen mooi vol straks weer.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Je zou maar bijna vakantie hebben.... volgende dinsdag is voorlopig de laatste dag dat ik in de werkplaats ben. Twee weken even afkicken van het hout...Hahaha... uiteraard is de werkplaats wel gewoon geopend op de standaard openingstijden. Nu heb ik echt fantastisch werk maar even 2 weken niets is ook best lekker. Ik merk dat vakantie goed is voor nieuwe ideeën. Na een paar dagen afstand komen er ineens allerlei ideeën naar boven. Heb dus altijd schetsboekje o.i.d bij de hand. Even snel iets neerkrabbelen en er is weer ruimte in de bovenkamer.

Iedereen alvast fijne vakantie gewenst en tot snel !!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.