Blog : Mijn belevenissen in houtland

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG-20160704-WA0038.jpg

Of ik belang had bij deze stam mahonie...... lengte 4 meter en de omtrek bij de burl is 6 meter....whooeeehaaaaa...... Belang had ik zeker echter was de prijs dusdanig hoog dat ik het toch maar heb laten wezen.... Transport,zagen,drogen.... Nou ja...t is niet anders, je kan niet alles kopen he
 
P

Pel

Guest
Mahonie, daar zal heel wat tegendraads warrig hout in zitten denk ik?:)

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Kunnen we niet met z'n alle geld inzamelen en dat iedereen er dan een plakje van krijgt? :rolleyes:

Hoeveel kost eigenlijk zo'n stuk hout?
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Oej dat is niet niks! Op zich ook wel logisch maar wat voor grandioos mooie tafel zou je daar uit kunnen halen!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@lars : 1 tafel ? Daar haal je er wel 10 uit ....en als je dan doorrekent valt de prijs wel weer mee..... Zulke bladen zullen ergens tegen de 3000 euro minimaal opbrengen...

Het risico dat de stam slecht is of de burl veel "pockets" heeft loopt je ook nog eens.....Stel je voor dat het hout zoveel spanning heeft dat het blijft werken en dan de burl meer lucht en troep is dan massief hout...dan is het wel weer een enorme berg geld.... Net zag ik elders een mooie post over houtkrullen...:D
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo....en dat was de week vakantie !! Lekker hoor om er even uit te zijn.

Gisteren voorzichtig begonnen met wat kleine klusje rondom de werkplaats :

IMAG5088.jpg

Dit dunne ziricote lag buiten onder wat platen, nu ligt alles binnen in de werkplaats en ga ik straks de goede stukken eruit zagen. De restanten bewaar ik natuurlijk netjes want het is erg zonde om dit als kachelhout te gebruiken.

Koffie is op en ik ga aan de slag
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
IMAG5099.jpg
Doosje left-overs voor de mailing deze week !!!

Vandaag ga ik weer verder met het verwerken van al het dunne noten en ziricote. Daar gaat echt veel tijd in zitten

Plankje oprapen
Bekijken
Defecten aangeven
Zagen
Plankje wegleggen
Plankje weer oppakken
Uiteinde in paraffine
Plankje wegleggen

Hahaha...Briljant !!! Maar dan hebben we straks de boel wel weer netjes en is het resthout allemaal verwerkt....tijdelijk dan....

Vandaag verder aan de slag met de eerste orders . We beginnen klein en gaan dan langzaam over aan de wat grotere orders. Gelukkig wordt t niet zo warm vandaag.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
En de eerste mailing na de vakantie staat bijna klaar...met een kwartiertje rolt hij jullie mailboxen binnen....Wanneer je je tenminste hebt aangemeld voor deze mailing natuurlijk.
IMAG5122.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMAG5156.jpg
Tijdens het opruimen van de stelling kwam ik deze enorme vellen olijfesfineer tegen. Kan ik vast iemand blij mee maken volgende week.

IMAG5151.jpg
Deze plankjes staan vandaag op het programma...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.