Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2016-03-09 17.44.15.jpg

Een vriendinnetje van mijn dochter kwam huilend uit school. Iemand had haar stelten kapot gemaakt. "Papa, die kunnen wij toch wel maken? " riep mijn dochter... "Jahoor, neem maar mee" . Toen we thuiskwamen hebben we de stelten eens beter bekeken...b-keuze vurenhout....Mmmm...dat moet beter kunnen. Gelukkig had ik wat eiken en essen over. Even geschaafd en toen alles mee naar huis en samen aan de knutsel. Van zulke momenten geniet ik altijd enorm.

De dag erna alles weer mee naar school en we hebben iemand enorm blij kunnen maken. Tegen de middag kreeg ik een app'je van de moeder van een andere vriendin van mijn dochter.... Yep....je voelt hem al..... Dit weekend gaan we dus 3 sets stelten maken...hahaha......

Straks richting werkplaats om wat stukken khaya mahonie te schaven, deze kunnen dan mooi mee naar ons houtwinkeltje thuis. Verder ligt er echt nog een mooie stapel essen en eiken te wachten om op maat geschaafd te worden. Dat wordt dus serieus veel krullen maken. Ben zo blij dat we een afzuiging hebben met daaraan vast een brikettenpers....

2016-03-08 08.51.57.jpg
Deze week is dit stuk sipo mahonie de deur uitgegaan...ik zocht naar mooi rechtdradige stukken...goed gelukt vond ik zelf...
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik begrijp hieruit dat meisjes stelten leuk speelgoed vinden. Dat lijkt mij iets voor onze Jeanne d'Arc (Jolijn)!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@piet : Hahaha...het is wel een mooie moeder hoor....hahaha

Wanneer kinderen buitenspeelgoed leuk vinden dan zal ik de eerste zijn om dat te stimuleren. Natuurlijk ontkom je tegenwoordig niet aan tablets en dergelijke maar volgens mij gaat er weinig boven lekker buiten spelen. Toen ik klein was rende ik uren en uren door onze woonwijk met een tak. Deze tak was het geweer...hahaha...of een zwaard.....toverstaf....vliegende bezem.... Multifunctioneel.....zo'n tak.....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@ronny63 : Ik probeer ze altijd vrijblijvend te laten helpen, dan blijven ze het langer leuk vinden. Echter heeft Eva (mijn dochter) afgelopen zomer een aantal keren de werkplaats schoongemaakt aan het einde van de week tegen betaling. Dat was ook wel erg leuk om te zien. Ze wilde graag een tablet en kon zo mooi wat bijverdienen.

2016-03-12 14.20.23.jpg

T essenhout is klaar en gaat maandag de deur uit.

2016-03-11 15.35.36.jpg
Tiama "mahonie" verlijmd

2016-03-12 14.20.05.jpg
Black limba even gevlakt om te zien hoe de tekening is....ik was blij verrast. Het zag er al veelbelovend uit door het ruwe hout heen maar wanneer er zoiets moois tevoorschijn komt word ik toch nog een beetje gelukkiger. 1 van deze stukken is een uur later de werkplaats alweer uit gegaan.

Het was een leuke dag gisteren. Goede vriend PaulW kwam op bezoek, beetje bijgekletst..beetje houtneuzen...Yep...dat zijn de dingen die het leven mooi maken.

Straks even wat bestellingen verpakken en dan doe ik de rest van de dag niet veel meer. Maandagmiddag gaan we bezig met de stelten waarschijnlijk.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik begrijp hieruit dat meisjes stelten leuk speelgoed vinden. Dat lijkt mij iets voor onze Jeanne d'Arc (Jolijn)!
Hahahaha! Zie dit nu pas! Waarom wordt ik vernoemd naar een heilige nationale heldin? Haha!
Mooi dat je dat meisje haar stelten hebt kunnen repareren! En er ineens nog drie andere gaat blijmaken!

Groetjes Jolien
 

RPVL

Actieve deelnemer
21 sep 2015
121
0
@ronny63 : Ik probeer ze altijd vrijblijvend te laten helpen, dan blijven ze het langer leuk vinden. Echter heeft Eva (mijn dochter) afgelopen zomer een aantal keren de werkplaats schoongemaakt aan het einde van de week tegen betaling. Dat was ook wel erg leuk om te zien. Ze wilde graag een tablet en kon zo mooi wat bijverdienen.

Bekijk bijlage 44951

T essenhout is klaar en gaat maandag de deur uit.

Wat is dat essen prachtig zeg, heb je nog wat? Zoek nog mooi hout om een japanse toolbox te maken. Btw, lees altijd met veel plezier je blog. Keep it up!
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Klopt Klaas, en dat in combinatie met het speelgoed maken voor andere kinderen. Dan ben je toch een heldin! Nu moet ik me alleen nog aanleren dat het Jolien is in plaats van ........

Hehe wat een ontzettend vriendelijke mensen hier op het forum zeg! Bedankt! Ga er bijna van blozen!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@rpvl : Essen genoeg !!! Geen enkel probleem

Vandaag ben ik druk geweest met het verwerken van de rest van het amerikaanse elzenhout wat deze week geleverd werd. Veel zaagwerk!! Morgen gaan we weer een hele serie planken verlijmen. Morgenochtend wordt het een drukke boel in de werkplaats. Er komen een aantal mensen hout halen en voor een ander schaaf ik even de grenen balken die hij al had liggen...ook geen probleem ! Ik kan niemand niet iedereen al het hout leveren...hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2016-03-19 16.08.44.jpg

Erg blij met deze fineerstrips. Oude voorraad van een scheepsbouwer. We hebben alleen deze 2 varianten te koop.

Net even kort naar de werkplaats geweest om wat dozen te vullen met brandhout. Ik ben echt zuinig met hetgeen ik weggooi maar sommige delen zijn echt niet meer te gebruiken. Hopelijk krijg ik dit jaar zelf een houtkachel in huis, nu maak ik mijn ouders en mijn buren er blij mee. Ach....ook wannneer we zelf een kachel hebben is er meer te verstoken dan er waarschijnlijk in mijn eigen kacheltje past...hahaha
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Leuk die strips!
Misschien dat ik er een paar bestel, voor m'n voorraad. Er komt altijd wel een project langs waar ik ze in kan verwerken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@sunrayes : Zo dacht ik zelf ook.... Heb er echter genoeg voor heeeeeel veel projectjes...Vandaar dat ze ook in t winkeltje liggen.

Straks even de pakketjes verzendklaar maken en dan ga ik nog even enorm lekker lui op de bank liggen :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.