Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Nou...t besluit is gevallen...er komt een Foredom hangmotor !! Zowel Geertje als ik kan deze goed gebruiken ! Welk type is nog niet duidelijk,daar gaan we de komende tijd naar kijken.

Vandaag had ik eigenlijk gepland om een dagje rust te houden echter was ik vanmorgen even in de werkplaats en het liep lekker....toch maar even wat extra dingen gedaan want ik verwacht de komende 6 dagen weinig tijd te hebben..............er komt veel hout binnen namelijk....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-11-17 08.47.50.jpg

Twee brede delen satijnnoten.... Mooi tafelblad :900x2300mm

Deze stukken gaan vandaag in de mailing. Grotendeels geschaafd. Eventueel kunnen wij de twee delen ook nog wel verlijmen.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2015-11-17 16.40.25.jpg

Ebben....10x100x730mm....

Verder heb ik echt enorm veel kleine stukjes exoot binnen gekregen. Er gaat morgen alweer een dikke 50 kilo de deur uit. Allemaal zaagresten dus kleine stukken of stukken met een defect. Heb ook nog een kleine 20 kilo african blackwood blokjes met globale kopmaat 35x35mm. Bijna foutvrij maar allemaal korte stukjes tot zo'n 100mm lengte.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Geen probleem....momenteel heb ik african blackwood zat...maar er komt eind dit jaar nog meer binnen.... Kan vast iedereen helpen aan wat leuke stukken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Vanmiddag naar de werkplaats om het esdoorn wat ik gezaagd heb op te ruimen....t blijft zoeken naar ruimte soms....hahaha....

Straks eerst even het mailchimp programma upgraden want ik zit aan mijn tax qua verzenden van mailtjes..... Volgende week komen er dus weer mailingen aan !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2015-11-20 16.13.34.jpg

Zo...die stelling staat er ook weer een stuk netter bij.

2015-11-20 16.13.42.jpg
Straks dit allemaal even schuren...lang leve de schuurmachine van Jet !

Vanmiddag ga ik hout selecteren voor de mailingen want eindelijk doet dit programma het weer. Wil je ook op de mailinglijst geef je dan even op via de site :
www.masave.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vandaag wordt het een relatief rustige dag. Straks even naar de werkplaats om wat hout op te halen wat verstuurd gaat worden, was ik gisteren vergeten mee te nemen... We zijn zo blij met DHL als vervoerder. De optie dat zij de pakketjes op locatie komen ophalen is bijzonder prettig. Dat scheelt echt een heleboel werk. Ik kan me nog goed herinneren dat we 4 dagen per week met een auto vol zware pakketten naar t postkantoor reden. Man, dan heb je het hout echt vaak in je vingers. We hebben nu 2 verzendmomenten per week, dat geeft ook in huize Koorman veel rust. Geertje doet alle verzendingen namelijk gewoon naast haar reguliere baan. Natuurlijk helpen Sam en Eva (onze kinderen...vormen tevens de naam MASAVE) ook wel eens met inpakken.

Straks ga ik een partij eikenhout op de foto zetten voor een beginnende meubelmaakster. Zij was op zoek naar hout om mee te starten voor allerlei projecten. Binnenkort draait zij haar eerste beurs en heeft dus veel werkstukken nodig om te laten zien. Eiken is voor mij een product wat ik niet standaard heb liggen in grote aantallen...echter door de tijd heen neemt de hoeveelheid eiken toch toe. Dit gaat dus hopelijk begin deze week de deur uit. Zij blij,ik blij want komende week staan er 2 pallets olijfhout voor de deur. Stukken(110 stuks) van 20*180*600 ovengedroogd en een partij grillige stukken in 52 en 80mm dikte. Deze laatste zijn hopelijk erg breed en hebben allemaal de lengte rond de 1200mm. Erg gaaf voor bijzettafels !!

Deze week eindelijk weer eens bijgekletst met goede vriend Rendew via Skype. Het viel hem ook op dat ik eigenlijk weinig werkstukken meer tevoorschijn tover. Dat is inderdaad waar. Nou ja...er komen wel werkstukken de werkplaats uit maar weinig "vrij-werk". Zo nu en dan neem ik wel eens een klusje aan (naast het werk voor de fijnhouthandel). Het moeten echter wel dingen zijn die ik leuk vind om te maken. Zo heb ik vele snijplanken gemaakt, enkele schalen en een soort messenblok. Er liggen nog steeds schetsen klaar voor komende projecten. Ideeen genoeg maar momenteel vind ik erg veel plezier in de activiteiten voor ons bedrijf. T blijft toch werken met hout en er is weinig mooiers dan dat !
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Zat me toevallig vandeweek nog af te vragen waar de naam vandaan kwam.en nu heb je het erover. Toevallig:D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@shadowman : Da's inderdaad toeval. Vaak denken mensen dat "masave" een bepaalde houtsoort is.

Vandaag heb ik een ochtendje administratie gepland. Fakturen maken , leveranciers benaderen , betalingen nakijken , hout prijzen en natuurlijk alvast wat hout selecten voor de mailingen die deze week bij mensen de mailbox binnenrollen.

Voor deze mailing gebruik ik mailchimp. Bevalt goed, gisteren heb ik de lijst met abonnee's eens kritisch bekeken. Er bleken toch best nog een aantal mensen op de lijst te staan die de mail niet openen. Tja, dan kan ik die net zo goed verwijderen toch ? Het mailchimp-programma heb ik laten upgraden zodat ik nu genoeg ruimte heb om mijn mailtjes te sturen.

Verder ga ik me straks verdiepen in ons nieuwe administratie-programma. Niet echt mijn hobby maar helaas hoort dit erbij.....
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Hey rick .inderdaad dacht ik altijd dat het een bepaalde houtsoort was.
Ik vind de mailing een goed inciatief ook al bestel ik nooit wat , ik vind het altijd leuk om te krijgen .
Vooral omdat er zo mooi hout tussen zit (al is het alleen maar om naar te kijken )want ook ik ben hout gek.
En ooit zit er een mooi stukje hout voor mij.ik.
Wil ook nog steeds een keer komen kijken in Zwolle.
Is jammer dat het zover weg is.
Greetz
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@shadowman : Afstand is zeer betrekkelijk. Ik heb al mensen ontvangen die 3 a 4 uur in de auto moeten zitten om hier te komen. Die krijgen natuurlijk een extra kopje koffie...hahaha.... Maar inderdaad....afstand is lastig.

Vandaag weer richting werkplaats. Gisteren heeft iemand het gros van mijn eiken restanten gekocht, die ga ik vast even klaarleggen. Verder nog wat andere bestellingen klaarleggen en wat hout selecteren voor de mailingen deze week.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
@shadowman : Afstand is zeer betrekkelijk. Ik heb al mensen ontvangen die 3 a 4 uur in de auto moeten zitten om hier te komen. Die krijgen natuurlijk een extra kopje koffie...hahaha.... Maar inderdaad....afstand is lastig.

Vandaag weer richting werkplaats. Gisteren heeft iemand het gros van mijn eiken restanten gekocht, die ga ik vast even klaarleggen. Verder nog wat andere bestellingen klaarleggen en wat hout selecteren voor de mailingen deze week.

en een koek :)

mister kubiek
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Wil ook nog steeds een keer komen kijken in Zwolle.
Is jammer dat het zover weg is.
Greetz
Wie niet?
Je kan er ook een minimeet van maken door te kijken of er een forumgenoot bij jouw uit de buurt is die ook eens die kant op wilt gaan.
Maakt de reis een stuk minder lang als je met iemand reist die ook van hout houd m.i.
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Wie niet?
Je kan er ook een minimeet van maken door te kijken of er een forumgenoot bij jouw uit de buurt is die ook eens die kant op wilt gaan.
Maakt de reis een stuk minder lang als je met iemand reist die ook van hout houd m.i.
Het is niet alleen de afstand.ik heb ook een druk gezinsleven met 2 kids.
Ik bedoel meer dat het te ver rijden is om ff langs te gaan.omdat ik weinig tijd heb.
Maar die extra bak koffie en die koek maakt het wel aantrekkelijk;)
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Is niet alleen maar afstand & tijd. Het moet ook de moeite zijn om maar ff 4 uur heen te rijden en weer terug. En daarmee doel ik niet op de kwaliteit van het materiaal maar wel de quantiteit die je in de wagen kan meenemen.

Voor mij bvb, ik rijd rond met een VW Polo maar als ik daarmee hout moet vervoeren is dat niet echt ideaal aangezien dat niet zoveel plaats bied om te transporteren (neen heb geen trekhaak en aanhangwagen). Er zal echter een dag komen waarop ik een grotere wagen zal aanschaffen waardoor het wel al interessant word om eens zo'n afstand te overbruggen.

Je kan natuurlijk altijd laten opsturen via pakketpost maar ben zelf nog niet onderlegd genoeg om zomaar te kunnen zeggen ohja ik wil zo'n stukje of zo'n stuk en praat daarom liever altijd met de houthandelaar terwijl ik m'n hout kies zodat ik ook nog iets bijleer.

Maare Rick op een dag sta ik aan je deur met mijn lijstje voor de kerstman ;-)
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Dat wat "geneyn"zegt is erg logisch. Ik heb ook het liefste dat klanten eerst langskomen om te bespreken wat zij normaalgesproken zoeken. En daarna is verzenden geen probleem meer. Op deze manier lever ik al veel bedrijven al hout. Eerst goed luisteren wat iemand zoekt en daarna zorgen dat dit ook geleverd wordt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.