Blind bevestigen naamplaat

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Beste mede houtbewerkers,
Ik wil een naamplaat voor mijn dochter blind bevestigen maar heb nog geen idee hoe.
Wie kan mij helpen?
Het gaat om dit naamplaatje.
naamplaat.jpg
Moet op stenen muur komen.

Fred
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Hier hangt iets dergelijk aan twee uitstekende haakjes aan de muur, in het naamplaaje een kleine ruimte gefreesd en een houten latje waar de haakjes achter haken in gelijmd.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Wij hebben iets vergelijkbaars uit leisteen. In de achterkant zaten twee pinnen gelijmd, voor die pinnen met een mal twee kleine gaten geboord en met lijmkit in de gaten vastgezet. Zit na bijna 3 jaar nog steeds recht en strak tegen de baksteen.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Oke, zal dus 2 verzonken gaten in de achterkant maken en 2 schroeven in de muur. dan die 2 gaten vullen met hightack en op de schroeven plaatsen.
dank voor jullie inbreng.

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: ope1967

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Hier heten die dingen ledikanthaken. zijn veelal wel wat groter. Of ik ze buiten zou gebruiken, ik denk het niet.
Die kastophangers zijn echt voor binnen en denk dat ze snel hard gaan roesten. Niet heel erg als het een behoorlijke dikte zou hebben.
Wij bestelden onze naamborden vroeger hier je zou kunnen informeren of ze een blind ophangsysteem hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
706
738
de buurt van den bosch
Ik heb hier een naamplaatje liggen die ik nog moet bevestigen.
2 boutjes in het plaatje en door een boormal de gaatjes boren.
Bevestigen met bv montagekit.Is hier boven al beschreven.
Je kan dit makkelijk na maken in het hout.
Boutjes lijmen in het hout.
 

Bijlagen

  • DSC00755.JPG
    DSC00755.JPG
    59,7 KB · Weergaven: 25
  • DSC00756.JPG
    DSC00756.JPG
    54,7 KB · Weergaven: 19
  • DSC00757.JPG
    DSC00757.JPG
    33,9 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: FredR

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.