Bizarre werkplaats

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik heb de lange video ook op versneld tempo gekeken maar ik bleef me op een bepaald moment wel afvragen wat een fortuin er moet ingekropen zijn, alleen al aan machines en tools...
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
In de lange video zegt hij rond 06:35 zoiets als "achter deze deur wordt gereedschap bewaard dat mee gaat naar een klus". Er hangt ook een soort whiteboard op die deur om dat soort dingen te registreren.

Kan me niet voorstellen dat als je in je eentje bent, je dan zoiets nodig hebt. Hij heeft ook op heel veel dingen "FWS" of "Fleet Wood" of "Fleet Wood Shop" geschilderd.

Toch kan ik onder die naam niks anders dan referenties naar deze videos vinden... Intrigerend.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
En in z'n laatste video gaat hij resinblocks weggeven. Hij zegt daar: ik stuur ze op aan de winnaars en laat dan eens zien wat je ervan gemaakt hebt... om één of andere reden heb ik zin om hem zelf in te schrijven :)
 
  • Leuk
Waarderingen: TonP en JochemK

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Ik heb flink gezocht naar zijn achtergrond, postadres, FWS tag, yelloo pages en Google maps. Niks gevonden. Is iets van een “contractor” want die zie je aan het begin in gouden letters op zijn muur staan. Ook de hoeveelheid ladders doet denken aan een aannemer. Als je “gereedschapgeil” bent zijn ladders niet de meeste “sexie” items om te verzamelen maar een noodzaak.😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
En in z'n laatste video gaat hij resinblocks weggeven. Hij zegt daar: ik stuur ze op aan de winnaars en laat dan eens zien wat je ervan gemaakt hebt... om één of andere reden heb ik zin om hem zelf in te schrijven :)
Ik heb wel een ideetje voor op zijn bureau (20m2 werkbank): 💩
 

WR1944

Oud hout
Ik heb alleen de korte versie van het filmpje gezien. Het spreekt me absoluut niet aan die steriele apparaten die er uit zien alsof ze net zijn uitgepakt. Ook de vloer ziet er uit alsof je ervan kunt eten. Het is meer een operatiekamer dan een werkplaats.
Over de apparatuur in de werkplaats was ik niet verbaasd. Toen ik in de late jaren 50 LTS deed werd het me al verteld, in Europa is apparatuur duurder dan de bediener en in Amerika is het net andersom. Daar wordt veel geïnvesteerd in de vakman en is apparatuur relatief goedkoop. Je ziet dan ook vaak een werkplaats met een overdaad aan machinerie en weinig mensen. Ik heb hier meer video's gezien met grote werkplaatsen voor maar één amateur houtbewerker. Een vroegere collega van m'n vrouw is getrouwd met een timmerman/aannemer. Ze leven op een vrij afgelegen stukje waar de man een gigantische werkplaats heeft gebouwd voor zichzelf en als het nodig is voor een hulpje. Ik ben daar een keer geweest en het lijkt op de fabriekshal van een timmerfabriek. En veel machines kocht hij tweedehands want vroeger werden Amerikaanse machines gemaakt voor eeuwigheid.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
let wel, de man komt uit houston Texas waar een Mercedes E-klasse een Medium size Car is he en een Passat een small car... Bigger and better.....

In de US wonen zoveel mensen met echt teveel geld, dus ja er zullen er zat zijn met dit soort werkplaatsen.... ik vraag me af als ik naar die werkbank kijk hoe recht die is en denk dan dat t meer een gimmick is dan een goed geoutilleerde werkplaats voor een vakman....

Als ik de werkplaats van Roeland en Tuoh zie zie ik een stuk meer praktisch ingerichte toepassingen, en meestal ook meer werkstukken dan tools... en dan tools waarvan ik denk mijn hemel die heb ik ook waarom kan ik er dan niet iets moois mee maken.

Maar bovenal: die man is trots en das wel mooi om te zien toch :) We zijn allemaal trots op onze werkplaats toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Hm... als je de langere film bekijkt zie je inderdaad dat het een bedrijfspand is. Kantoorruimte, systeemplafond, inderdaad een bord om te noteren wie wat mee heeft naar een klus, etc. Alles lijkt ook ingericht voor zowel metaal- als houtbewerking. Wat veel van de doublures wel verklaard, want je wilt meestal niet dat die twee gemengd gebruikt worden.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb flink gezocht naar zijn achtergrond, postadres, FWS tag, yelloo pages en Google maps. Niks gevonden. Is iets van een “contractor” want die zie je aan het begin in gouden letters op zijn muur staan.

Zijn eigen reacties onder een van de (bovenste, want ik heb ze echt niet allemaal bekeken :p ) reacties onder het filmpje:

" I'm a commercial contractor I remodel High-rises . The woodshop is a passion and a hobby. But my favorite is either inlay or wood-turning. "
en
" But I do try and make a practice to keep it as clean as I can it does get worked in every day."

Het lijkt dus toch een wat uit de hand gelopen hobby te zijn (naar Texaanse maatstaven).
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Bigger is better? Ik zou veel liever een werkbank hebben waar ik niet bang hoef te zijn om een uitschieter te maken met de beitel en dat prachtige inlegwerk te bekrassen. er is in de hele werkplaats ook geen stofje te zien haha
 
  • Leuk
Waarderingen: DaandeW en PetraD

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Bigger is better? Ik zou veel liever een werkbank hebben waar ik niet bang hoef te zijn om een uitschieter te maken met de beitel en dat prachtige inlegwerk te bekrassen. er is in de hele werkplaats ook geen stofje te zien haha
Misschien heeft ie ook nog smetvrees. En is het daarom zo schoon. Heb ik geen last van 😇
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Ach, een mooie werkplaats mag misschien best een doel opzich zijn. Ik vind het niet per sé minder "nuttig" dan het draaien van schalen of het vervaardigen van designmeubels voor de hobby en ik denk dat iedere (hobby)houtbewerker op z'n tijd een niet te rechtvaardigen hoeveelheid tijd stopt in een zelfgemaakte tool, werkbank of iets anders wat realistisch gezien ook wel ongeveer zo aan te schaffen is.

Dat gezegd hebbende vind ik het materialistische aspect ervan wel wat onnodig, en het lijkt me ook niet goed voor de planeet als iedereen voor elk probleem extra gereedschap aanschaft. In de volledige shop-tour vertelt hij trots over z'n oneindige hoeveelheid lijmklemmen, en dat het hem zelfs een keer is overkomen dat één van die soorten op een moment op was. Dan denk ik wel: Met half zo veel klemmen en een greintje creativiteit kan je exact hetzelfde bereiken.

Hij vertelt overigens dat hij iemand in dienst heeft die hem helpt met het schoonhouden van de werkplaats. Dus dat verklaart ook wel een hoop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.