Bizarre werkplaats

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126

Hier ben ik wel een beetje van onder de indruk. Rare lui die Amerikanen....
 
  • Leuk
Waarderingen: Taab

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Wow, die werkbank 7x11 feet: 2,15 x 3,35 meter! Als ik dat hier neer zet kan ik m'n spreekwoordelijke kont niet meer keren!

Heeft ook gewoon 2 afkortzagen pal naast elkaar staan. Waarom???
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Ik was al onder de indruk van werkplaats 1🤔 Kijk de hele video maar af en je mond valt Steeds verder open van verbazing.....
 
  • Leuk
Waarderingen: brt

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
2 afkortzagen kan ik nog begrijpen.. Sommige bewerkingen gaan gewoon 2x zo snel als je bepaalde hoeken even ingesteld kan laten. Ik was overigens meer onder de indruk van het feit dat hij 3 frezen/fences op 1 tafel heeft zitten 😂
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Leuk dat je dit deelt!
Als je naar zijn stem luistert zou het gemakkelijk het broertje van Donald trump zijn haha precies dezelfde intonatie en ook het accent komt in de buurt.
Tis een mooie werkplaats...maar wel erg gelikt ipv erg functioneel. Hopelijk geniet de beste meneer daar van!


Deze wat interessante man (ben benieuwd hoe hij buiten de camera is) heeft wat mij betreft (ben een echte machine Freak) een nog imposantere werkplek.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Deze man is een verzamelaar. Alles wat hij laat zien is zonder gebruikssporen. Hij heeft meer schroeven dan de hornbach. Het nadeel van dit soort filmpjes vindt ik, dat startende houtbewerkers denken dat ze al die reut nodig hebben om iets te kunnen maken. Goed voor de handel, dat wel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Deze man is een verzamelaar. Alles wat hij laat zien is zonder gebruikssporen. Hij heeft meer schroeven dan de hornbach. Het nadeel van dit soort filmpjes vindt ik, dat startende houtbewerkers denken dat ze al die reut nodig hebben om iets te kunnen maken. Goed voor de handel, dat wel.

Hoe... Heb je niet minstens 12 bankschroeven nodig op 1 werkbank?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Het ziet er meer uit als een tafel om aan te eten. Laat mij er een keer een v8 op demonteren. Daarna lijkt het op een werkbank. Maar zo'n ruimte hier in het utrechtse gaat je al gauw een driekwart miljoen euries kosten. Dan blijft er minder budget over voor de aanschaf van gereedschap. Dan blijk je ook best met een tormek uit te kunnen.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Deze man is een verzamelaar. Alles wat hij laat zien is zonder gebruikssporen. Hij heeft meer schroeven dan de hornbach. Het nadeel van dit soort filmpjes vindt ik, dat startende houtbewerkers denken dat ze al die reut nodig hebben om iets te kunnen maken. Goed voor de handel, dat wel.

Op 23:10 zie je een miniscuul werkstukje in de draaibank. 😁

De manier waarop hij het vertelt, lijkt het allemaal gebruikt te worden. Maar bv die lade met zaagbladen: helemaal vol. Heeft hij er dan nog meer, of kon hij er niet tegen dat het niet vol was?
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
Ik heb de lange video nog 'even' bekeken (op 2x speed) maar ik ben echt heel benieuwd wat ze daar allemaal maken, kan inderdaad toch niet dat hij daar maar alleen rondloopt?
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Wel allemaal fancy deuren en ladefronten, dus waarschijnlijk mag ie niks maken voor in de huiskamer.....
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Jaap schreef hier ooit eens: ‘Het gaat bij sommige houtbewerkers niet om het doel, maar om de weg er naar toe’.
Deze man heeft van de weg zijn doel gemaakt. Het bewijst ook wel dat in de USA er altijd wel iemand te vinden is die nog meer heeft dan een ander.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK en Kor

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Mijn eerste gedachte was dat dit een opleidingswerkplaats was vanwege de vele dubbele items en de vele bankschroeven. Maar kennelijk wil deze meneer alleen maar kunnen zeggen: "Ik heb een werkplaats", maar kan misschien nog geen schroefje in een stuk hout draaien????? Hahahaha.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Als ik zijn video bekijk waarin hij een inlay maakt voor zijn beitels komt mij dat nogal knullig over. Die frees je er in met een CNC machine. Het enige stuk gereedschap wat ik mis in zijn hobbyhok. Wel 5 figuurzaagmachines en 5 lintzagen🤔
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.