Bison wood max

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
U lijkt wel een vertegenwoordiger.
Bedankt voor de tip! Het product is pas net uit, dus hoe moet iemand het dan kennen.

Ik zou er een nieuw topic over openen, waarbij u het product introduceert. Met voorbeeld hoe u het gebruikt heeft.
U kan wel gelijk roepen dat het sneller is, maar dat vind ik kort door de bocht.
Volledige uitharding pas na 48 uur en Bison 24 uur!
Maar desalniettemin ga ik het wel proberen.
Probleem met Frencken is alleen dat het niet overal verkrijgbaar is voor de particulier.
 

Troonet

Nieuw lid
14 sep 2018
1
0
Gisteren voor het eerst mee gewerkt omdat de bruislijm die ik altijd gebruikte niet meer bij de Gamma verkrijgbaar was en mij adviseerde dit artikel eens al alternatief uit te proberen. Ik ben enthousiast, heb een testverbinding gemaakt van twee stukjes meranti en het is oersterk en toch nog flexibel. De handen zijn schoon, het is te schuren, voorlopig ben ik om. Ik heb het nu gebruikt om rotte delen van een kozijn en een deurdorpel te vervangen en het ziet er prima uit. Het is een relatief nieuw product begrijp ik, dus wat het op de lange duur gaat doen zal de tijd leren, maar voorlopig is het prettig én schoon om mee te werken
 

AcE-Craft

Nieuw lid
23 jul 2020
2
0
Ik gebruik een tijdje nu ook Wood Max. Vindt het erg fijn spul om mee te werken. Nu kon ik laatst alleen geen Bison krijgen maar wek Griffon (met bison logotje er in het klein op). Dus heb hier een aantal kokers van gehaald, maar tot mijn verbazing lijkt dit anders spul. Griffon lijk veel vloeibaarder waardoor je het niet meer gelijkt kun strijken / afwerken. Het loopt gewoon als hele dunne lijm weg, terwijl ik juist de vullende en direct vormbaarheid zo aantrekkelijk vond.

Heb ik gewoon een slechte productie Wood Max? Of is Griffon echt anders dan Bison Wood Max? Zie foto :
GriffonVSBison2020xcf.png
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Nee, het is echt net ff anders. De open tijd en droogtijd verschillen ook. Wij gebruikten de soorten naast elkaar om die reden.
 

AcE-Craft

Nieuw lid
23 jul 2020
2
0
Beide versies die ik heb geven beide zelfde tijden aan : "Delen binnen 30min verlijmen, gedurende 6 uur fixeren, volledige uitharding na 24 uur."

Verschil wat ik wel zie is de manier van verwerking :
Griffon : lijm 2-zijdig aanbrengen
Bison : lijm 1-zijdig aanbrengen, Verwijder lijmresten direct na aanbrengen

Mag ik vragen voor welke bewerking jullie liever de wat dunnere griffon gebruiken dan Wood Max? Als Griffon inderdaad zo dun hoort te zijn heb ik er eigenlijk geen use-case voor omdat ik voor dunne lijm dan liever goedkopere houtlijm gebruik.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Wij hadden een andere naam/code bij de griffon, ik kreeg die toen als woodmax alternatief van de vertegenwoordiger. Ze hadden vplgens mij tien nog geen echte woodmax. Die lijm was sneller qua open tijd en uitharding.
Dat gaf dus dat we bij haast en minder noodzaak voor vullend vermogen de Griffon gebruikten. Hij was ook goedkoper.

Als het warm was moest je hem niet willen gebruiken bij iets van enige afmeting, je kreeg het dan niet voorgewerkt, dus dan gebruikten we bison. Prima combi op die manier, haast jammer dat hij nu bijna hetzelfde is buiten consistentie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.