Bijzondere schaven

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Ah, iets uit de verborgen hoeken van het houtbewerken. Was mij totaal onbekend, dat " houtweven".

dank je voor het posten, Mathieu.

groeten
Ornament
 
Laatst bewerkt:

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Het produkt ken ik en niet alleen van de kalender van de chinees. Grootmoeder had het op tafel liggen.

Op een gegeven moment wordt er gezegd, we kunnen het (6m) niet meer omdat er geen goede bomen meer zijn. Triest.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ze hebben heel veel leuke reportages over ambachten. Ook veel over houtbewerken. Vaak oudere baasjes, met reusachtige oude machines, zonder veiligheden, geen afzuiging, geen gehoorbescherming. Maar ik ben er nog geen een tegen gekomen met een incomplete set vingers. En dat zangerige duits is best goed te verstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en mathieu

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.498
961
Riemst
Pitriet is volgens mij vergelijkbaar.
Ze hebben heel veel leuke reportages over ambachten. Ook veel over houtbewerken. Vaak oudere baasjes, met reusachtige oude machines, zonder veiligheden, geen afzuiging, geen gehoorbescherming. Maar ik ben er nog geen een tegen gekomen met een incomplete set vingers. En dat zangerige duits is best goed te verstaan.
De Duitse openbare omroepen en erfgoedorganisaties maken inderdaad veel en interessante reportages. Kennis van Duits is meestal niet vereist want bij de meeste kan je automatisch vertaald ondertitelen.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Had het filmpje ook gezien. Aan de ene kant jammer dat nu alles van plastic gemaakt moet worden. Dit was pas een soort van duurzaam.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.